Nadat ik aan vele mensen hulp heb gevraagd, hoop ik hier op het forum er misschien meer duidelijkheid over te krijgen.
Ik ben na een lange periode van zonder werk zitten wat een vreselijke periode was, eindelijk een nieuwe baan en uitdaging tegengekomen.
Dit is via het uitzendbureau Startpeople(Weet niet of ik hier de naam mag noemen).
Ik heb bij het bedrijf zelf na meerdere uitnodigingen een zeer positief gesprek gehad en, ik zou bij wijzen van morgen kunnen beginnen.
Nou was ik bezig met het invullen van de formulieren van Startpeople en toen kwam ik bij het formulier ''Bankgegevens''.
Daar werd gevraagd om mijn bankrekeningnummer, dit is logisch en bij elke werkgever/uitzendbureau zo ivm het storten van eventuele vergoedingen, dit snap ik.
Maar daarna werd er op de formulieren gevraagd om mijn pasnummers, dit is het 4-cijferige nummer wat ook op je bankpas staat. Bij de Rabobank gebruik ik dit eigenlijk alleen als ik bijv. moet internetbankieren. Toen kreeg ik al een heel vreemd onderbuikgevoel. Ik heb dit niet vaak maar, dit was en is toch nog steeds wel heel vreemd. Met meerdere familieleden en vrienden overlegd deze zeiden allemaal: ''Ik zou dat niet invullen''. Eveneens gebeld met de Rabobank, ook daar kreeg ik als reactie:''Nou dat is wel heeeel vreemd, dat heb ik nog nooit meegemaakt'', zei de bankmedewerker. Hij zou ook niet weten wat ze daarmee zouden moeten doen. Mij werd geadviseerd om aan het uitzendbureau navraag te doen. Deze gaven als uitleg:''Wij gebruiken dit alleen om te kijken of dit rekeningnummer van jouw is. Verder in principe voor niets, hierna gaat het in een dossier. Dan kan het eventueel nog gebruikt worden mocht het mis gaan met storting van salaris of wat anders''.
Later toen ik had opgehangen kwam ik er ook achter dat ik de vervaldatum van mijn bankpas in moest vullen. Hierdoor werd mijn onderbuikgevoel alleen maar sterker, vond het zo ontzettend vreemd. Hier heeft een werkgever/uitzendbureau toch niets mee te maken? Zij hebben nu namelijk al mijn gegevens. (Ook alle standaard reguliere gegevens) Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, ik wil namelijk ontzettend graag aan het werk, vandaar dat ik het ook heb ingevuld. Aan de andere kant.....Zeggen mensen tegen mij ''Ik had dat nooit ingevuld en opgestuurd''. En dat zegt mijn onderbuikgevoel ook wat ik niet vaak heb en, in 95% van de gevallen klopt dat.
Hebben mensen hier advies en/of ervaringen mee? Ik hoop dat ik mijn verhaal duidelijk geformuleerd heb. Ik ga nog even contact opnemen met de bank maar, ik zit een beetje vast