Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is natuurlijk niets hypothetisch aan de vraag.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
18 aug 2022 23:18
Er is natuurlijk niets hypothetisch aan de vraag.
Aan de vraag zelf is idd niets hypothetisch.
Maar het eea aan aannames en het daaropvolgende gebakkelei vind ik dan best vervelend omdat we geen van allen weten om wat voor apotheek het mogelijk zal gaan.
Zoals gezegd: het kan om een grote keten gaan of bv een kleine dorpsapotheek.
Ongetwijfeld zal daar iemand zijn die de vraag op de juiste manier dan zou kunnen beantwoorden.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Hophophop »

Om wat voor apotheek het gaat is totaal irrelevant.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat is wel relevant, een kleine apotheek heeft misschien geen HRM en daar ging het gebakkelei toch over ?
Het is idd niet relevant voor de vraag vd TS.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Hophophop »

moederslink schreef:
18 aug 2022 23:37
Dat is wel relevant, een kleine apotheek heeft misschien geen HRM en daar ging het gebakkelei toch over ?
Het is idd niet relevant voor de vraag vd TS.
Het idee van het forum is volgens mij toch wel dat we het in het topic een beetje bij de vraag van TS proberen te houden.

Wel bijzonder dat een offtopic opmerking het topic zo kan laten ontsporen (hoe achterlijk die opmerking ook is).

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hoe groot of klein de afdeling of deeltijdfunctie is, is toch niet relevant? Het gaat erom of de periodieke verhogingen correct zijn toegepast.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door moederslink »

Hophophop schreef:
18 aug 2022 23:43
Het idee van het forum is volgens mij toch wel dat we het in het topic een beetje bij de vraag van TS proberen te houden.
Precies! Maar het gebakkelei ging over de grootte vd apotheek en of er wel/geen HRM aanwezig was etc en had dus niets meer met de vraag van TS te doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
18 aug 2022 23:46
Hoe groot of klein de afdeling of deeltijdfunctie is, is toch niet relevant? Het gaat erom of de periodieke verhogingen correct zijn toegepast.
Juist! Waarom kwam er dan een discussie over de grootte vd apotheek en of er wel of niet een HRM aanwezig is. Dát stoort en leidt af vd vraag vd TS.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat er om dat het personeelslid denkt dat er niet goed gehandeld wordt. En voordat hij of zij dat aankaart bij wat voor afdeling van zijn werkgever dan ook, graag eerst wil weten wat zijn rechten zijn.

Compleet logisch.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door k2p »

Ik vind het ook niet echt relevant. Dit alles om maar te zeggen 'waarom bespreek je het niet met HR voordat je het hier op het Radar Forum vraagt' ... Maar dan toch: het is net zoals de meeste apotheken, een kleintje. Niks geen HR or ander orgaan waar je aan kunt kloppen, anders dan de eigenaar.

Ondertussen denk ik meer dan voldoende input te hebben. Bedankt allemaal.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door kuklos »

k2p schreef:
19 aug 2022 10:55
Dit alles om maar te zeggen 'waarom bespreek je het niet met HR voordat je het hier op het Radar Forum vraagt' ...
Zo is die discussie NIET verlopen.

Ik ben de persoon die je vroeg of je dit al had besproken met HR en/of de leidinggevende. Omdat de mensen op het forum hooguit aan kunnen geven hoe het in theorie zou moeten zijn gebaseerd op een CV of arbeidsovereenkomst, maar waarom het gegaan is zoals het gegaan is kunnen alleen HR en/of leidinggevende vertellen.
Jablan kwam daarna op de proppen met de opmerking dat de apotheeek te klein zou zijn voor een HR afdeling. Wat hij niet kan weten omdat jij daar niks over had gezegd. Waarop onder andere ik weer reageerde.

Maar mijn opmerking aangaande HR is NIET gedaan om de vraag van het forum af te krijgen, maar omdat alleen HR en/of leidinggevende kan weten hoe het nu echt zit. Wat de precieze reden voor de gang van zaken is.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Jablan »

Zucht, ja, Kuklos, jij vroeg naar HR en/of leidinggevende. Nu ben je niet de enige persoon op dit forum en na jou kwam PeterPeters1966, die direct naar HR verwees. Ik reageerde op hem met Apotheek met een paar mensen op de loonlijst en dan een eigen afdeling HR? ^^. Dat is een iets anders verloop dan jouw weergave.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Jablan »

Het nut van de bijdrage is het aangeven, dat niet overal een afdeling HR bestaat.

Bij kleinere bedrijven heeft HR alleen nut, wanneer er beweging is. Wanneer men wil groeien of wanneer de onderlinge verhoudingen gespannen zijn. Maar zelfs dan is het nut tijdelijk. Als de problemen zijn opgelost, de groei is gerealiseerd of de concurrent ingelijfd wordt HR een kostenpost in plaats van een winstfactor.

Zelfde geldt voor salarisverwerking. Voor accountantskantoren is dat interessant, omdat men via de payroll de klanten bindt. Totdat de DGA / manager een keer kritisch naar de kosten kijkt en ontdekt, dat het veel goedkoper kan bij een online service aanbieder. Het enige, waar je op moet letten, is een strikte scheiding tussen de verwerking van alle mutaties en de betalingen. Daar moet een controle tussen zitten ter voorkoming van fraude.

Omdat k2p ondertussen heeft bevestigd, dat het een kleine apotheek is (maatschap met personeel), moet je zeker de optie 'sorry, vergeten' erin houden. De werkdruk is enorm, de werktijden niet altijd prettig en dan blijven dit soort dingen liggen.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou is die apotheek weer ineens een maatschap.

Kunnen we het gewoon bij de vraag houden!

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hoeft mij niets over maatschappen te vertellen. Heb daar heel veel ervaring mee, gehad. Dat een maatschap in de zorg veel voorkomt, weet ik, maar dat wil helemaal niet zeggen dat de apotheker van de Ts lid is van een maatschap. Dus compleet overbodig dat erbij te halen. Mijn apotheker is geen lid van een maatschap en mijn vorige ook niet.

De vraag ging over schalen en periodieken, that’s all.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Radar »

Er werd hier geruzied over wie wat had gezegd over de vraag van TS. De offtopic reacties zijn verwijderd. Iedereen kan zich weer buigen over de vraag van TS.

Groeten,
Radar Moderatie^EV

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door kuklos »

Radar schreef:
20 aug 2022 16:05
Er werd hier geruzied over wie wat had gezegd over de vraag van TS. De offtopic reacties zijn verwijderd. Iedereen kan zich weer buigen over de vraag van TS.

Groeten,
Radar Moderatie^EV
Doe dan ook iets aan die onzin opmerking dat de apotheek een maatschap is. Julie halen het gevolg weg, maar niet de oorzaak.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Het is natuurlijk een hele legitieme vraag, ik denk dat het zeker geen kwaad kan om je wat te verdiepen in de materie voordat je met je vraag naar de baas/leiding gevende/HR gaat. Ik zou er persoonlijk geen moeite mee hebben om de vraag te stellen, maar er zijn genoeg mensen die het vervelend vinden om bij de baas aan te kloppen voor salaris verhoging, zelfs als ze daar recht op hebben.
Mijn advies is, gewoon het gesprek aangaan, maar met de gedachte dat je met stroop meer vliegen vangt als met azijn.

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: Hoe werkt salarisverhoging met schaal en periodiek?

Ongelezen bericht door dmv »

U kunt ook nog contact opnemen met de servicedesk van de SBA: [email protected] bij vragen over de CAO. In welke periode heeft de stage plaatsgevonden? Want er is vanaf 2021 een nieuwe CAO, dus mogelijk geldt de voorgaande nog voor u indien eerder in dienst?

Plaats reactie