LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde verzameling 'Dierenrijk' van IMP Nederland B.V.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Piet Janssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2004 12:54

Ongevraagde verzameling 'Dierenrijk' van IMP Nederland B.V.

Ongelezen bericht door Piet Janssen »

Tot voor een aantal maanden terug was ik erg te spreken over IMP Nederland B.V. Ik had er namelijk een abonnement op 'Klassieke Momenten', een mooie collectie klassieke muziek. Ik heb het abonnement tussentijds stopgezet, omdat ik vooralsnog voldoende cd's heb. Geen probleem, aldus IMP. Een weekje later ontving ik een pakketje van IMP, getiteld 'Kijk op het Dierenrijk'. Wederom een verzameling, maar ditmaal in boekvorm. Er zat zelfs een verrekijkertje bij! Kosten: nul euro. Ik heb gebeld en gevraagd wat hier de bedoeling van was. Ze vonden het jammer dat ik was gestopt met Klassieke Momenten en dit was hun 'presentje'. Leuk, dacht ik zo. Toch vermeldde ik er duidelijk bij dat ik niet van plan was een nieuwe verzameling te starten. Er volgden twee pakketjes van het dierenrijk, beiden kostenloos.

Een week geleden ontving ik echter het vierde pakketje, met daarin een accept-giro: € 22,97. Ik heb gebeld en duidelijk gemaakt dat ik hier niet om gevraagd had. Men heeft bij IMP de verzameling geannuleerd en mij gevraagd of ik het pakketje terug wilde sturen. Ik ben de kwaadste niet en dus stuurde ik het pakketje terug (bijna 4 euro). Eergisteren ontving ik weer een pakketje. Wederom € 22,97. Ik weer bellen en gezegd dat ik niet van plan ben wederom 4 euro neer te tellen voor terugzending. Volgens IMP was ik dat echter verplicht.

Kan IMP mij verplichten om portokosten te maken voor iets waar ik helemaal niet om gevraagd heb?

n.brongers

Re: Ongevraagde verzameling 'Dierenrijk' van IMP Nederland B.V.

Ongelezen bericht door n.brongers »

IMP kan je niet verplichten om zendingen weer te franceren

Gewoon de zending ongeopend met geweigerd op de envelop geschreven retour zenden

Dit hou jij langer vol dan IMP

kwast

Re: Ongevraagde verzameling 'Dierenrijk' van IMP Nederland B.V.

Ongelezen bericht door kwast »

Sterker nog: je mag deze zendingen gratis behouden, los van wat IMP hierover meldt. Boek 7, artikel 7 lid 2 Burgerlijk Wetboek.

W.Heemskerk

Re: Ongevraagde verzameling 'Dierenrijk' van IMP Nederland B.V.

Ongelezen bericht door W.Heemskerk »

Wij bestelden het eerste deel van het dierenrijk en zegden daarna netjes schriftelijk af maar ze bleven toezenden. eerst teruggezonden toen gehouden maar helaas ook de rekeningen kwamen. Op brieven en mailtjes reageerden ze niet. Sterker nog ze sturen nu een incassobureau op ons af. Ik heb IMP gebeld maar werd als een hond behandeld op de klantenservice de persoon gooide zelfs de hoorn op de haak. Ik ga nu maar een aanklacht tegen ze indienen bij het incassobureau maar ja of die luisteren weet ik niet. IMP is gewoon een bende oplichters, volgens het incassobureau ben ik een van de weinige die problemen heeft, het lijkt me sterk.

Verfroller

Re: Ongevraagde verzameling 'Dierenrijk' van IMP Nederland B.V.

Ongelezen bericht door Verfroller »

Kwast heeft gelijk. Je mag het gewoon houden

Gesloten