LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zreefer.nl - Betaald, geen levering, geen contact.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
dazsires
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 aug 2012 12:40

zreefer.nl - Betaald, geen levering, geen contact.

Ongelezen bericht door dazsires »

we hebben 3 weken geleden bij zreefer.nl kleding besteld, echter helaas niet geleverd gekregen. Ook wordt er niet gereageerd op mails / facebook / instagram / telefoon.

We krijgen het gevoel opgelicht te worden, ook geen kvk en andere informatie op de website te vinden wat volgends mij verplicht is op de website te vermelden.

Wel heeft de eigenaar ons op de socialmedia geblokeerd... Hoe gaan we ons geld terug krijgen?? Ook heeft zreefer geen enkele mogelijkheid van het geven van reviews of beoordelingen.

#zreefer , zreefer.nl review , zreefer opgelicht

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: zreefer.nl - Betaald, geen levering, geen contact.

Ongelezen bericht door newmikey »

dazsires schreef:w...ook geen kvk en andere informatie op de website te vinden wat volgends mij verplicht is op de website te vermelden.
Weer een gevalletje "eerst kopen, dan pas kijken" - zeer onbetrouwbaar webshopje van een mevrouw A.S. (ze heeft haar domeinnaam op eigen naam geregistreerd). Ik zou even wat research doen en haar aanschrijven buiten de social media om. Ga er echter vanuit dat je je geld kwijt bent vooralsnog.

Kijk vervolgens eerst even naar die standaard gegevens en bij twijfel: niks kopen.

mh73

Re: zreefer.nl - Betaald, geen levering, geen contact.

Ongelezen bericht door mh73 »

Altijd eerst kijken naar de bedrijfsgegevens, het is verplicht die op de site te plaatsen. Vervolgens kijken naar de voorwaarden, of die wel kloppen. Dan even googelen op klachten over het bedrijf.
Kom je geen gekke dingen tegen, dan kun je er waarschijnlijk wel veilig wat kopen.
Veel mensen doen het andersom: eerst kopen, dan ...
Natuurlijk is die klacht wel terecht maar anno 2016 kan nou eenmaal iedere idioot een webwinkel starten. Enig vooronderzoek lijkt mij dan ook niet overbodig.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: zreefer.nl - Betaald, geen levering, geen contact.

Ongelezen bericht door berndv »

newmikey schreef:
dazsires schreef:w...ook geen kvk en andere informatie op de website te vinden wat volgends mij verplicht is op de website te vermelden.
Weer een gevalletje "eerst kopen, dan pas kijken" - zeer onbetrouwbaar webshopje van een mevrouw A.S. (ze heeft haar domeinnaam op eigen naam geregistreerd). Ik zou even wat research doen en haar aanschrijven buiten de social media om. Ga er echter vanuit dat je je geld kwijt bent vooralsnog.

Kijk vervolgens eerst even naar die standaard gegevens en bij twijfel: niks kopen.
die staan er gewoon hoor:
Article 2 – Identity of the entrepreneur
Zreefer®
Mozartstraat 6
5171 BX Kaatsheuvel, Netherlands
+31 (0) 84-8822570
Email: [email protected]
IBAN: NL93RABO0334213045, in particular Zreefer
Commercial Register: 60365978
VAT number: on request
BBIE-nummer: 1313193
die staan gewoon bij de algemene voorwaarden, die ook gewoon op hun website staan:
https://www.zreefer.nl/terms-conditions/

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: zreefer.nl - Betaald, geen levering, geen contact.

Ongelezen bericht door berndv »

net nog even wat verder gekeken op de site. Valt me op dat de site behoorlijk traag is, zal waarschijnlijk een kwestie van hosting zijn of een onlogisch geschreven pagina, dat heb ik niet exact nagekeken.

Het vestigingsadres is een gewoon woonadres in kaatsheuvel, geen bedrijfspand of iets dergelijks. Als ik wat verder zoek is er in het verleden wel een verzoek ingediend voor een vergunning voor het runnen van een naaiatelier aan huis. Het gebruikte telefoonnummer is een niet-geografisch nummer, officieel bedoeld voor voicemail en overige assistentsdiensten volgens wikipedia. Waarschijnlijk gewoon gekoppeld aan een mobiel nummer, maar het ziet er wat netter uit.

wat ook al elders genoemd is, is het vreemd dat de volledige website in het engels is, geen optie om een taal te kiezen, engelstalige voorwaarden, maar wel een .nl domeinnaam.

Gesloten