LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijkengids.com, oplichting?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Petra1987 schreef:
24 feb 2021 20:53
Dit is een vorm van Acquisitiefraude.
Welnee. Het is overduidelijk dat er een aanbod tot het aangaan van een overeenkomst wordt gedaan én wat de kosten en voorwaarden zijn. De gekozen formuleringen zijn op het randje, maar dat maakt het nog geen fraude.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Moneyman schreef:
24 feb 2021 21:44
Welnee. Het is overduidelijk dat er een aanbod tot het aangaan van een overeenkomst wordt gedaan én wat de kosten en voorwaarden zijn. De gekozen formuleringen zijn op het randje, maar dat maakt het nog geen fraude.
Ik zie het als een vorm van. Er wordt een waardeloos product verkocht zonder enige waarde. Dit is zoals ik erna kijk.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Petra1987 schreef:
24 feb 2021 22:23
Moneyman schreef:
24 feb 2021 21:44
Welnee. Het is overduidelijk dat er een aanbod tot het aangaan van een overeenkomst wordt gedaan én wat de kosten en voorwaarden zijn. De gekozen formuleringen zijn op het randje, maar dat maakt het nog geen fraude.
Ik zie het als een vorm van. Er wordt een waardeloos product verkocht zonder enige waarde. Dit is zoals ik erna kijk.
Het is inderdaad gewoon acquisitiefraude. Nogmaals, hier zitten schimmige bedrijfjes achter met als doel de ondernemer zoveel mogelijk af te romen. De geleverde produkten zijn waardeloos. Wordt niet betaald, komen de diverse niets ontzienende deurwaarders en incassobureaus al heel snel in actie en dan wordt vervolgens weer een hoop geld binnengeharkt. Vandaar dat sommigen hier prediken voor eigen parochie en niet negatief staan tegen dit soort bedrijfjes.
Ik zou niet betalen en het bedrijf uitdagen het voor de rechter te laten komen. Meestal gebeurt dat niet en blijven ze dreigen. En anders ben je bij een goed verweer zeer kansrijk.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Petra1987 schreef:
24 feb 2021 22:23
Moneyman schreef:
24 feb 2021 21:44
Welnee. Het is overduidelijk dat er een aanbod tot het aangaan van een overeenkomst wordt gedaan én wat de kosten en voorwaarden zijn. De gekozen formuleringen zijn op het randje, maar dat maakt het nog geen fraude.
Ik zie het als een vorm van. Er wordt een waardeloos product verkocht zonder enige waarde. Dit is zoals ik erna kijk.
De wereld is vol waardeloze producten. En er zijn genoeg idioten die er nog voor willen betalen ook. Dat is echter geen fraude.
J. Deltoer schreef:
24 feb 2021 22:36
Ik zou niet betalen en het bedrijf uitdagen het voor de rechter te laten komen.
Ik zou eerst beginnen met lezen. Dat heb je duidelijk nog niet gedaan. Er hoeft helemaal niets betaald te worden.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik houd het er maar op dat acquisitiefraudeurs wat bijgeleerd hebben.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
24 feb 2021 22:54
Ik zou eerst beginnen met lezen. Dat heb je duidelijk nog niet gedaan. Er hoeft helemaal niets betaald te worden.
Nee, inderdaad. Dit bedoelde ik natuurlijk in het algemeen. Mieren**ken is ook een vak.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Erthanax schreef:
24 feb 2021 22:57
Ik houd het er maar op dat acquisitiefraudeurs wat bijgeleerd hebben.
Deze boeven zijn niet gek.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
24 feb 2021 23:25
Moneyman schreef:
24 feb 2021 22:54
Ik zou eerst beginnen met lezen. Dat heb je duidelijk nog niet gedaan. Er hoeft helemaal niets betaald te worden.
Nee, inderdaad. Dit bedoelde ik natuurlijk in het algemeen. Mieren**ken is ook een vak.
Als jij nou gewoon opschrijft wat je achteraf bedoeld zegt te hebben, hoeven de overige forumleden niet te raden of te mierenneuken. En vraag je dan ook gelijk af wat het nut is van een zogenaamd algemene opmerking over al dan niet betalen, als die vraag uberhaupt niet speelt in het topic.

laptopleon
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2021 10:08

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door laptopleon »

sylvesterb schreef:
23 feb 2021 11:57
jacky69 schreef:
23 feb 2021 11:39
Ten eerste mailen ze zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. Het is dus spam.
Sinds wanneer moet jij toestemming geven om jouw te mailen? […] Dat je het ervaart als spam maakt het geen spam.
Volgens de ACM:
Stuurt u zulke berichten uit? Van spam is alleen geen sprake, als de ontvangers:
  • • u vooraf toestemming hebben gegeven, en
    • kunnen zien dat u de afzender bent, en
    • zich probleemloos kunnen afmelden.
Dus ja, dit is sowieso spam, tenzij je je hiervoor hebt opgegeven bij die grappenmakers of al klant bent.
sylvesterb schreef:
23 feb 2021 11:57
Je hebt je e-mail adres bij de KvK opgegeven en je bent akkoord gegaan dat zij deze gegevens verkopen.
Klinkklare onzin!

1) Een KvK-inschrijving is al jaren verplicht voor elk bedrijf, stichting, vereniging, etc dus volgens die logica zou je die allemaal spam mogen sturen. :roll:

2) Daarnaast heb ik bij mijn KvK-inschrijving aangegeven dat ik niet benaderd wil worden voor acquisitie.


De afzender is niet bekend want de werkelijke personen achter deze mail blijven zoals opgemerkt naamloos, wat tegen de regels is.

Wijkengids.nl heeft zelf geen KvK inschrijving onder die naam, dus die zijn in overtreding. Geen naam, geen adres, geen telefoonnummer, zelfs geen postbus, NIKS!

Terwijl elk bedrijf verplicht KvK-ingeschreven moet zijn, KvK en NAW-gegevens op de site moet zetten.

Sommige links op hun eigen site doen het niet eens en dit is dan bij een wijkengids, die communicatie als speerpunt heeft?!

Kortom, alle alarmbellen gaan af, maar u ziet het probleem niet want 'het is toch gewoon acquisitie?'.

Dit is gewoon een ordinaire oplichter die bewust de tekst zó geschreven heeft, dat het nog net op twee manier is uit te leggen.

bartroelands
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2006 09:26

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door bartroelands »

Ik vind het in elk geval neigen naar fraude. Het is geen frisse manier van zakendoen en alleen al daarom zou ik nooit en te nimmer met dit soort schimmige bedrijven in zee gaan. Ik heb de e-mail ook ontvangen en ben niet te spreken over hoe dit nare bedrijf de tekst heeft geschreven. Misschien nét geen fraude, maar het stinkt aan alle kanten. Men probeert via de formulering van het jaarlijks onderhoud de indruk te wekken alsof de geadresseerde al eerder een advertentie daar heeft geplaatst. Dat er daarna woorden als offerte e.d. in staan maakt het nog niet minder geniepig allemaal. Aan alle kanten rammelt het en is het op zijn minst een louche aanpak.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Inderdaad louche handel. Je bent als ondernemer hard aan het werk en tussen de telefoontjes en de mailtjes van klanten en leveranciers zit dit soort troep. Even niet alert zijn en je zit in de boot. Niet betalen als je de mist ingaat, ook niet aan incassobureau's, voor de rechter durven dit soort bedrijfjes hun "vorderingen" toch niet te brengen en mocht dat een keer wel gebeuren veegt de rechter het van tafel als je fatsoenlijk verweer voert.
Moneyman schreef:
25 feb 2021 11:07
J. Deltoer schreef:
24 feb 2021 23:25
Moneyman schreef:
24 feb 2021 22:54
Ik zou eerst beginnen met lezen. Dat heb je duidelijk nog niet gedaan. Er hoeft helemaal niets betaald te worden.
Nee, inderdaad. Dit bedoelde ik natuurlijk in het algemeen. Mieren**ken is ook een vak.
Als jij nou gewoon opschrijft wat je achteraf bedoeld zegt te hebben, hoeven de overige forumleden niet te raden of te mierenneuken. En vraag je dan ook gelijk af wat het nut is van een zogenaamd algemene opmerking over al dan niet betalen, als die vraag uberhaupt niet speelt in het topic.
Joh, je hebt gelijk. Blij?

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door Senso »

Gewoon niet op reageren.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Senso schreef:
25 feb 2021 15:31
Gewoon niet op reageren.
Exact dat. Moeilijker is het niet.

RonaldMatt
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2021 14:20

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door RonaldMatt »

De mail die ik ontving bevat allerlei foute gegevens. Ergens las ik dat een van de forumleden aangaf dat Wijkengids de informatie uit KvK-gegevens zou halen. Ik ben echter al 5 jaar niet meer ingeschreven bij de KvK. Verder staat er een telefoonnummer bij dat al 10 jaar niet meer bestaat. Op mijn verzoek in het kader van de AVG om de bron van de gegevens te noemen en die vervolgens te verwijderen, is niet gereageerd.

Dat is strafbaar en ik doe aangifte.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door Moneyman »

RonaldMatt schreef:
08 mar 2021 14:28
Dat is strafbaar en ik doe aangifte.
Als je daar nou écht tijd en energie in wil steken, verdiep je dan eerst eens in je mogelijkheden. Van alles wat je kunt doen, is aangifte (waarvan dan...?) nou juist niet mogelijk of zinvol.

https://www.ictrecht.nl/blog/wat-zijn-d ... l-1-boetes
https://www.ictrecht.nl/blog/wat-zijn-d ... hadeclaims

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Wijkengids.com, oplichting?

Ongelezen bericht door agnesm »

Dit is een OFFERTE en dus niet strafbaar. Staat duidelijk in de e-mail vermeld.
Ze hopen dat je erin trapt en gegevens terug stuurt waardoor je wel aan een duur abonnement vast zit.

Is erg verwarrend en dit gaat al jaar en dag rond. Ze doen alsof je al eerder contact met ze hebt gehad en al eerder in de gids hebt gestaan, maar dat is gewoon hun verkooptruckje waar helaas ieder jaar veel mensen voor intrappen.

E-mail gewoon blokkeren en niet op reageren.

Gesloten