LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Niet bij je eigen verzekering melden. Dit is een kostenpost voor je werkgever.

Ridder777

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Er is een kleine update:
De zoon van de baas krijgt het niet vergoed van zijn eigen WA verzekering.
Een andere collega die rechten studeert heeft tegen mij gezegd dat het toch echt via mijn WA moet,
ik vertelde dat het via de verzekering van het bedrijf moet ik was aan het werk.
Ze zegt dat dat niet het geval is en dat het via mijn WA moet.
Morgen ga ik naar het Juridisch loket in R dam.
Ik hou jullie op de hoogte.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ga naar het juridisch loket!!!!!!!!!!!!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door grun »

Ridder777 schreef:Een andere collega die rechten studeert heeft tegen mij gezegd dat het toch echt via mijn WA moet, ik vertelde dat het via de verzekering van het bedrijf moet ik was aan het werk. Ze zegt dat dat niet het geval is en dat het via mijn WA moet.
Ergens heb ik het idee dat je lichtgelovig en makkelijk te beinvloeden bent, en dat mensen daar misbruik van maken. Die collega mag dan wel rechten gestudeerd hebben, hij of zij wordt betaald door degene die er belang bij heeft dat jij de schuld op je neemt. Trap er niet in, en luister naar het juridisch loket.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is simpel. U bent aan het werk. U hebt iets niet met opzet gedaan. Dan is voor eventuele ongelukjes uw werkgever aansprakelijk. En dat dan alleen nog maar als u iets te verwijten zou zijn. En dat zie ik in dit geval nog helemaal niet als vasstaand.

Natuurlijk krijgt die zoon het niet vergoed via zijn WA verzekering. Een AVP dekt alleen maar schade die je aan een ander toebrengt.

En die collega die rechten studeert, moet zijn schoolgeld maar terughalen.

Ze proberen u allemaal in de maling te nemen. Dat was ze al gelukt met die andere schadekwestie, en nu proberen ze dat opnieuw.

Laat u niet verleiden of dwingen een frauduleuze claim in te dienen bij uw verzekeraar. Levert de grootste problemen op voor nu en in de toekomst,

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Lady1234 schreef:Het is simpel. U bent aan het werk. U hebt iets niet met opzet gedaan.
M.i. is die schade ontstaan door slordigheid van die zoon; iig hoefde TS geen voorrang te verlenen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

chrisd1 schreef:
Lady1234 schreef:Het is simpel. U bent aan het werk. U hebt iets niet met opzet gedaan.
M.i. is die schade ontstaan door slordigheid van die zoon; iig hoefde TS geen voorrang te verlenen.
Volgende zinnen ook lezen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Lady1234 schreef:
chrisd1 schreef:
Lady1234 schreef:Het is simpel. U bent aan het werk. U hebt iets niet met opzet gedaan.
M.i. is die schade ontstaan door slordigheid van die zoon; iig hoefde TS geen voorrang te verlenen.
Volgende zinnen ook lezen.
Wat heb ik gemist??

atlas1302

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

De zoon van de baas krijgt het niet vergoed van zijn eigen WA verzekering
Dan heeft deze zoon van de baas PECH en koopt maar een ander jasje van een honderd of negen.

Laat u niet wegjagen en blijf zeker uw werk goed doen, en niet meer dan dat. Intimidaties, no care u blijft de perfecte bezorger.

U kan wel uitkijken naar een ander fijn baantje en tot dat blijft u gewoon zitten waar u zit. Wilt de baas u ontslaan voor het niet vergoeden van de peperdure jas van zijn zoon, laat het gebeuren.

Sterkte jongen, doe geen stommiteiten.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door alfatrion »

chrisd1 schreef:
Lady1234 schreef:Volgende zinnen ook lezen.
Wat heb ik gemist??
Het argument van Lady is, dat, zelfs als TS wel iets fout heeft gedaan, TS dit onderwerk tijd heeft gedaan en de werkgever dan aansprakelijk zou zijn, behoudens zeer uitzonderlijke omstandigheden. Dit standpunt is correct en tevens juist.

johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Referte reactie van Moneyman: De Geschillencommissie is er om geschillen tussen burger en ondernemer op te lossen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door gosewijn »

johannesdoper schreef:Referte reactie van Moneyman: De Geschillencommissie is er om geschillen tussen burger en ondernemer op te lossen.
Dit is een geschil tussen werknemer en werkgever , welke geschillencommissie moet het dan zijn ? Alleen rechter kan dit oplossen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door Moneyman »

johannesdoper schreef:Referte reactie van Moneyman: De Geschillencommissie is er om geschillen tussen burger en ondernemer op te lossen.
Onzin. Er is helemaal geen geschillencommissie.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door harkja »

Moneyman schreef:
johannesdoper schreef:Referte reactie van Moneyman: De Geschillencommissie is er om geschillen tussen burger en ondernemer op te lossen.
Onzin. Er is helemaal geen geschillencommissie.
In dit geval is het forum de geschillencommissie toch :D

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef: Het argument van Lady is, dat, zelfs als TS wel iets fout heeft gedaan, TS dit onderwerk tijd heeft gedaan en de werkgever dan aansprakelijk zou zijn, behoudens zeer uitzonderlijke omstandigheden. Dit standpunt is correct en tevens juist.
Maar dit is enkel van toepassing als de schade door de werknemer is ontstaan, dit staat al ter discussie door de zin "Op dat moment kwam de zoon de zaak binnen gelopen, en ik gaf hem misschien iets te weinig ruimte bij de deur". Er is geen wet wat de voorrang situatie bij een deur regelt. Is de werkgever/snackbar dan aansprakelijk, nee dit denk ik niet immers is er geen sprake van een onrechtmatige daad door de werkgever/snackbar.

De situatie kan veranderen als de zoon aan het werk was op dat moment. Maar TS heeft niets met de situatie van doen, hij is niet de veroorzaker/schuldige.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door zombo »

Ridder777 schreef:Er is een kleine update:
De zoon van de baas krijgt het niet vergoed van zijn eigen WA verzekering.
.
Natuurlijk niet, een WA verzekering is er voor schade die je bij een ander veroorzaakt hebt.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

sylvesterb schreef:
alfatrion schreef: Het argument van Lady is, dat, zelfs als TS wel iets fout heeft gedaan, TS dit onderwerk tijd heeft gedaan en de werkgever dan aansprakelijk zou zijn, behoudens zeer uitzonderlijke omstandigheden. Dit standpunt is correct en tevens juist.
Maar dit is enkel van toepassing als de schade door de werknemer is ontstaan, dit staat al ter discussie door de zin "Op dat moment kwam de zoon de zaak binnen gelopen, en ik gaf hem misschien iets te weinig ruimte bij de deur". Er is geen wet wat de voorrang situatie bij een deur regelt. Is de werkgever/snackbar dan aansprakelijk, nee dit denk ik niet immers is er geen sprake van een onrechtmatige daad door de werkgever/snackbar.

De situatie kan veranderen als de zoon aan het werk was op dat moment. Maar TS heeft niets met de situatie van doen, hij is niet de veroorzaker/schuldige.

Wat is er onduidelijk aan: “ ZELFS ALS. ..... “ ?

stofzuigertje

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De werkgever kan een andere deur klink monteren die jas vriendelijker is.

Onder werktijd is het de werkgever verantwoordelijk dus claimen op de zaak.

Een werkjas van €59,95 is wel deurklinkproef dus die €900,- is dure mode die slecht gemaakt!
Ik vergelijk dit met mijn dochter, ging in haar Trouwjurk die na 3 jaren marktplaats nog niet verkocht was haar oude huis slopen!
Daar bleef niets van over.. maar wel leuk op de film...
Zowel huis als jurk gesloopt, en toen was er ruimte voor bouwvakker voor het nieuwe huis in 2006!
Ja, zij vond het zonde om weg te gooien en ik adviseerde.... best leuk voor hele buurt!

Als je dergelijke dure kleding gaat dragen loop je risico, en moet je extra voorzichtig zijn!
Als hij ook wil werken moet hij normale werk kleding dragen en niet dit.
Dit is voor een goedkope snackbar geen passende werk kleding.....!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef: Onder werktijd is het de werkgever verantwoordelijk dus claimen op de zaak.
Zo zwart/wit is het niet. Ik denk dat de "zoon" van de eigenaar nergens terecht kan. Immers heeft hij zelf de schade veroorzaakt en is de vraag of hij aan het werk was. TS heeft de schade niet veroorzaakt en is niet nalatig o.i.d. geweest.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Hoe moet het nu verder bij dit ongelukje?

Ongelezen bericht door scontra »

Ridder777 schreef:G
Op dat moment kwam de zoon de zaak binnen gelopen, en ik gaf hem misschien iets te weinig ruimte bij de deur.
Even terug naar de werkelijke situatie !!

Het betreft hier twee personen die gelijktijdig door één deur willen en zoals iedereen weet gaat dat slechts zelden goed.
De één (zoontje v.d. baas) gunt de ander de doorgang niet en de ander (Ts.) kan met de bedrijfsscooter geen kant op.
De zoon dringt zich, willens en wetens, naar binnen terwijl daar eigenlijk onvoldoende ruimte voor is en blijft vervolgens met een kledingstuk aan de deurklink haken, waardoor schade ontstaat.
De vraag is dan ook : Wie is de oorzaak van en daardoor schuldig aan zijn eigen schade en moet de schade zelf betalen :?:

Gesloten