Vinted: kopers bescherming beschermt beter de verkoper dan de koper

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Suikertje87
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2014 12:26

Vinted: kopers bescherming beschermt beter de verkoper dan de koper

Ongelezen bericht door Suikertje87 »

Duur jurkje voor mijn dochtertje besteld via vinted en kwam vol met vlekken binnen. Werd verkocht als ‘nieuw zonder prijskaartje’ maar de jurk heeft meer dan 20 vlekken en knoopjes zijn verzet. Verkoopster geeft aan het niet gezien te hebben. Jurkje is zichtbaar gedragen en vervolgens niet gewassen. Meteen melding gemaakt dat artikel niet in orde is en verkoopster moet dan binnen 48 uur adres sturen maar doet dit te laat.
Vinted geeft alleen aan dat volgens hun informatie het adres is verstrekt en is het in hun ogen op tijd. Hoe zij tellen en inzicht in tijdstip indienen van mijn klacht krijg ik niet. De antwoorden die ik krijg zijn standaard en continu een herhaling van ‘de 48 uur tijd voor verstrekken adres en vervolgens 3 dagen tijd om het retour te zenden’ waarna ik mijn geld terug zou krijgen. Kosten voor retourzending naar Italië zijn voor mij. Pas wanneer het jurkje retour is krijg ik mijn geld van aankoop terug. Al met al gaat dit fiasco mij €20 kosten. Verkoopster heeft geen kosten en krijgt jurk weer terug. Persoonlijk vind ik dat vinted in alle berichten partij kiest voor de verkoopster en komt het over alsof ik niet moet zeuren want ik krijg het aankoopbedrag toch terug.
Dat verkoopster oorzaak is van dit geschil en mij niets te verwijten valt is bijzaak. De kosten voor verzenden, retourzending en inleg voor kopers bescherming zijn allemaal voor mij.
Vanuit het beleid binnen vinted is het ook niet toegestaan om te kijken of ik de jurk zelf schoon kan krijgen, dan vervalt de kopers bescherming. Verkoopster is niet bereid om eventueel nog geld terug te geven, ik de jurk houd en probeer het schoon te krijgen. Ze geeft geen antwoord op mijn vragen en reageert alleen dat ik het retour moet sturen. Volgens haar is er niets aan de hand, ‘kan gebeuren’. Ik vind de kopers bescherming echt een aanfluiting in deze situatie. Verkoopster heeft uiteindelijk haar jurk terug, geen onkosten gemaakt en kan deze zonder problemen weer opnieuw verkopen. Hopelijk voor een volgende koper dan wel schoon zonder vlekken.
Ik heb uiteindelijk best wat kosten gemaakt en geen jurk.

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vinted: kopers bescherming beschermt beter de verkoper dan de koper

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Helaas is dit een bedenk probleem. Als een verzend bewijs is dan kiest Vinted de kant van de verkoper.

Aangifte doen bij politie heeft meestal weinig nut. Er is iets geleverd en hun zien het als civiele zaak.

Je kunt de verkoper dagvaarden, maar omdat de bewijslast heel laag is heeft dat ook geen zin.

Het beste is om je verlies te nemen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Vinted: kopers bescherming beschermt beter de verkoper dan de koper

Ongelezen bericht door Jablan »

Bedenk = bekend.

Jewel123
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2022 20:47

Re: Vinted: kopers bescherming beschermt beter de verkoper dan de koper

Ongelezen bericht door Jewel123 »

Bekend probleem, ik heb ook zoiets gehad. Ik kreeg een heel ander artikel (wat de verkoopster ook ontkende) en Vinted wilde mij alleen mijn geld teruggeven als ik het artikel zou retourneren.

Ik betaal nu met Paypal zodat ik retourkosten vergoeding kan krijgen maar heb het niet weer meegemaakt

Plaats reactie