LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag mijn werkgever verlof weigeren?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mag mijn werkgever verlof weigeren?

Ongelezen bericht door sjohie »

kweenie schreef:Afhankelijk van het werk kan een werkgever bepaalde periodes hebben waarin het topdrukte is en het niet gewenst is dat mensen vrij nemen. In sommige beroepen moet er bijvoorbeeld de werk na nieuwjaar heel veel worden gedaan en FSV kan een werkgever aangeven dat je in die periode geen vrij mag.

Ik ken het soort werk en de soort van de te verwachten piek in september niet, maar mogelijk gaat het hier ook om een korte periode waarin in principe geen vrij kan worden genomen. Maar de werkgever moet dan wel duidelijk (zwart op wit) de argumenten hiervoor aangeven, zodat jij eventueel ook goed onderbouwd hier bezwaar tegen kunt maken. En het moet natuurlijk een beperkte periode zijn.
Bij wie of wat zou TS dat bezwaar dan in moeten dienen? Bij de werkgever, dezelfde die de eerste afwijzing ook gedaan heeft?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Mag mijn werkgever verlof weigeren?

Ongelezen bericht door k2p »

sjohie schreef:Bij wie of wat zou TS dat bezwaar dan in moeten dienen? Bij de werkgever, dezelfde die de eerste afwijzing ook gedaan heeft?
Waarom niet? Misschien zelfs naar de leidinggevende van de persoon die de afwijzing gaf.
Het toont in ieder geval aan dat TS het niet eens is met het besluit, en zoekt naar toenadering naar de werkgever alvorens andere stappen te ondernemen.

Rarnammon
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 sep 2015 22:14

Re: Mag mijn werkgever verlof weigeren?

Ongelezen bericht door Rarnammon »

Net als TS, ken ik dit probleem.

Net als TS werk ik bij een facilitair call center voor een opdrachtgever met ± 200 medewerkers op mijn locatie en waarbij rond deze periode maandelijks een run ontstaat omdat er een nieuw product wordt aangekondigd die de cliënten van de opdrachtgever allemaal als eerste willen hebben.

In juli werd bekend dat ik op een zaterdag in september vrij moest hebben.
Uiteraard direct aangevraagd en 2 dagen later bericht dat het niet kon omdat er geen ruimte voor verlof zou zijn.
Gelukkig heb ik nog de mogelijkheid om dan op een andere dag te gaan werken door mijn beschikbaarheid voor die week aan te passen. Hier kunnen ze niets tegen doen, aangezien ik daarmee geen verlof aanvraag en alleen aangeef dat ik niet op die dag beschikbaar ben, maar daarentegen die week wel op maandag ingepland kan worden. :lol:
Voor TS zal dit denk ik niet mogelijk zijn geweest. Met een kleine van 1 jaar oud, zal er oppas moeten worden geregeld als TS ineens op een andere dag gaat werken en dat is gewoon niet altijd mogelijk om te regelen.

Wakkergeworden
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2015 12:09

Re: Mag mijn werkgever verlof weigeren?

Ongelezen bericht door Wakkergeworden »

Werk je soms bij Vodafone?
Daar was in september ook altijd een verwachte piek, maar die kwam nooit.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Mag mijn werkgever verlof weigeren?

Ongelezen bericht door k2p »

Wakkergeworden schreef:Werk je soms bij Vodafone?
Daar was in september ook altijd een verwachte piek, maar die kwam nooit.
Nee, ik vermoed bij dat aangegeten stuk fruit dat fan is van kinderarbeid in het buitenland.

Gesloten