Einde contract, grote spullen, wie moet ze vervoeren

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
4Fransy
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2011 23:05

Einde contract, grote spullen, wie moet ze vervoeren

Ongelezen bericht door 4Fransy »

Beste allemaal,
Mijn werkgever heeft mij na jaren, n.a.v. een conflict ontslag aangezegd.
Ik heb tijdens het thuiswerken monitoren en een bureau thuis bezorgd gekregen.
Natuurlijk moet ik alles terug geven, maar het bureau is een groot ding, past niet in mijn auto en de werkgever is niet naast de deur.
In de basis moet ik de spullen terugbrengen bij de werkgever. Echter moet ik nu kosten gaan maken (Busje huren enz.) om dat terug te bezorgen.

Weet iemand dat?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Beste antwoord
Gekozen door 4Fransy

Re: Einde contract, grote spullen, wie moet ze vervoeren

door Jablan » 08 feb 2022 20:35

kuklos schreef:
08 feb 2022 10:04
Wat staat er in de overeenkomst die is afgesloten toen je deze spullen in bruikleen kreeg?
Weet je dat er vaak helemaal geen overeenkomst is?

Algemeen antwoord op de vraag: werkgever wilde blijkbaar, dat er thuisgewerkt werd en heeft daarvoor werkplekken geleverd. Einde dienstverband is of de spullen overnemen tegen dagkoers of de werkgever de spullen op laten halen.
kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Einde contract, grote spullen, wie moet ze vervoeren

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat staat er in de overeenkomst die is afgesloten toen je deze spullen in bruikleen kreeg?

Doch, als je werkgever van je af mag hij ook de kosten maken om dat te realiseren. Dus inclusief de kosten van het ophalen van die spullen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Einde contract, grote spullen, wie moet ze vervoeren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou de werkgever maar in de gelegenheid stellen het op te (laten) halen.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Einde contract, grote spullen, wie moet ze vervoeren

Ongelezen bericht door riddert »

Kun je het niet voor een gunstige prijs overnemen? Een fatsoenlijke werkplek thuis is nooit weg.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Einde contract, grote spullen, wie moet ze vervoeren

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Je moet denken in oplossingen. Neem gewoon contact op met je ex-werkgever. Je staat er al niet zo best op, anders had je niet de zak gehad. Je hakken in het zand zal bij een volgende baan niet echt in je voordeel spreken

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Einde contract, grote spullen, wie moet ze vervoeren

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het is normaal om op de laatste dag werkspullen (zoals uniform) in te leveren bij de werkgever.

Hoe het zit met grote spullen (in dit geval een compleet bureau) weet ik niet. Je werkgever heeft ook naar jou bezorgd.

Neem contact op met www.juridischloket.nl of je vakbond indien je niet met je werkgever tot een overeenkomst kan komen.

Eventueel kan je kijken door hun of je rechtsbijstandverzekering of je ontslag door je werkgever terecht is.

4Fransy
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2011 23:05

Re: Einde contract, grote spullen, wie moet ze vervoeren

Ongelezen bericht door 4Fransy »

Ok, dank jullie wel voor jullie reacties. :D
Hoopte dat er al vaker zoiets was en dat er standaard oplossingen voor waren.
En ja ik proberen het over te nemen, of in de overeenkomst laten opnemen of ze de gelegenheid geven het te komen halen.
Het komt wel goed en ik heb geen onwil, maar wil niet de wereld moeten regelen om een bureau terug te brengen, dat voelt niet correct..
@kokka1: je hebt een iets te voor ingenomen mening. Het verhaal is genuanseerder en heeft met bedrijfcultuur en machtstrijd te maken. Niet de zak krijgen en hakken in het zand.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Einde contract, grote spullen, wie moet ze vervoeren

Ongelezen bericht door kuklos »

Deze vraag wordt helaas niet beantwoord, dus nogmaals dan maar:
kuklos schreef:
08 feb 2022 10:04
Wat staat er in de overeenkomst die is afgesloten toen je deze spullen in bruikleen kreeg?
Dat is de allereerste vraag die van belang is. Wat is er afgesproken over het retourneren van de spullen. Daar begint alles mee. Is er niets afgesproken dan mag je uitgaan van hetgeen redelijkerwijs verwacht mag worden van je.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Einde contract, grote spullen, wie moet ze vervoeren

Ongelezen bericht door Kokka1 »

4Fransy schreef:
08 feb 2022 18:52
@kokka1: je hebt een iets te voor ingenomen mening. Het verhaal is genuanseerder en heeft met bedrijfcultuur en machtstrijd te maken. Niet de zak krijgen en hakken in het zand.
Er is niets vooringenomen aan mijn mening, ik heb geen idee waarom je ontslag heb gehad, vind ik ook niet zo interessant. Het is altijd iets waar jij en je werkgever het niet met elkaar eens zijn over iets.. vandaar dat ik schreef dat je er blijkbaar niet zo goed op staat. Door verder alles goed af te ronden laat je alleen maar zien dat je goede wil hebt. Iets wat een eventuele volgende werkgever alleen maar kan waarderen

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Einde contract, grote spullen, wie moet ze vervoeren

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
08 feb 2022 10:04
Wat staat er in de overeenkomst die is afgesloten toen je deze spullen in bruikleen kreeg?
Weet je dat er vaak helemaal geen overeenkomst is?

Algemeen antwoord op de vraag: werkgever wilde blijkbaar, dat er thuisgewerkt werd en heeft daarvoor werkplekken geleverd. Einde dienstverband is of de spullen overnemen tegen dagkoers of de werkgever de spullen op laten halen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Einde contract, grote spullen, wie moet ze vervoeren

Ongelezen bericht door moederslink »

Er is kennelijk een conflict geweest wat mede tot ontslag heeft geleid.
In dat geval zou ik zelf niets meer willen houden.
Laat de ex baas de spullen ophalen , dan ben je ervan af.
Schone lei, nieuwe baan , nieuwe ronde.

Gesloten