LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ontslag na 2 jaar ziektewet

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
ikke1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2012 21:46

ontslag na 2 jaar ziektewet

Ongelezen bericht door ikke1965 »

goedendag ieder1 ik werk bijna 12 jaar voor 1 bedrijf altijd mijn eigen 100 procent ingezet 2 half jaar geleden kreeg ik een ernstige vorm van hielspoor aan beide voeten na een half jaar ging het echt niet meer dus 100 procent ziek na vele malen in het gips gezeten te hebben en veel tharapieen gedaan te hebben ben ik januarie 2012geopereerd aan mijn rechtervoet maar helaas niet het gewenste resultaat in die 2 jaar heeft mijn werkgever niets laten horen of gedaan ben vorig jaar nog wel een paar halve dagen geweest en gewerkt naar vermogen tot dus dat ik ben geopereerd heb wel zo af en toe contact gehad met mijn chef maar die zei ook de directie reageerd nergens op tot ik augustus papieren kreeg van het uwv voor de wia maar zelfs de arbo was me vergeten terwijl ik dit ook aangegeven heb maar goed mijn werkgever en de arbo hadden helemaal niets geen enkel papiertje dat ik mee kon sturen toen schrokken ze wakker en moest ik alles maar snel doen en regelen uitstel vroegen ze dan maar voor de wia ook toegekend tot 24 maart 2013 maar maandag na veel aandringen van mijn kant een gesprek gekregen met me direcktie en toen kwam het we willen je ontslaan 3 maanden door betalen tot eind december en een ontslag vergoeding van ongeveer 35000 nou dat is alleen maar leuk voor de belasting ze hebben andere functies die ik kan vervullen maar ze weigeren mij dat zo gaan we om met elkaar alsof je erom vraagd ziek te worden maar wat kan ik nu het beste allemaal doen ga wel contackt zoeken met een goede advocaat dat zeker want zonder slag of stoot vertrek ik ook niet met vrgr ikke

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ontslag na 2 jaar ziektewet

Ongelezen bericht door dhc »

Als ze je persé willen ontslaan gaan ze dat gewoon doen. Als werknemer, ook als je langdurig in deziektewet zit, trek je echt aan het kortste eind.
Kun je vervelend vinden maar als de baas besluit dat het mooi is geweest ...dan is dat ook zo.

lunatic
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2012 19:14

Re: ontslag na 2 jaar ziektewet

Ongelezen bericht door lunatic »

Ben ik het niet mee eens.

Als de werkgever niet heeft gedaan aan reïntegratie etc. Dan heeft de werkgever een probleem, bewaar alle bewijzen, en neem contact op met het uwv.
Zelf heb ik een ervaring dat mijn vrouw 2 jaar ziek was, werkgever heeft toen veel steken laten vallen, en heeft toen een opleiding moeten betalen etc.

Je werkgever weet dat hij fout is anders bied hij je geen 35.000 na die 2 jaar, als alles goed geregeld was dan had hij je gewoon zonder probleem kunnen ontslaan na die 2 jaar, maar blijkbaar weet hij dat hij dit nu niet kan doen vanwege de plichten die hij niet is nagekomen. Ook denk ik dat je een hoop rechten verliest als je dat bod aanneemt, op je ww etc.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ontslag na 2 jaar ziektewet

Ongelezen bericht door crazyme »

lunatic schreef:Ben ik het niet mee eens.

Als de werkgever niet heeft gedaan aan reïntegratie etc. Dan heeft de werkgever een probleem, bewaar alle bewijzen, en neem contact op met het uwv.
De wet poortwachter stelt dat zowel werkgever als werknemer zich moeten inspannen voor reintegratie.

De suggestie dat alleen de werkgever iets moet doen is onvolledig.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ontslag na 2 jaar ziektewet

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

crazyme schreef:
lunatic schreef:Ben ik het niet mee eens.

Als de werkgever niet heeft gedaan aan reïntegratie etc. Dan heeft de werkgever een probleem, bewaar alle bewijzen, en neem contact op met het uwv.
De wet poortwachter stelt dat zowel werkgever als werknemer zich moeten inspannen voor reintegratie.

De suggestie dat alleen de werkgever iets moet doen is onvolledig.
Maar het initiatief ligt meer bij de werkgever dan werknemer.

Voor meer info:
http://www.arboportaal.nl/onderwerpen/a ... chter.html

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: ontslag na 2 jaar ziektewet

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Moeilijke zaak en het UWV kan soms vreemd doen hoor... Ik ken iemand die is nu 1,5 jaar ziek. Er is al bepaald dat hij niet meer terug kan naar zijn eigen bedrijf. Hij zou wel zijn eigen werk kunnen doen, maar hij is ziek geworden van de behandeling op het werk dus hij heeft een burnout. De werkgever heeft 1 keer een kaart gestuurd en 1 gesprek gehouden. Verder heeft hij hem na veel aandringen naar een reïntegratiebedrijf gezonden. Die kunnen ook niks, daar zit zo'n mutsje dat het nodig vind iemand die zélf computerles geeft, nog te moeten leren hoe je met de computer moet werken :mrgreen: .
Natuurlijk gaat hij naar de gesprekken met dat bedrijf en hij heeft zélf inmiddels een bedrijf gevonden waar hij - onbetaald - part time weer wat kan werken. Iets wat heel goed is voor de genezing.

Helaas, onderzoek laten doen door het UWV en het UWV vindt het voldoende dat de werkgever de werknemer heeft aangemeld bij het reïntegratiebedrijf.

Conclusie: werknemer wordt begin volgend jaar, als hij net 60 is, ontslagen zonder enige vergoeding. Fijn vooruitzicht.

Het is niet leuk maar ik zou dat geld dus maar pakken! Heb je in elk geval nog wat.

ikke1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2012 21:46

Re: ontslag na 2 jaar ziektewet

Ongelezen bericht door ikke1965 »

ieder1 bedankt voor zijn of haar reacktie ik ben van mijn kant nooit nalatig geweest ik heb overal over aangedrongen reintregatie alles maar mijn werkgever heeft dus echt helemaal niets gedaan ondanks herhaalde verzoeken van mij sterker nog omdat ze helemaal niets op de rit hadden moest ik nog door hun en voor hun de wia uit laten stellen op de laatste dag vanmorgen stond er een gesprek met een reintrgatie mederwerker gepland ze sturen hem zo weg onder het mom van hadden wij een afspraak dan nou geen idee maak maar een nieuwe ze belden mij niet eens dat de afspraak niet door ging kijk in die 2 jaar heb ik alles eraan gedaan zij geen enkele moer ook niet na aandringen van mij maar goed donderdag een gesprek met een advokaat kijken wat die zegd en vermoedelijk een gesprek met het uwv want ik kan me niet voorstellen dat als een bedrijf zo vreselijk nalatig is geweest dat dat dan zomaar beloond word

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ontslag na 2 jaar ziektewet

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bel eens met juidisch loket!

Die kunnen je zo alles vertellen,eenmalig gratis advies.
Heb je geen rechtsbijstand?

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: ontslag na 2 jaar ziektewet

Ongelezen bericht door armiva »

Bel de bond, die helpen je overal mee.
(moet je wel lid zijn)
Ik zit nu in een vervelende situatie en de bond helpt mij overal mee.

Gesloten