LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
RoHaLe
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2012 19:59

Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door RoHaLe »

Tijdens mijn zoektocht naar een wasmachine werd ik door Wehkamp gelokt middels een advertentie op beslist.nl. Te weten een Samsung WF0804Y8E Eco Bubble voor €488. Dat is €90 minder dan de andere aanbiedingen. Wanneer ik op de link klik, ga ik wel naar de Wehkampsite maar kost het product ineens zo een €100 meer. Op mijn mailtjes richting Wehkamp wordt "bureaucratisch" gereageerd. Oftewel, een kluitje in het riet en zoek het maar uit. Klinkt dit bekend?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door Jefdus »

Wehkamp heeft niks te maken met en heeft ook geen invloed op prijzen die op beslist.nl staan weergegeven. Het is geen advertentie. Als de prijzen niet kloppen, kun je Wehkamp dus ook niks kwalijk nemen maar moet je bij beslist.nl zijn

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door ArneLH »

Jefdus schreef:Wehkamp heeft niks te maken met en heeft ook geen invloed op prijzen die op beslist.nl staan weergegeven. Het is geen advertentie. Als de prijzen niet kloppen, kun je Wehkamp dus ook niks kwalijk nemen maar moet je bij beslist.nl zijn
Je moet op beslist.nl je shop aanmelden en een commissie betalen. Het is dus wel een advertentiesysteem.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vogels schreef:
ArneLH schreef:
Jefdus schreef:Wehkamp heeft niks te maken met en heeft ook geen invloed op prijzen die op beslist.nl staan weergegeven. Het is geen advertentie. Als de prijzen niet kloppen, kun je Wehkamp dus ook niks kwalijk nemen maar moet je bij beslist.nl zijn
Je moet op beslist.nl je shop aanmelden en een commissie betalen. Het is dus wel een advertentiesysteem.
Kan wel zijn, maar dan staat op beslist.nl een oude link.
Klopt. In feite is het niet veel anders dan als je met een oude folder naar een winkel gaat en verrast wordt dat de winkelprijs op dat moment anders is. En het rare is dat niemand dat vreemd vindt, maar als hetzelfde op internet gebeurd vindt men het raar.

RoHaLe
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2012 19:59

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door RoHaLe »

Beste GJv/dZ,

op zich een juiste conclusie. Daarom zetten ze op een folder ook (altijd?) een datum. Stond geen vervaldatum bij de advertentie van Wehkamp op beslist.nl.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door hawkwind »

Ga op zeker , en koop een Miele (of ASKO)
Die Koreaanse bende moet zich nog bewijzen , en als de kwaliteit
net zo slecht is als hun TV,s , heb ik mijn bedenkingen......
Dat hele eco-bubble gebeuren is btw gewoon een hype.
Mijn Miele van 16 jaar oud wast nog steeds prima schoon.
Trek zelf je conclusies!

Stampster
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 mar 2012 22:14

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door Stampster »

RoHaLe schreef:Tijdens mijn zoektocht naar een wasmachine werd ik door Wehkamp gelokt middels een advertentie op beslist.nl. Te weten een Samsung WF0804Y8E Eco Bubble voor €488. Dat is €90 minder dan de andere aanbiedingen. Wanneer ik op de link klik, ga ik wel naar de Wehkampsite maar kost het product ineens zo een €100 meer. Op mijn mailtjes richting Wehkamp wordt "bureaucratisch" gereageerd. Oftewel, een kluitje in het riet en zoek het maar uit. Klinkt dit bekend?
Wehkamp heeft helemaal niets met beslist.nl te maken. Beetje karig dat je nu Wehkamp gaat aanvallen gebaseerd op informatie die op een andere website staat.

Gezien de manier waarop jij hierop reageert zou ik bijna tegen Wehkamp zeggen dat ze een klacht over jou mogen indienen. Helaas is er alleen geen meldpunt voor klanten die denken dat zij altijd het slachtoffer van de grote boze webwinkel zijn...

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door ArneLH »

ArneLH schreef:
Jefdus schreef:Wehkamp heeft niks te maken met en heeft ook geen invloed op prijzen die op beslist.nl staan weergegeven. Het is geen advertentie. Als de prijzen niet kloppen, kun je Wehkamp dus ook niks kwalijk nemen maar moet je bij beslist.nl zijn
Je moet op beslist.nl je shop aanmelden en een commissie betalen. Het is dus wel een advertentiesysteem.
Stampster schreef:
RoHaLe schreef:[...]
Wehkamp heeft helemaal niets met beslist.nl te maken. Beetje karig dat je nu Wehkamp gaat aanvallen gebaseerd op informatie die op een andere website staat.

Gezien de manier waarop jij hierop reageert zou ik bijna tegen Wehkamp zeggen dat ze een klacht over jou mogen indienen. Helaas is er alleen geen meldpunt voor klanten die denken dat zij altijd het slachtoffer van de grote boze webwinkel zijn...
Eerst het hele topic lezen Stampster en dan pas(/niet) roepen.

Stampster
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 mar 2012 22:14

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door Stampster »

ArneLH schreef:
ArneLH schreef:
Jefdus schreef:Wehkamp heeft niks te maken met en heeft ook geen invloed op prijzen die op beslist.nl staan weergegeven. Het is geen advertentie. Als de prijzen niet kloppen, kun je Wehkamp dus ook niks kwalijk nemen maar moet je bij beslist.nl zijn
Je moet op beslist.nl je shop aanmelden en een commissie betalen. Het is dus wel een advertentiesysteem.
Stampster schreef:
RoHaLe schreef:[...]
Wehkamp heeft helemaal niets met beslist.nl te maken. Beetje karig dat je nu Wehkamp gaat aanvallen gebaseerd op informatie die op een andere website staat.

Gezien de manier waarop jij hierop reageert zou ik bijna tegen Wehkamp zeggen dat ze een klacht over jou mogen indienen. Helaas is er alleen geen meldpunt voor klanten die denken dat zij altijd het slachtoffer van de grote boze webwinkel zijn...
Eerst het hele topic lezen Stampster en dan pas(/niet) roepen.
Dat doet niets af aan het feit dat Wehkamp zelf per definitie niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor informatie op een andere website dan hun eigen site. Beslist.nl kan wel zeggen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de informatie, maar Wehkamp is dit sowieso niet.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door ArneLH »

Stampster schreef:Dat doet niets af aan het feit dat Wehkamp zelf per definitie niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor informatie op een andere website dan hun eigen site. Beslist.nl kan wel zeggen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de informatie, maar Wehkamp is dit sowieso niet.
De adverteerder is verantwoordelijk voor de inhoud van zijn/haar advertentie, niet het doorgeefluik. Zie het zeer recente: Stokke cs./Marktplaats.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

hawkwind schreef:Ga op zeker , en koop een Miele (of ASKO)
Die Koreaanse bende moet zich nog bewijzen , en als de kwaliteit
net zo slecht is als hun TV,s , heb ik mijn bedenkingen......
Dat hele eco-bubble gebeuren is btw gewoon een hype.
Mijn Miele van 16 jaar oud wast nog steeds prima schoon.
Trek zelf je conclusies!

Oh? Dan heb ik zeker mazzel gahd met mijn Samsung wasmachine van 9 jaar oud welke onlangs is vervangen door.......weer een Samsung.
Niet vanwege ouderdom maar wilde graag de eco-bubble en totaal geen spijt van.

Miele is lekker zeker ? Koleres zwaar door een onnodig gewicht van 100 kilo en de was in mijn nieuwe eco-bubble is meer fris als voorheen dan de Miele van mn buren.

Das mijn ervaring en conclusie.
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 24 mei 2012 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

RoHaLe
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2012 19:59

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door RoHaLe »

Toch grappig al die reacties. wat mij opvalt is dat Wehkamp absoluut niet ingaat op mijn vragen. (oa: Vindt u niet dat je moet leveren voor de prijs waarvoor je adverteert?) Ze geven alleen maar aan dat de juiste prijs op hun site staat. Alle argumenten die de "verdedigers"van Wehkamp aandragen heb ik van Wehkamp zelf niet gehoord. Dat zal toch een reden hebben lijkt mij. En voor de duidelijkheid. Wat mij steekt is dat een webwinkel blijkbaar straffeloos klanten mag lokken met aanbiedingen die ze niet waar kunnen maken. En wanneer iemand ze hier op aanspreekt wordt er niet ingegaan op een vraag maar krijg je nietszeggende antwoorden. Laat ze gewoon eerlijk tegen me zijn en het gesprek aan gaan. Lijkt mij. voor beide partijen, een stuk prettiger.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door bprosman »

@RoHaLe,
Wat mij steekt is dat een webwinkel blijkbaar straffeloos klanten mag lokken met aanbiedingen die ze niet waar kunnen maken.
Maar wie lokt er nu... NIET Wehkamp maar beslist.nl
Wehkamp plaatst producten op hun site.
Beslist.nl spidert al die sites af en verzameld de gegevens.
Beslist.nl kijkt dus OF op de verkeerde plaats OF heeft achterhaalde informatie.

Vergelijk beslist.nl met iemand die een folder uitbrengt met daarin producten van verschillende leveranciers. Als de maker van de folder de prijzen verkeerd overneemt is daarmee NIET de leverancier schuld maar de foldermaker die de prijzen verkeerd "overgeschreven" heeft.
wat mij opvalt is dat Wehkamp absoluut niet ingaat op mijn vragen
Waarom zouden ze... beslist.nl is niet hun site maar gewoon een "foldermaker" die hun prijzen verkeerd overneemt.
Wat mij steekt is dat een webwinkel blijkbaar straffeloos klanten mag lokken met aanbiedingen die ze niet waar kunnen maken.
Beslist.nl laat de verkeerde prijzen zien maar is GEEN webwinkel.

Je moet dus beslist.nl aanspreken waarom ze de verkeerde prijs publiceren.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door ArneLH »

@bprosman:
ArneLH schreef:
Jefdus schreef:Wehkamp heeft niks te maken met en heeft ook geen invloed op prijzen die op beslist.nl staan weergegeven. Het is geen advertentie. Als de prijzen niet kloppen, kun je Wehkamp dus ook niks kwalijk nemen maar moet je bij beslist.nl zijn
Je moet op beslist.nl je shop aanmelden en een commissie betalen. Het is dus wel een advertentiesysteem.
Je zet als shop er zelf producten op...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door bprosman »

Je zet als shop er zelf producten op...
Je levert links aan, beslist.nl moet wel zn indexen verversen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door alfatrion »

ArneLH schreef:De adverteerder is verantwoordelijk voor de inhoud van zijn/haar advertentie, niet het doorgeefluik. Zie het zeer recente: Stokke cs./Marktplaats.
Dat is geen relevant arrest, omdat de eiser in die zaak geen aspirant klant was en dat is hier wel het geval. In casu heeft de verkoper een herroepbaar aanbod gedaan en dat aanbod wordt kennelijk herroepen door op de link te klikken.
Artikel 6:219 BW schreef:1.Een aanbod kan worden herroepen, tenzij het een termijn voor de aanvaarding inhoudt of de onherroepelijkheid ervan op andere wijze uit het aanbod volgt.

2.De herroeping kan slechts geschieden, zolang het aanbod niet is aanvaard en evenmin een mededeling, houdende de aanvaarding is verzonden. Bevat het aanbod de mededeling dat het vrijblijvend wordt gedaan, dan kan de herroeping nog onverwijld na de aanvaarding geschieden.

3.Een beding waarbij één der partijen zich verbindt om, indien de wederpartij dit wenst, met haar een bepaalde overeenkomst te sluiten, geldt als een onherroepelijk aanbod.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Jefdus schreef:Wehkamp heeft niks te maken met en heeft ook geen invloed op prijzen die op beslist.nl staan weergegeven. Het is geen advertentie. Als de prijzen niet kloppen, kun je Wehkamp dus ook niks kwalijk nemen maar moet je bij beslist.nl zijn
Beslist.nl laad advertenties rechtstreeks van de site van Wehkamp en andere aanbieders.

Het kan zijn dat de wasmachine enige tijd geleden wel voor de goedkopere prijs aangeboden werd maar Beslist.nl de het artikel niet opniew heeft geladen in zijn systeem.

Hier is het dus geen fout van Wehkamp maar een soort van systeemfout bij Beslist.nl

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Geachte "RoHaLe"

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Allereest mijn excuses voor de late reactie.

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

RoHaLe
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2012 19:59

Re: Wehkamp belooft, maar maakt niet waar

Ongelezen bericht door RoHaLe »

Nou, zoals ieder goed sprookje kent ook deze een gelukkig einde.
Een paar weken geleden ben ik gebeld door een mevrouw van de Wehkamp :?: :D
Ze gaf aan benaderd te zijn door het bedrijf waar ik een klacht had ingediend.
Opeens was er wel een gesprek mogelijk en een oplossing die mij tevreden kon stellen.
Afgelopen week is de wasmachine afgeleverd. Helaas met de oude prijs(€597) op de bon. Ditmaal was één mailtje genoeg. De prijs is aangepast en de rekening is inmiddels door mij betaald.
De reactie van het webcareteam op dit forum vond ik heel bijzonder. Als het team al bestaat :?: , hadden ze beter gelijk kunnen reageren.

Gesloten