LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Jablan »

crazyme schreef:
07 mar 2021 07:47
Als werkgever wordt je nu gedwongen om in de proeftijd een beslissing te nemen. Vroeger maakte je een contract voor zeven maanden en kon de medewerker zich in die tijd bewijzen.
Nu krijg je als werkgever direct een boete in de vorm van de transitievergoeding wanneer je een contract voor bepaalde tijd niet verlengd.
En die transitievergoeding zorgt er ook voor, dat er meer tijd zit tussen vertrek van de vorige en de start van de nieuwe. Functies blijven wat langer vacant.

Hervorming van het arbeidsrecht is dringend nodig, helaas een compleet ander onderwerp.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Met alle respect, en ik snap best dat het voor jou een nare ervaring is, maar:

- verkeerde test draaien
- verkeer antwoord geven op vraag over test
- vroeg naar huis willen want moe.

Allemaal red flags als je in je proeftijd zit.

It-tester
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2021 13:51

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door It-tester »

Je hebt mijn post niet goed gelezen:

1. Ik draaide WEL de goede test. De andere tester had het fout.
2. Wat een onzin. 1 vraag 'fout' en 25 goed.
3. Helemaal onzin. Aan het einde van je werkdag ben je moe. Je kan beter aangeven morgen verder te gaan dan net doen alsof...

Als je dergelijke standaarden hanteert komt heb je geen personeel.

Altijd grappig om te horen. De loonslaven die altijd de bazen verdedigen. Want bazen zijn altijd superieure wezens aan wie het plep zich maar te schikken heeft.

@BL2 Nee dat was maar een voorbeeld. Boze ex-baas, ex-vriend of ex-collega die zich negatief over mij heeft uitgelaten. Of dat zo is weet ik helaas niet maar het zou kunnen. En dus kan ik me ook niet verdedigen.

Mijn werk was gewoon goed. Ik had enkele dagen daarvoor JUIST nog een compliment gekregen dat ik alles zo snel begreep en al actief aan het meedraaien was. En zo niet, In 12 dagen kan je je echt nog geen goed beeld vormen bij iemand. Helemaal niet iemand die vanuit huis werkt en je dus nauwelijks ziet. Ergens zou ik nog begrip kunnen hebben voor ontslag de laatste dag van de proeftijd als ze nog niet zeker van je zijn. Maar als je, zonder dat ik uberhaupt 1 enkele kans tot weerwoord krijg, je zomaar ontslaat is er naar mijn idee 'iets' voorgevallen.

Maar goed. Ik wil ook helemaal niet werken voor een werkgever die denkt dat ie god is. Die in 'zijn eigen wijsheid tot een definitief besluit gekomen is' (Yep, zo praat hij inderdaad :lol: ) zonder mij ook maar 1 vraag te stellen (Goh, ik heb gehoord dat je een verkeerde test gedraaid heb. Is dat zo? En hoezo was jij moe aan het einde van een werkdag?) maar zomaar ff iets besluit wat behoorlijk impact in iemand leven heeft te willen werken. Ik denk dat dat ook wel snel tot een botsing gekomen zou zijn. Ik ben namelijk meer van overleggen en goede samenwerking. En niet zo van dat 'Ik heb alle wijsheid in pact. Doe nu wat ik je opdraag want ik ben hier de baas'.

Ik werk veel liever bij een bedrijf die gewoon normaal kan communiceren met mensen en ze niet als vuil behandelen. Ja ik maak echte fouten. Soms moet je dingen 2, of wel 3 keer uitleggen. En ja ben soms echt zo moe dat ik eerder stop met werken die dag. En soms heb ik ergens echt ff geen zin in. Maar de rest van de tijd ben ik een HELE goede kracht. Athans, als ik de beoordelingen mijn werkgevers van de laatste 18 jaar mag geloven :)

Jammer dat de ANWB mij nooit heeft WILLEN leren kennen. Ik heb in ieder geval de ANWB leren kennen. En ik wil er nog niet dood gevonden worden. Gelukkig vallen er op het moment rake klappen daar door Corona. Ze gaan ook naar een kleiner pand verhuizen. Zou stiekem het wel lachen vinden ooit nog eens een ANWB-er tegen te komen in de toekomst.

Achjeetje. Ik heb er ff over nagedacht. Maar JIJ bent niet door je proeftijd heen. Gewoon, omdat ik het kan :o :lol: :lol: :lol:

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Revoked »

En we lezen alleen jouw kant van het verhaal. Maakt het er niet beter op.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door witte angora »

It-tester schreef:
07 mar 2021 18:28
Jammer dat de ANWB mij nooit heeft WILLEN leren kennen. Ik heb in ieder geval de ANWB leren kennen.
Ik ken jou ook niet, heb nooit met je gewerkt en heb je ook nooit online gezien. Het hele verhaal heb ik maar van één kant gehoord. Maar met alles wat ik tot nu toe gelezen heb zou het voor mij ook klaar zijn. Na je laatste post zou ik je ook per direct ontslagen hebben. Niet alleen inhoudelijk ben ik er klaar mee; je toon en manier van communiceren past gewoon niet bij de ANWB. Denk daar maar eens over na.

Meer als dat kan ik er niet van maken.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door kuklos »

It-tester schreef:
07 mar 2021 18:28
Altijd grappig om te horen. De loonslaven die altijd de bazen verdedigen. Want bazen zijn altijd superieure wezens aan wie het plep zich maar te schikken heeft.
Ik begin de ANWB te snappen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Erthanax »

De samenvatting van Arizonakid lijkt me weliswaar wat kort door de bocht, maar niet onjuist ; ook niet na lezing van de repliek en herlezing van de OP.

Hommer
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 dec 2020 11:39

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Hommer »

fonsflons schreef:
07 mar 2021 20:57
En ja, wij werken allemaal bij de ANWB.
Nou ja, niet allemaal meer...

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

It-tester schreef:
07 mar 2021 18:28
1. Ik draaide WEL de goede test. De andere tester had het fout.
2. Wat een onzin. 1 vraag 'fout' en 25 goed.
3. Helemaal onzin. Aan het einde van je werkdag ben je moe. Je kan beter aangeven morgen verder te gaan dan net doen alsof...
Als dit ook je response richting je leidinggevende dan snap ik wel dat je niet door de proeftijd heen kwam.
It-tester schreef:
07 mar 2021 18:28
Altijd grappig om te horen. De loonslaven die altijd de bazen verdedigen. Want bazen zijn altijd superieure wezens aan wie het plep zich maar te schikken heeft.
Dat je al spreekt over loonslaven en bazen zegt ook veel. Ik heb gewoon een werkgever en een manager. Denk dat ik met een dergelijke instelling het bij mijn huidige werkgever niet lang had volgehouden.
It-tester schreef:
07 mar 2021 18:28
In 12 dagen kan je je echt nog geen goed beeld vormen bij iemand. Helemaal niet iemand die vanuit huis werkt en je dus nauwelijks ziet. Ergens zou ik nog begrip kunnen hebben voor ontslag de laatste dag van de proeftijd als ze nog niet zeker van je zijn. Maar als je, zonder dat ik uberhaupt 1 enkele kans tot weerwoord krijg, je zomaar ontslaat is er naar mijn idee 'iets' voorgevallen.
Ik denk dat je binnen 12 dagen een redelijk beeld van iemand kan krijgen.

Zelf ik heb binnen enkele dagen en jouw post te hebben gelezen een beeld van je en eerlijk gezegd is die niet zo positief. En ja ik weet dat die ongefundeerd is en dat je geen wederwoord hebt kunnen doen, maar mijn mening is al gevormd nu sta je met 10-0 achter.... Op het werk gaat dit niet anders, als je daar op de wijze hebt gecommuniceerd zoals je hier doet op het forum heb ik wel begrip voor de beslissing van de manager.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door D34M0N »

@It-tester:
Waarom ben je eigenlijk zo boos? Als jij zo geweldig functioneert en jouw vorige werkgevers jou zo geweldig vinden, heb je toch zo weer een andere baan gevonden? Staat jouw vorige werkgever niet te springen om jouw terugkeer?

sake1987

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als TS net zo communiceert als hij schrijft, snap ik de ANWB heel goed, .

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waar ik me als TS wel zorgen over zou maken is het recht op WW. Als TS een vast contract (dan ga ik er vanuit dat daarmee onbepaalde tijd wordt bedoeld) heeft opgezegd, dan kan men oordelen dat TS een onnodig risico heeft genomen. Alleen als ie bij de ANWB ook een contract voor onbepaalde tijd heeft gekregen, dan heeft ie recht op WW. Anders is het bijstand.

Zo'n zelfde situatie heb ik in oktober meegemaakt. 1 september begonnen bij een nieuwe werkgever, nadat ik een contract voor onbepaalde tijd bij mijn vorige werkgever had opgezegd, 1 oktober werd ik er in de proeftijd uitgegooid, vanwege corona (maatregelen waren net verzwaard en bedrijf wist niet zo goed wat dat voor ze zou inhouden). De eerste vraag die me werd gesteld door het UWV was wat voor contract ik had getekend bij dag nieuwe bedrijf. Dat was gelukkig voor onbepaalde tijd en dus kreeg ik wel mijn ww-uitkering. Was het anders geweest, dan had ik m niet gekregen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dat zou dan onjuist geweest zijn, want voor WW wordt gekeken naar de tijd die je vóór ontslag hebt gewerkt.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door BL2 »

It-tester schreef:
07 mar 2021 18:28
.....En zo niet, In 12 dagen kan je je echt nog geen goed beeld vormen bij iemand......
In mijn hoogtijdagen op mijn werk had ik te maken met zo'n 30 nieuwkomers per jaar. Ik kan je vertellen dat ik binnen 30 minuten wist wie de bedrijfsopleiding van rond de E 30.000,- ging halen en wie niet. Daar heb je gewoon intuïtie voor na een tijdje. Slechts bij hoge uitzondering zat ik er naast.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
07 mar 2021 22:57
En dat zou dan onjuist geweest zijn, want voor WW wordt gekeken naar de tijd die je vóór ontslag hebt gewerkt.
En ook naar wat voor contract je bij dat nieuwe bedrijf hebt getekend. We kunnen de discussie aangaan hierover, maar zo werd het toch echt tegen mij gezegd aan de telefoon.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Anders zou niemand meer van baan durven veranderen.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat klopt, heel veel mensen durven dat ook niet !

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door grun »

It-tester schreef:
07 mar 2021 18:28
Ik wil ook helemaal niet werken voor een werkgever die denkt dat ie god is.
[...]
Ik denk dat dat ook wel snel tot een botsing gekomen zou zijn. Ik ben namelijk meer van overleggen en goede samenwerking. En niet zo van dat 'Ik heb alle wijsheid in pact. Doe nu wat ik je opdraag want ik ben hier de baas'.

Ik werk veel liever bij een bedrijf die gewoon normaal kan communiceren met mensen en ze niet als vuil behandelen. Ja ik maak echte fouten. Soms moet je dingen 2, of wel 3 keer uitleggen. En ja ben soms echt zo moe dat ik eerder stop met werken die dag. En soms heb ik ergens echt ff geen zin in.
Ken je de uitdrukking 'wie betaalt, die bepaalt'? De meeste werkgevers hebben huisregels, procedures en protocollen. Als werknemer kun je daar soms vragen over hebben, maar uiteindelijk zijn die wel leidend. Jij lijkt te denken dat je daarover kunt overleggen, dat is meestal niet zo. En al helemaal niet in de proeftijd.
En dan heb ik het nog niet eens over dat je eerder stopt omdat je moe bent, of even geen zin hebt. Met zo'n instelling kun je misschien beter voor jezelf beginnen als zzp consultant of iets dergelijks, dan ben je je eigen werkgever.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
07 mar 2021 20:57
En ja, wij werken allemaal bij de ANWB.
Helaas is de ANWB zo groot dat de kans dat wij elkaar ooit ontmoet hebben niet zo heel groot is. Ach, who cares?

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door BL2 »

In mijn eerste reactie schreef ik al dat je door "de toon van geplaatste berichten" iemand snel leert kennen. Dat neemt alleen maar sterk toe in dit topic.
We moeten niet raar opkijken als de ANWB dit topic, met deze titel, als laster gaat zien. Dan heeft TS er een probleempje bij.

Gesloten