LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arbeidsconflict

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Chocotofje
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2010 21:37

Arbeidsconflict

Ongelezen bericht door Chocotofje »

het verhaal:

ik werk in de horeca, heb een onbepaalde tijd contract.
Ik heb een leidinggevende functie.
Er is een nieuwe manager aangenomen en die heeft maar even besloten
dat ik niet bij de team hoor.(zonder enige gesprek over mijn wel of niet functioneren)
Mij is nu aangeboden om of een stapje lager te doen óf een naar een andere zaak binnen het bedrijf te gaan.
Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Ik doe mijn werk al jaren met plezier
en goed, (aangezien ik hier op geen enkel moment op ben aangesproken tot nu dan!!!!!)

Wat zijn mijn rechten?
Dit kan toch niet zo maar?

kan iemand mij aub helpen?
Laatst gewijzigd door Chocotofje op 28 dec 2011 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocotofje
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2010 21:37

Re: Arbeidsconflict

Ongelezen bericht door Chocotofje »

:? zoveel mensen lezen dit..
en toch geen reactie????

jammer jammer jammer

ik ga morgen naar rechtshulp, kijken of die wat voor mij kunnen betekenen.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Arbeidsconflict

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik heb een leidinggevende functie.
Er is een nieuwe manager aangenomen en die heeft maar even besloten
dat ik niet bij de team hoor.(zonder enige gesprek over mijn wel of niet functioneren)
Mij is nu aangeboden om of een stapje lager te doen óf een naar een andere bedrijf
te gaan.
Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Ik doe mijn werk al jaren met plezier
Wat vinden jouw collega's ervan?
Zijn die ook zo tevreden met jou als leidinggevende kijk eens in de spiegel en verplaats je eens in hun situatie werken die ook met plezier onder jouw leiding.
Misschien hebben die wel over jou geklaagd.Vraag van je manager een uitleg waarom deze beslissing op schrift.
Het is zowiso verstandig advies bij een rechtswinkel aan te vragen maar pas op als ze je eventueel gelijk geven is er vaak toch maar 1 verliezer jij.Er ontstaat dan een verstoorde arbeidsrelatie waarvan jij zeer waarschijnlijk de dupe gaat worden.
Je kan nu kiezen of een stapje terug doen of toch een andere baan gaan zoeken.

gr Henk

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Arbeidsconflict

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

**** CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Arbeidsconflict

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als je een contract voor onbepaalde tijd hebt dienen er serieuze problemen te zijn voordat het bedrijf je kan ontslaan. Ook het signaleren van deze problemen is nog niet voldoende, maar er moet een verbetertraject zijn opgezet, gevolgd en gemonitored. Pas als dat niet lukt zal een ontslagaanvraag op basis van slechte prestaties, bij de kantonrechter kans van slagen hebben.

Dat is dus ook gelijk de aanvliegroute voor jezelf. Vraag een gesprek met de nieuwe manager aan, en laat hem op papier zetten, waar hij precies ontvreden over is en geef aan dat je bereidwillig bent om die punten serieus te bekijken en te bezien of je jezelf kan en moet verbeteren.

Stel ook voor dat de uitkomst bepalend is of je deze functie mag houden, of dat een stapje lager, maar wel binnen hetzelfde bedrijf, een oplossing zou kunnen zijn.

Een verbetertraject is niet iets van een paar dagen, maar bestrijkt toch wel een periode van een half jaar o.i.d. Het vergt van beiden inspanningen, en de wil om eruit te komen.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Arbeidsconflict

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocotofje schreef::? zoveel mensen lezen dit..
en toch geen reactie????

jammer jammer jammer

ik ga morgen naar rechtshulp, kijken of die wat voor mij kunnen betekenen.
Lijkt mij zeer verstandig. Misschien dat die je kunnen helpen even in de spiegel te kijken (zie een van de voorgaande reacties)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Arbeidsconflict

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb een leidinggevende functie.
kan iemand mij aub helpen?
Dat noem ik dan niet zelfstandig, om op een forum naar hulp te zoeken.
Onder leidinggevend versta ik iets anders. :wink:

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Arbeidsconflict

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Chocotofje schreef:Ik heb een leidinggevende functie.
Er is een nieuwe manager aangenomen en die heeft maar even besloten
dat ik niet bij de team hoor.(zonder enige gesprek over mijn wel of niet functioneren)
Mij is nu aangeboden om of een stapje lager te doen óf een naar een andere bedrijf
te gaan.
De nieuwe manager heeft dat niet zo maar even besloten. Deze manager zal daar gerust een bepaalde reden voor hebben en de reden zal hij ook kenbaar gemaakt hebben. Deze manager weet echt wel dat je niet zomaar mensen weg mag promoveren. Dit kan je aanvechten. Mochten zij je willen ontslaan dan krijg je een handdrukje mee over de jaren dat je er gewerkt hebt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Arbeidsconflict

Ongelezen bericht door nevermind »

Mochten zij je willen ontslaan dan krijg je een handdrukje mee over de jaren dat je er gewerkt hebt.
Als ik dat zo lees, is niets met handdrukje.
TS heeft de keuze om een een stapje lager te werken, waarom dit zo is weten wij hier niet, maar blijkbaar niet geschikt voor deze functie, of het bedrijf verlaten.



Mij is nu aangeboden om of een stapje lager te doen óf een naar een andere bedrijf te gaan.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Arbeidsconflict

Ongelezen bericht door Isabel1 »

hallo,

ik snap even een ding niet namelijk: aangeboden naar een ander bedrijf te gaan.

Betekent dat dat er meerdere vestigingen van het zelfde bedrijf zijn waar TS wel terecht zou kunnen? Want dan is het toch gewoon een overplaatsing, en dat kan contractueel toch best vaak?

Of lees ik het verkeerd en wordt er bedoeld: ga maar ergens anders werken en succes.

Isabel

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Arbeidsconflict

Ongelezen bericht door witte angora »

Isabel1 schreef:hallo,

ik snap even een ding niet namelijk: aangeboden naar een ander bedrijf te gaan.

Betekent dat dat er meerdere vestigingen van het zelfde bedrijf zijn waar TS wel terecht zou kunnen? Want dan is het toch gewoon een overplaatsing, en dat kan contractueel toch best vaak?

Of lees ik het verkeerd en wordt er bedoeld: ga maar ergens anders werken en succes.

Isabel
Ik zat met dezelfde vraag, maar gok op meerdere vestigingen van hetzelfde bedrijf, omdat er blijkbaar van buitenaf/hogerhand een manager is aangesteld die wel een zeer dikke vinger in de pap heeft.

En ja, dan is er dus een alternatief aangeboden.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Arbeidsconflict

Ongelezen bericht door henk51 »

Chocotofje schreef:

:? zoveel mensen lezen dit..
en toch geen reactie????

jammer jammer jammer
wie de schoen past......

gr Henk

Chocotofje
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2010 21:37

Re: Arbeidsconflict

Ongelezen bericht door Chocotofje »

Dom van me om niet te reageren.
Gelijk heb je Henk!

Ben er op alle manieren bezig mee en ben stomweg vergeten dat ik hier ook
hulp heb gezocht.
Excuses!
Ik heb intussen begrepen van de Manager dat hij een beslissing heeft genomen
en goed of fout..hij gaat niet van gedachte veranderen.
(Mijn collega's hebben in principe hetzelfde te horen gekregen; ik ben n.l. niet de enige wie hij dit flikt; meesten doen een stap terug, enkelen krijgen die gouden handdruk>>> maar die zijn er al bijna 10 jaar..)

Ik heb wat meer tijd gevraagd om goed na te denken wat ik wil.

Dat ga ik dus ook doen.

Bedankt voor de hulp.

:|

Gesloten