LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe word functiegroep en salarisschaal bepaald?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Bart4
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:50

Hoe word functiegroep en salarisschaal bepaald?

Ongelezen bericht door Bart4 »

Omdat ik al een aantal jaren op dezelfde functiegroep en salarisschaal staat wil ik graag uitzoeken hoe dit zit.
Kan iemand mij vertellen waar ik uitleg kan vinden hoe dit is opgebouwd of hoe dit kan worden bepaald voor de installatiebranche (kleinmetaal)?
Alvast bedankt voor reacties.

Groetjes
Bart

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Hoe word functiegroep en salarisschaal bepaald?

Ongelezen bericht door riddert »

Bart4 schreef:Omdat ik al een aantal jaren op dezelfde functiegroep en salarisschaal staat wil ik graag uitzoeken hoe dit zit.
Kan iemand mij vertellen waar ik uitleg kan vinden hoe dit is opgebouwd of hoe dit kan worden bepaald voor de installatiebranche (kleinmetaal)?
Alvast bedankt voor reacties.

Groetjes
Bart
Bel de FNV eens. Die schijnen redelijk op de hoogte te zijn van de CAO's.

Bart4
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:50

Re: Hoe word functiegroep en salarisschaal bepaald?

Ongelezen bericht door Bart4 »

Omdat ik geen lid ben en wil worden van FNV vraag ik het op deze site of iemand die weet.
Alvast bedankt.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Hoe word functiegroep en salarisschaal bepaald?

Ongelezen bericht door riddert »

Bart4 schreef:Omdat ik geen lid ben en wil worden van FNV vraag ik het op deze site of iemand die weet.
Alvast bedankt.
Als je op je werk net zo gemakzuchtig bent zit die salarisverhoging er niet in hoor.

Kijk hier eens: http://www.cao-metaal.nl/

Succes.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Hoe word functiegroep en salarisschaal bepaald?

Ongelezen bericht door ruud_a »

Bart4 schreef:Omdat ik geen lid ben en wil worden van FNV vraag ik het op deze site of iemand die weet.
Alvast bedankt.
ik zit graag voor geen dubbeltje op de eerste rang

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Hoe word functiegroep en salarisschaal bepaald?

Ongelezen bericht door Brainless »

riddert schreef:
Bart4 schreef:Omdat ik geen lid ben en wil worden van FNV vraag ik het op deze site of iemand die weet.
Alvast bedankt.
Als je op je werk net zo gemakzuchtig bent zit die salarisverhoging er niet in hoor.

Kijk hier eens: http://www.cao-metaal.nl/

Succes.
:lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hoe word functiegroep en salarisschaal bepaald?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bart4 schreef: Kan iemand mij vertellen waar ik uitleg kan vinden hoe dit is opgebouwd of hoe dit kan worden bepaald voor de installatiebranche (kleinmetaal)?
Het klinkt misschien gek, maar je werkgever weet vrij goed wat de functieprofielen zijn en hoe het salarisgebouw er uit ziet...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe word functiegroep en salarisschaal bepaald?

Ongelezen bericht door sjohie »

Bart4 schreef:Omdat ik al een aantal jaren op dezelfde functiegroep en salarisschaal staat wil ik graag uitzoeken hoe dit zit.
Kan iemand mij vertellen waar ik uitleg kan vinden hoe dit is opgebouwd of hoe dit kan worden bepaald voor de installatiebranche (kleinmetaal)?
Alvast bedankt voor reacties.

Groetjes
Bart
Als jij werkt en handelt naar wat er in die omschrijving stond bij je indiensttreding, dan zit je goed toch? Het is niet zo dat je door simpelweg op tijd te komen maar tot in het oneindige blijft groeien in functieschaal/salaris.

Bart4
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:50

Re: Hoe word functiegroep en salarisschaal bepaald?

Ongelezen bericht door Bart4 »

Bedankt voor jullie reacties, alleen is dit nog niet het antwoord wat ik zoek.
Want ik wil graag weten hoe ik zelf mijn functiegroep en salarisschaal kan bepalen en waar er op internet een uitleg van deze opbouw staat??
Alvast bedankt.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoe word functiegroep en salarisschaal bepaald?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bart4 schreef:Bedankt voor jullie reacties, alleen is dit nog niet het antwoord wat ik zoek.
Want ik wil graag weten hoe ik zelf mijn functiegroep en salarisschaal kan bepalen en waar er op internet een uitleg van deze opbouw staat??
Alvast bedankt.
Dat staat in je CAO-boekje.
Of vraag er een op bij de salaris of P&O afdeling.
Of zoek op internet naar de juiste CAO ( + regeling ) die voor jou van toepassing is.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Hoe word functiegroep en salarisschaal bepaald?

Ongelezen bericht door A.niem »

Bart4 schreef:Bedankt voor jullie reacties, alleen is dit nog niet het antwoord wat ik zoek.
Want ik wil graag weten hoe ik zelf mijn functiegroep en salarisschaal kan bepalen en waar er op internet een uitleg van deze opbouw staat??
Alvast bedankt.
In je CAO staat erbij hoe de functiegroep ingedeeld moet worden. Deze indeling staat in een apart boek, een functiehandboek. Dan google je op functiehandboek kleinmetaal en tadaa...
http://www.fnvbondgenoten.nl/site/branc ... MT_editie4
Dit had je natuurlijk nooit zelf kunnen vinden :roll:

falang
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2013 18:48

Re: Hoe word functiegroep en salarisschaal bepaald?

Ongelezen bericht door falang »

Bart4 schreef:Omdat ik al een aantal jaren op dezelfde functiegroep en salarisschaal staat wil ik graag uitzoeken hoe dit zit.
Kan iemand mij vertellen waar ik uitleg kan vinden hoe dit is opgebouwd of hoe dit kan worden bepaald voor de installatiebranche (kleinmetaal)?
Alvast bedankt voor reacties.

Groetjes
Bart
kleinmetaal is al sinds decennia de belabberste bedrijfstak(lage lonen)
met de hedendaagse crisis wordt echt niet even meer geld betaald aan werknemers.
zou lekker wat anders gaan doen of als zelfstandige(ook een optie)

Gesloten