LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0 uren contract

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Takk!e
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2018 20:52

0 uren contract

Ongelezen bericht door Takk!e »

Mijn dochter werkt al jaren als zaterdag/vakantie kracht bij hetzelfde bedrijf onder een 0 uren contract. Ze heeft nu op haar werk aangegeven dat ze in de vakanties de vrijdagen sws vrij wil hebben om ergens anders te kunnen werken. Dit wordt niet geaccepteerd door haar werkgever. Wat zijn haar rechten hierin? Is zij verplicht dit werk te accepteren wanneer ze dan toch ingeroosterd wordt? Ik hoor graag jullie mening. Met vriendelijk groet Ester

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: 0 uren contract

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Takk!e schreef:Mijn dochter werkt al jaren als zaterdag/vakantie kracht bij hetzelfde bedrijf onder een 0 uren contract. Ze heeft nu op haar werk aangegeven dat ze in de vakanties de vrijdagen sws vrij wil hebben om ergens anders te kunnen werken. Dit wordt niet geaccepteerd door haar werkgever. Wat zijn haar rechten hierin? Is zij verplicht dit werk te accepteren wanneer ze dan toch ingeroosterd wordt? Ik hoor graag jullie mening. Met vriendelijk groet Ester
Vaak is een 0-uren contract een contract op oproepbasis. Mensen met een 0-uren contract werken vaak in het weekend, (koop)avonden en vakanties. Zo hebben mensen met 0-uren contracten wel rechten, zoals een minimaal aantal uur van het gemiddelde van de afgelopen drie maanden. Echter, uw dochter wil ergens anders gaan werken op de vrijdag in de vakantie. De werkgever heeft haar waarschijnlijk aangenomen om wel te werken in de vakanties.

Het gaat natuurlijk om één dag per week in de vakantie. Maar als het echt belangrijk is voor uw dochter en hier niet uit kan komen met de werkgever, denk ik dat ze moet kiezen: blijven werken voor haar werkgever, of haar ontslag indienen en bij het andere bedrijf gaan werken.

Gesloten