LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
daftje
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2016 15:57

Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door daftje »

Gisteren ontving ik een mail van Wehkamp. Een deel van de inhoud luidde:
"Beste Erwin,
We hebben geprobeerd om je post te sturen, maar dit kwam weer bij ons terug. Het lijkt erop dat het adres dat we van je hebben niet klopt. Zou je dit even willen controleren? Wij hebben momenteel dit adres van je: "
Met daaronder mijn oude, maar nog wel mijn 2e adres. (Ik zit in een verhuizing en heb een maand lang 2 adressen.)

Nou krijg ik nooit post van Wehkamp, dus heb ik gebeld met de klantenservice. Ze kon niet terugvinden of en wat er dan verstuurd zou zijn. Ik leg uit, dat als er iets verstuurd is, het gewoon bezorgd zou zijn, omdat het ook nog steeds mijn adres is. Daar snapte mevrouw ook niks van.
Daarnaast vertelde ik dat mijn vriendin exact dezelfde mail had ontvangen, terwijl zij gebruik maakt van de "doorsturen-service" van postnl en haar post zeker aangekomen zou moeten zijn. Nog steeds had de medewerkster geen idee...

Met andere woorden: iemand heeft Wehkamp ingelicht over onze verhuizing en Wehkamp probeert via een smoes het doorvoeren van mijn adreswijziging bij hun af te dwingen.

Op zich is het niet erg, want ik zou die adreswijziging bij een volgende bestelling zeker hebben doorgevoerd. Maar wat mij tegenstaat is dat zij blijkbaar van een derde mijn gegevens doorgestuurd krijgen. Hoe zit dit? Dit moet toch meer mensen zijn opgevallen?

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Als u gebruik maakt van de verhuisservice van TPG worden een aantal bedrijven door hen ingelicht over de adreswijziging. Dit kunt u zien op het aanvraagformulier wat u heeft ingevuld. Mogelijk staat Wehkamp daar ook bij.

daftje
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2016 15:57

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door daftje »

Ik heb postnl al gebeld en die geven aan dat het niet de bedoeling kan zijn. Hij verwijst naar de website waar staat: "Wij sturen uw adreswijziging gratis door naar een aantal door u gekozen bedrijven. Bedrijven en instanties die niet in het formulier vermeld staan, kunnen niet door ons ingelicht worden".
Dus hoewel het aannemelijk klinkt wat je schrijft, lijkt dit niet de oorzaak.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door Quark »

En deze mail was echt van Wehkamp ? geen pishing ?

daftje
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2016 15:57

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door daftje »

Klopt. Dat heb ik goed gecontroleerd. Zowel de link als de URL waarop ik terecht kwam nadat ik geklikt heb.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door moederslink »

daftje schreef:............Met andere woorden: iemand heeft Wehkamp ingelicht over onze verhuizing en Wehkamp probeert via een smoes het doorvoeren van mijn adreswijziging bij hun af te dwingen.......
Beetje vreemd geredeneerd hoor. Wie licht Wehkamp nu in over uw verhuizing en waarom zou Wehkamp een smoes bedenken? :roll:
U bent daar klant en ze checken uw adres gewoon omdat de door hun gestuurde post naar u weer terug kwam bij hun. Netjes toch?
Zo simpel is het vlg mij.. :wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

moederslink schreef:
daftje schreef:............Met andere woorden: iemand heeft Wehkamp ingelicht over onze verhuizing en Wehkamp probeert via een smoes het doorvoeren van mijn adreswijziging bij hun af te dwingen.......
Beetje vreemd geredeneerd hoor. Wie licht Wehkamp nu in over uw verhuizing en waarom zou Wehkamp een smoes bedenken? :roll:
U bent daar klant en ze checken uw adres gewoon omdat de door hun gestuurde post naar u weer terug kwam bij hun. Netjes toch?
Zo simpel is het vlg mij.. :wink:
Ach, als je ziet hoe paranoide veel mensen tegenwoordig reageren bij onverwachte (e)post en telefoontjes, verbaast me dit niks meer.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Mogelijk is de post via een andere irganisatie gestuurd dan via PostNL (bijvoorbeeld Sand). Dan werkt de doorstuurservice niet

daftje
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2016 15:57

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door daftje »

Fijne mensen hier zeg...
Zoals ik al aangaf, konden ze op de helpdesk helemaal niks vinden van post die gestuurd zou zijn. Bovendien sturen ze me nooit post.
Er is dan ook nog steeds niks gestuurd door Wehkamp. Ik vind het gewoon een vreemd verhaal dat ze me (na jaren niks gestuurd te hebben) nu opeens wat wilden opsturen precies op het moment dat ik verhuis.
Het heeft niks te maken met paranoïde... Maar toch bedankt voor jullie hulp....

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door Brahms »

Maar het blijft toch erg vreemd dat Wehkamp zoveel moeite onderneemt om je nieuwe adres te achterhalen, terwijl je er nooit wat besteld en er dus ook geen goederen naar je onderweg zijn.

Denk toch zomaar dat iemand in je omgeving graag je nieuwe adres wil weten, mede omdat je vriendin dezelfde mail heeft ontvangen ( en de rest van Nederland niet ).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door moederslink »

daftje schreef:.........Op zich is het niet erg, want ik zou die adreswijziging bij een volgende bestelling zeker hebben doorgevoerd .....
@Brahms : het lijkt er op dat TS wel degelijk klant is :wink:
@TS: ik zou er verder maar niet zo.n halszaak van maken. Als je deze mail gewoon even beantwoordt merk je gelijk of de mail echt van Wehkamp is of niet, lijkt mij. En anders is het phishing of een rare grap. :x

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door Boesta »

Jantje7 schreef:Als u gebruik maakt van de verhuisservice van TPG worden een aantal bedrijven door hen ingelicht over de adreswijziging. Dit kunt u zien op het aanvraagformulier wat u heeft ingevuld. Mogelijk staat Wehkamp daar ook bij.

Dit klopt niet! U heeft de mogelijkheid om bedrijven te waarschuwen. Maar als u dat niet wilt vinkt u dat aan en wordt er (als het goed is) geen enkel bedrijf over uw verhuizing ingelicht...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door kweenie »

daftje schreef:Klopt. Dat heb ik goed gecontroleerd. Zowel de link als de URL waarop ik terecht kwam nadat ik geklikt heb.
Ehm, erop klikken? Dat is nou niet de manier om met (mogelijke) phishingmail om te gaan... Een beetje slimme phisher zorgt er voor dat de links in de webmail naar de originele site worden doorgestuurd. En dat er een echt lijkend alias voor de mail wordt gebruikt. Maar met het klikken op een mail zul je vaak al wel voldoen aan een van de doelen van de spam mailers .

daftje
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2016 15:57

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door daftje »

Ik zal het geheel even samenvatten voordat we verder afdwalen:
- Ik heb nog nooit post van Wehkamp gehad. Enkel als ik wat bestelde en dat ik alweer ruim een jaar geleden.
- Inmiddels ruim een week geleden mijn adres gewijzigd bij ze en nog steeds de bewuste post nog niet ontvangen.
- Op beide adressen kon en kan nog steeds post ontvangen worden.
- Wehkamp heb ik gebeld om opheldering die hebben vastgesteld dat ik inderdaad mijn nieuwe adres heb doorgegeven en konden niet zien dat ze iets geprobeerd hebben te versturen.
- Ik heb bij PostNL aangegeven dat ze een adreswijziging mogen regelen bij Dela en expliciet aangegeven dat verder geen wijzigingen doorgegeven mogen worden.
- Ik ben niet paranoïde en ben zeker bereid om mijn adresgegevens aan hun door te geven.

Wat ik alleen raar vind is de manier waarop ze het min of meer afdwingen.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Goedemiddag,

Wehkamp verstuurd de pakketjes via DHL of DynaLogic, daarom wordt de verhuizing niet aan ons doorgegeven. Misschien dat de bezorger van een bewoner deze melding kreeg. Als jij het adres graag aangepast wil hebben verzoek ik via FB een prive bericht te sturen met klantnummer of postcode/huisnummer. Natuurlijk kunnen wij het adres ook telefonich aanpassen indien dit nog nodig is :D

Met vriendelijke groet
webcarewehkamp

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door Brahms »

Inmiddels ruim een week geleden mijn adres gewijzigd bij ze en nog steeds de bewuste post nog niet ontvangen.
- Op beide adressen kon en kan nog steeds post ontvangen worden.
Wat een geneuzel dit. Een heel topic over het feit dat Wehkamp je adres wil achterhalen, terwijl je je adres zelf hebt doorgegeven aan Wehkamp.......

daftje
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2016 15:57

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door daftje »

Webcarewehkamp.nl schreef:Goedemiddag,

Wehkamp verstuurd de pakketjes via DHL of DynaLogic, daarom wordt de verhuizing niet aan ons doorgegeven. Misschien dat de bezorger van een bewoner deze melding kreeg. Als jij het adres graag aangepast wil hebben verzoek ik via FB een prive bericht te sturen met klantnummer of postcode/huisnummer. Natuurlijk kunnen wij het adres ook telefonich aanpassen indien dit nog nodig is :D

Met vriendelijke groet
webcarewehkamp
Adres heb ik zelf al gewijzigd. Waar het om gaat is dat jullie doen alsof jullie post gestuurd hebben en zeggen dat die niet aankomt, of ik mijn adres wil wijzigen. Maar in werkelijkheid hebben jullie niks gestuurd en ik wil graag weten hoe jullie aan de informatie komen dat ik verhuisd ben. Wie geeft mijn gegevens ongevraagd aan Wehkamp door?

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door witte angora »

Kennelijk DHL of Dynalogic... Hebben die onlangs nog iets bij je geleverd? Of hebben zij je adreswijziging op een of andere manier gekregen?

Mucha

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wehkamp lijkt mijn nieuwe adres te willen achterhalen

Ongelezen bericht door witte angora »

Mucha schreef:Wehkamp is de CIA niet. :roll:
Gelukkig niet. Toch snap ik de vraag van de topicstarter wel. Het is gewoon een eenvoudige, normale vraag. Daarbij: de eenvoud van 40 jaar geleden is definitief voorbij, de maatschappij is veel gecompliceerder geworden. En voor veel onderwerpen, waaronder het privacygebeuren, is nu eenmaal veel aandacht. Als er dan dingen gebeuren die niet meteen verklaarbaar zijn, dan komen dit soort vragen vanzelf wel.

Gesloten