LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
MGVT
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2015 11:07

Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door MGVT »

Sinds 28-03 is mijn laatste dag geweest bij mijn vorige werkgever, inmiddels een nieuwe werkgever gevonden.
Wanneer krijg ik mijn vakantiegeld uitbetaald aangezien ik mijn laatste salaris al ontvangen heb en mijn vakantiegeld daar niet bij zit.
Kan ik met mijn vorige werkgever contact opnemen over dit probleem?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door prem »

MGVT schreef:Sinds 28-03 is mijn laatste dag geweest bij mijn vorige werkgever, inmiddels een nieuwe werkgever gevonden.
Wanneer krijg ik mijn vakantiegeld uitbetaald aangezien ik mijn laatste salaris al ontvangen heb en mijn vakantiegeld daar niet bij zit.
Kan ik met mijn vorige werkgever contact opnemen over dit probleem?
In de maand dat het normaal uitbetaald wordt. Juni meestal.

MGVT
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2015 11:07

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door MGVT »

Maar wat ik heb begrepen is dat werkgevers vaak het vakantie geld bij het laatste salaris doen als eindafrekening?

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door langste adem »

Mijn ervaring is dat dit juist wordt betaald zodra je stopt bij de werkgever. Weet niet of dat in alle gevallen gebeurt.
Je kunt uiteraard altijd even bellen met je vorige werkgever, dan weet je het.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Normaal is inderdaad dat dit uitbetaald wordt bij je laatste salarisbetaling, dus dat had bij het salaris van maart moeten zitten. Heb je al navraag gedaan bij je ex-werkgever?

MGVT
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2015 11:07

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door MGVT »

Moneyman schreef:Normaal is inderdaad dat dit uitbetaald wordt bij je laatste salarisbetaling, dus dat had bij het salaris van maart moeten zitten. Heb je al navraag gedaan bij je ex-werkgever?

Nog geen navraag gedaan! Dinsdag a.s ga ik contact opnemen !

nomorebush
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2008 19:02

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door nomorebush »

prem schreef:
MGVT schreef:Sinds 28-03 is mijn laatste dag geweest bij mijn vorige werkgever, inmiddels een nieuwe werkgever gevonden.
Wanneer krijg ik mijn vakantiegeld uitbetaald aangezien ik mijn laatste salaris al ontvangen heb en mijn vakantiegeld daar niet bij zit.
Kan ik met mijn vorige werkgever contact opnemen over dit probleem?
In de maand dat het normaal uitbetaald wordt. Juni meestal.
Om te beginnen wordt vakantiegeld niet in juni maar wettelijk met het salaris van mei uitbetaald. De meeste bedrijven doen dat rond de 25e. Voorts dient de werkgever alle tegoeden zoals vakantiegeld (event. pro rata) en (indien contractueel) vastgelegd b.v. een 13e maand (eveneens event. pro rata) gelijk met de laatste salarisbetaling af te rekenen. Mogelijk ook nog het tegoed aan vakantiedagen maar dat is weer afhankelijk van het contract want sommige werkgevers stellen, dat vakantiedagen niet in geld worden uitgekeerd. Dit is op te lossen door b.v. het tegoed vóór de laatste werkdag op te nemen. Als je het niet op de spits wil drijven zou je eind mei af kunnen wachten maar daarna middels herinnering, aanmaning en/of sommatie het bedrijf dwingen per omgaande uit te betalen. Afhankelijk van het bedrag (wie procedeert om een koe legt er een op toe) is daarna een incassobureau en kantonrechter nog de enige weg.

Frits Bband
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2011 07:46

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door Frits Bband »

De meeste werkgevers betalen vakantiegeld in mei, maar het is bij wet geregeld dat het uiterlijk juni is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door moederslink »

nomorebush schreef: Als je het niet op de spits wil drijven zou je eind mei af kunnen wachten maar daarna middels herinnering, aanmaning en/of sommatie het bedrijf dwingen per omgaande uit te betalen. Afhankelijk van het bedrag (wie procedeert om een koe legt er een op toe) is daarna een incassobureau en kantonrechter nog de enige weg.
Wow....tjeetje......het komt heus wel hoor eind mei :wink:

nomorebush
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2008 19:02

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door nomorebush »

moederslink schreef:
nomorebush schreef: Als je het niet op de spits wil drijven zou je eind mei af kunnen wachten maar daarna middels herinnering, aanmaning en/of sommatie het bedrijf dwingen per omgaande uit te betalen. Afhankelijk van het bedrag (wie procedeert om een koe legt er een op toe) is daarna een incassobureau en kantonrechter nog de enige weg.
Wow....tjeetje......het komt heus wel hoor eind mei :wink:
Ik weet niet waar die 'wow..tjeetje' opmerking op slaat. Er wordt alleen maar gewezen op de mogelijkheden beginnend bij 'afwachten' tot en met het eventuele traject daarna en verder raakt dit 'probleem' mij niet. Het lijkt mij beter, dat je inhoudelijk reageert door middel van advies oid ipv dit soort vreemdsoortige reacties te plaatsen.

nomorebush
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2008 19:02

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door nomorebush »

Frits Bband schreef:De meeste werkgevers betalen vakantiegeld in mei, maar het is bij wet geregeld dat het uiterlijk juni is.
Je hebt gelijk. Wettelijk moet de vakantietoeslag uiterlijk in juni worden betaald. Praktijk is dat de meeste werkgevers dit eind mei al doen en daar vergiste ik mij. :oops:
Overigens is het wel wettelijk geregeld, dat aan het einde van het dienstverband meteen het opgebouwde vakantiegeld moet worden uitbetaald.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door prem »

Een gesprek doet wonderen

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door moederslink »

nomorebush schreef:
moederslink schreef:
nomorebush schreef: Als je het niet op de spits wil drijven zou je eind mei af kunnen wachten maar daarna middels herinnering, aanmaning en/of sommatie het bedrijf dwingen per omgaande uit te betalen. Afhankelijk van het bedrag (wie procedeert om een koe legt er een op toe) is daarna een incassobureau en kantonrechter nog de enige weg.
Wow....tjeetje......het komt heus wel hoor eind mei :wink:
Ik weet niet waar die 'wow..tjeetje' opmerking op slaat. Er wordt alleen maar gewezen op de mogelijkheden beginnend bij 'afwachten' tot en met het eventuele traject daarna en verder raakt dit 'probleem' mij niet. Het lijkt mij beter, dat je inhoudelijk reageert door middel van advies oid ipv dit soort vreemdsoortige reacties te plaatsen.
@nomorebush, wow-tjeetje, ik wist niet dat u boos werd :mrgreen:
Bovendien staat er nog een knipoog :wink:
Het is pas 25 april en zoals gebruikelijk wordt vakantiegeld eind mei uitbetaald, dus TS heeft nog 1 maand.
Mijn --wow--tjeetje--slaat op uw, in mijn ogen , iets te voorbarige en heftige reactie van het door te lopen traject straks met incasso- en zelfs de rechter oppert u al, en u heeft het nu al over het " op de spits drijven " wow! Ik ga daar niet nl van uit....het komt heus wel eind mei as. En anders is uw traject idd het te volgen traject , maar iedereen weet dat ook wel.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door bprosman »

Kan ik met mijn vorige werkgever contact opnemen over dit probleem?
Ik zou daar eens mee beginnen inderdaad :wink:

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door jerwarm »

nomorebush schreef:
moederslink schreef:
moederslink schreef: Als je het niet op de spits wil drijven zou je eind mei af kunnen wachten maar daarna middels herinnering, aanmaning en/of sommatie het bedrijf dwingen per omgaande uit te betalen. Afhankelijk van het bedrag (wie procedeert om een koe legt er een op toe) is daarna een incassobureau en kantonrechter nog de enige weg.
Wow....tjeetje......het komt heus wel hoor eind mei :wink:
Ik weet niet waar die 'wow..tjeetje' opmerking op slaat. Er wordt alleen maar gewezen op de mogelijkheden beginnend bij 'afwachten' tot en met het eventuele traject daarna en verder raakt dit 'probleem' mij niet. Het lijkt mij beter, dat je inhoudelijk reageert door middel van advies oid ipv dit soort vreemdsoortige reacties te plaatsen.
@nomorebush, wow-tjeetje, ik wist niet dat u boos werd :mrgreen:
Bovendien staat er nog een knipoog :wink:
Het is pas 25 april en zoals gebruikelijk wordt vakantiegeld eind mei uitbetaald, dus TS heeft nog 1 maand.
Mijn --wow--tjeetje--slaat op uw, in mijn ogen , iets te voorbarige en heftige reactie van het door te lopen traject straks met incasso- en zelfs de rechter oppert u al, en u heeft het nu al over het " op de spits drijven " wow! Ik ga daar niet nl van uit....het komt heus wel eind mei as. En anders is uw traject idd het te volgen traject , maar iedereen weet dat ook wel.[/quote]


meneer zegt dat omdat u altijd van die "borrelpraat/ klaverjassen met de meiden praat" aan het doen bent en aan het plaatsen hier op 't forum.

het is hier geen viva forum waar men een klein damesclubje heeft die het over van alles en nog wat hebben wat totaal niet belangrijk is en ter zake doet aan de casus. Daar is Radartv niet voor, anders moet u daarheen gaan..


zo hier is mijn smyllie> :arrow: 8)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door moederslink »

@jerwarm, het is niet altijd en alleen maar borrelpraat/ klaverjassen praat hoor, neem de moeite en lees anders al mijn 1017 reacties dit weekend, ok? En beetje nuance graag en " meneer nomorebush " schrijft dit ook nergens zo , bovendien grijpt Radar anders wel in , beter dan de vaak hatelijke azijnreacties hetgeen toch ook niet mag , what ever
u kunt wellicht 3 dingen doen :
1: u niet ergeren
2: niet reageren
3: de meldknop gebruiken
fijn weekend verder en hier is mijn smilie :D

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door jerwarm »

moederslink schreef:@jerwarm, het is niet altijd en alleen maar borrelpraat/ klaverjassen praat hoor, neem de moeite en lees anders al mijn 1017 reacties dit weekend, ok? En beetje nuance graag en " meneer nomorebush " schrijft dit ook nergens zo , bovendien grijpt Radar anders wel in , beter dan de vaak hatelijke azijnreacties hetgeen toch ook niet mag , what ever
u kunt wellicht 3 dingen doen :
1: u niet ergeren
2: niet reageren
3: de meldknop gebruiken
fijn weekend verder en hier is mijn smilie :D

dus u geeft het zelf toe, :lol: 8)
en ik heb wel wat beters te doen dan al uw bijdragen te lezen..


maar ik hoef verder niets meer te zeggen dan, het is ons beiden duidelijk.
u ook fijn klaverjasweekend. :!:
Laatst gewijzigd door jerwarm op 25 apr 2015 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door moederslink »

Laat maar
Laatst gewijzigd door moederslink op 27 jun 2015 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Einde contract, uitbetaling vakantiegeld.

Ongelezen bericht door jerwarm »

@ ts,


vakantiegeld komt normaal met de laatste salarisuitbetaling van je oude werkgever, of wordt gestort in eind Mei of maximaal eind Juni. Tenzij er natuurlijk een geschil is tussen u en de werkgever, dan gaan ze meestal moeilijk doen en gaat het een "juridische" touwtrekkerij worden.

ik heb het iddg beide maanden meegemaakt, zowel in Mei als Juni.

Gesloten