LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wish: geen creditcardgegevens achterlaten!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Berry1952
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2020 20:54

Wish: geen creditcardgegevens achterlaten!

Ongelezen bericht door Berry1952 »

Ik werd vandaag getild op Wish.com door een hacker. Ik kreeg een mailtje van Wish.com dat ik een paar lederen stoelbekledingen gekocht zou hebben voor 33 euro. Het geld was al afgeschreven van mijn creditcard. Een slimmerik heeft mijn account gehackt en had zijn adres als primair adres op de website toegevoegd. Dankzij de bevestigingsmail van wish.com kon ik de order nog annuleren en het geld terug laten storten. Ik had mijn creditcardgegevens op de website van Wish achtergelaten. Dom, dom, dom. Nooit doen dus!!
Dankzij de bestelbevestiging weet ik wel wie de slimmerik is: Berry Keijser (waarschijnlijk een gefingeerde naam), Plesmanstraat 113, 3796 HC te Soesterberg. Ik heet ook Berry Keijser, maar woon op een heel ander adres.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wish: geen creditcardgegevens achterlaten!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik u was zou ik het adres maar weghalen. Tenzij het een hele domme boef is. Ze gebruiken namelijk nooit hun eigen adres. Of van bekenden of van een leegstaand huis waar ze gaan posten als ze weten dat er een pakje komt.
Natuurlijk is het nooit slim om CC gegevens online te bewaren en helemaal niet als iemand heel makkelijk kan binnen komen in uw persoonlijke account.

Gelukkig kost het u nu niets, maar laat het wel een goede les zijn.

Gesloten