LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Detacheringscontract voor hoe lang?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
jovi198
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2006 15:08

Detacheringscontract voor hoe lang?

Ongelezen bericht door jovi198 »

Hoe lang kan en mag een detacheringscontract duren!

Ik werk sinds 2000 als gedetacheerd medewerker bij mijn baas. ieder wordt het contract verlengd, en dat nu al zo'n zeven jaar lang. Maar ik begin me nu toch af te vragen kan dit zomaar......

Qua salaris lig ik lager dan mijn collega's (in vaste dienst), terwijl ik de zelfde verantwoordelijkheden en werk doen. Ik heb al eens aangegeven dat ik graag in vaste dienst wil, maar mij werkgever ontwijkt telkens mijn vraag. En nu begin ik het toch een beetje zat te worden.

foxman
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:20

Re: Detacheringscontract voor hoe lang?

Ongelezen bericht door foxman »

Zover ik weet mag een werkgever je 3x een jaarcontract aanbieden
Daarna is hij verplicht je in dienst te nemen
Dus ik zou zeggen, ga ff langs bij het CWI en vraag daar om raad over hoe te handelen nu
Veel sterkte ermee

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Detacheringscontract voor hoe lang?

Ongelezen bericht door roro25 »

dan zou je onderhand in vaste dienst voor he tdetacheringsbureau werken. Geldt hetzelfde als bij een utizendbureau. Na drie tijdelijke contracten in een periode van 3 jaar moet je in vaste dienst van het uitzendbureau komen.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Detacheringscontract voor hoe lang?

Ongelezen bericht door Frankkk »

Het lijkt me dat je nu juridisch advies zou moeten inwinnen. Mogelijk kan 'Het Juridisch Loket' je van dienst zijn, of mogelijk een orienterend gesprek met een advocaat, wat soms gratis is.

Mij lijkt het dat je hierover moet praten op het moment dat er een nieuw jaarcontract aan zit te komen... maar een advocaat weet het vast beter... het mooiste zou het zijn als het huidige contract met terugwerkende kracht omgezet zou kunnen worden in een vast contract.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Detacheringscontract voor hoe lang?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik vind dit een vreemde vraag, waarbij de gegeven informatie tekortschiet.
Ben jij in vaste dienst van een detacheringsbureau? Zo ja, dan heb je een vast contract en moet je voor salarisstijgingen bij je eigen werkgever zijn, niet bij de opdrachtgever.

Werk je op free lance basis dan is er weer iets anders aan de hand. Zoals ik het nu lees beschouw je de verkeerde persoon als je werkgever. Wat jij nu je werkgever noemt is een opdrachtgever welke een juridische overeenkomst heeft met je werkelijke werkgever (jijzelf of het detacheringsbureau). Ga etr maar vanuit dat je opdrachtgever meer betaalt aan het detacheringsbureau dan jij aan salaris krijgt.

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: Detacheringscontract voor hoe lang?

Ongelezen bericht door The Voice »

Als je en vast contract hebt met een uitzendbureau (zgn detacheringscontract) dan kun je daar tot in lengte van jaren blijven werken. Er kan in sommige gevallen sprake zijn van een koppeling aan de cao van het bedrijf waar je werkt, krijgt je collega in dienst van dat bedrijf loonsverhoging dan kun jij daar in sommige gevallen ook aanspraak op maken.

Ik heb zelf ook een dergelijk contract, maar wil ervan af. Ik heb geen zekerheid hoe lang ik bij een bedrijf zit, het salaris mag bij overgang naar een andere detacheringsplek zo maar 2 schalen dalen en je mist alle leuke extraatjes, 13e maand, winstdeling, hoger salaris en noem maar op. Maar van zo'n contract afkomen is niet gemakkelijk. Mijn uitzendbureau (uitzuigbureau) doet er nogal moeilijk over en vindt dat een bedrijf mijn vaste contract dan moet overnemen, anders kan het niet. Ik probeer er met hun uit te komen,want het bedrijf waar ik nu werk wil me wel een tijdelijk contract aanbieden.

Gesloten