Fout in studiecontract? Kosten voor vrije middag

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
m.visscher88
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2021 19:21

Fout in studiecontract? Kosten voor vrije middag

Ongelezen bericht door m.visscher88 »

Goedenavond,

Sinds september 2019 volg ik een HBO studie, het schoolgeld voor deze studie wordt betaald door mijn werkgever.
Ook ben ik iedere maandagmiddag vrij zodat ik mij kan voorbereiden op de lessen e.d. De kosten hiervoor zijn opgenomen in mijn studiecontract zodat ik hetzelfde loon behoud.

Nu kwam ik erachter dat de totale kosten die mijn werkgever heeft berekend voor de vrije maandagmiddag neerkomen op €300 per maandagmiddag.

In mijn ogen lijkt me dit een heel hoog bedrag en denk ook dat het een fout is.

Kan iemand mij misschien duidelijkheid geven over de kosten die voor een vrije middag staan? Hoe dit tot stand komt en of dit wel klopt in mijn studiecontract?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Fout in studiecontract? Kosten voor vrije middag

Ongelezen bericht door Jablan »

Hoeveel kost de studie per jaar?

Schot voor de boeg: dit zijn de totale kosten, omgerekend per week. Zonder meer informatie is je vraag niet goed te beantwoorden.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Fout in studiecontract? Kosten voor vrije middag

Ongelezen bericht door Smartje »

0,5dag geen produktie.
En dat terugbetalen als je de studie niet afmaakt?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Fout in studiecontract? Kosten voor vrije middag

Ongelezen bericht door kuklos »

Ook hier is het beste antwoord een wedervraag, wat staat er precies in je studiecontract. Welke kosten zijn daarin vermeld (dus welke bedragen)?

litsenj
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 sep 2016 11:26

Re: Fout in studiecontract? Kosten voor vrije middag

Ongelezen bericht door litsenj »

m.visscher88 schreef:
29 mar 2021 19:29
Goedenavond,

Sinds september 2019 volg ik een HBO studie, het schoolgeld voor deze studie wordt betaald door mijn werkgever.
Ook ben ik iedere maandagmiddag vrij zodat ik mij kan voorbereiden op de lessen e.d. De kosten hiervoor zijn opgenomen in mijn studiecontract zodat ik hetzelfde loon behoud.

Nu kwam ik erachter dat de totale kosten die mijn werkgever heeft berekend voor de vrije maandagmiddag neerkomen op €300 per maandagmiddag.

In mijn ogen lijkt me dit een heel hoog bedrag en denk ook dat het een fout is.

Kan iemand mij misschien duidelijkheid geven over de kosten die voor een vrije middag staan? Hoe dit tot stand komt en of dit wel klopt in mijn studiecontract?
Zoals ik het lees neem je eigenlijk een halve dag per week verlof op. Je werkgever gunt je dit, maar neemt het wel op in je studieovereenkomst. Helemaal cadeau krijg je zoiets natuurlijk niet. (Zelf heb ik eerder 4 jaar HBO gedaan en werd mijn studieovereenkomst per jaar vastgelegd. Zodoende waren de eerste twee jaar al bij het afstuderen verlopen).

Ik weet je salaris natuurlijk niet, maar 300,- per maand voor wekelijks 4 uur verlof lijkt me niet overdreven, toch?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Fout in studiecontract? Kosten voor vrije middag

Ongelezen bericht door D34M0N »

m.visscher88 schreef:
29 mar 2021 19:29
Kan iemand mij misschien duidelijkheid geven over de kosten die voor een vrije middag staan? Hoe dit tot stand komt en of dit wel klopt in mijn studiecontract?
Jouw werkgever is een veel meer geld kwijt aan jou dan het bedrag dat je netto op jouw rekening gestort krijgt.

Om jouw vraag te beantwoorden: Heb je eigenlijk al aan jouw werkgever gevraagd waar die €300 op gebaseerd is?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Fout in studiecontract? Kosten voor vrije middag

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

lijkt veel maar je verdient die uren ook niets, als je enkel uitgaat van je verdiensten is het veel maar als je je productie en dus je verdiensten over die uren meetelt zou het zomaar eens kunnen kloppen....

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Fout in studiecontract? Kosten voor vrije middag

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Wat zegt je werkgever hierover?? Hij is degene waar je allereerst moet zijn.
En misschien fijn als u hier iets laat weten.

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: Fout in studiecontract? Kosten voor vrije middag

Ongelezen bericht door Dorfje »

m.visscher88 schreef:
29 mar 2021 19:29


Nu kwam ik erachter dat de totale kosten die mijn werkgever heeft berekend voor de vrije maandagmiddag neerkomen op €300 per maandagmiddag.
Je bedoelt toch zeker per maand?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fout in studiecontract? Kosten voor vrije middag

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is het nou € 300 per maanmiddag of €300 per maand?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Fout in studiecontract? Kosten voor vrije middag

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Normaal gesproken wordt je op een vrije middag niet betaald.

Echter, in dit geval is het afhankelijk wat de afspraken zijn tussen werkgever en werknemer. Ga met hem in overleg. Kom je er niet uit, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of vakbond.

Gesloten