LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oeioeioeioeioei

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
08 mar 2021 08:48
We moeten niet raar opkijken als de ANWB dit topic, met deze titel, als laster gaat zien. Dan heeft TS er een probleempje bij.
Zonder op de stoel van de ANWB te gaan zitten: ik denk niet dat aangifte voor de hand ligt. Het kost een hoop tijd en energie en levert weinig tot niks op, Daarbij: de TS heeft voornamelijk zichzelf te kijk gezet.

Het lijkt me beter, of de ANWB de initiator is, de TS zelf, de moderatie of een van ons door de meldknop te gebruiken, dat dit topic in de kliko verdwijnt.

Edit: OP gemeld.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een nonsens. Topicstarter mag hier gewoon zijn mening ventileren. Of leven we soms in een dictatuur?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
07 mar 2021 22:57
En dat zou dan onjuist geweest zijn, want voor WW wordt gekeken naar de tijd die je vóór ontslag hebt gewerkt.
Dat is maar deels waar. Er wordt immers ook gekeken naar de vraag of je verwijtbaar werkloos bent. En dáár zit precies het punt waar Nijogeth op doelt.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
08 mar 2021 09:09
Wat een nonsens. Topicstarter mag hier gewoon zijn mening ventileren. Of leven we soms in een dictatuur?
Tuurlijk mag TS zijn mening geven. Maar een mening die richting smaad/laster gaat, dat lijkt me zaak voor de moderatie om er even naar te kijken.

Dat ik heb aangegeven dat ik dit topic gemeld heb is om te voorkomen dat de mailbox van de moderatie straks vol zit met meldingen over exact hetzelfde. Eéntje is genoeg, of niet dan?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een discussie over msaad/ laster voegt helemaal niets toe aan dit topic. TS geeft gewoon zijn verhaal, gekleurd door zijn perceptie/ boosheid. Dat kan en mag gewoon in Nederland én op dit forum.

Los daarvan is het, zoals ook uit de reacties wel blijkt, niet zo moeilijk om de posts van TS op waarde te schatten. Ergo: er is geen probleem.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een mening die richting smaad laster gaat: ik zie dat niet hoor. Iedereen valt hier over TS heen terwijl zijn ervaring gewoon op waarheid kan berusten. Edoch: door de toon die hij hier aanslaat moet hij ongelijk hebben. Ik vind dat merkwaardig. Stel dat hij gewoon gelijk heeft. Dan is het "adding insult to injury".

Radar heeft op dit forum deze subcategorie "Werk & Ontslag" gecreëerd. Kunnen mensen hier hun lof en/of kritiek openbaar maken. In dit geval dus over de ANWB.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door BL2 »

Het vervelende is dat de ANWB wel veel, heel veel over zich heen krijgt, maar zich hier niet openbaar kan verdedigen. De Topicstarter kan hoe langer hoe meer los gaan over zijn (of haar ?) voormalige werkgever, maar het is en blijft een verhaal van een kant, waarbij nog komt dat niemand er verder bij was van "ons". De ANWB wordt hierdoor onnodig beschadigd, en daar kan de ANWB wat van (gaan) vinden.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
08 mar 2021 10:06
Het vervelende is dat de ANWB wel veel, heel veel over zich heen krijgt, maar zich hier niet openbaar kan verdedigen. De Topicstarter kan hoe langer hoe meer los gaan over zijn (of haar ?) voormalige werkgever, maar het is en blijft een verhaal van een kant, waarbij nog komt dat niemand er verder bij was van "ons". De ANWB wordt hierdoor onnodig beschadigd, en daar kan de ANWB wat van (gaan) vinden.
Da's een heel aardige omschrijving van het fenomeen "forum".

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Van wat ik gehoord heb van (oud)werknemers van de ANWB, is het een fijne werkgever. De ANWB heeft bijna 3800 werknemers; daar kan natuurlijk best iemand tussen zitten die een vervelende leidinggevende is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door moederslink »

It-tester schreef:
06 mar 2021 14:01
(...)
12 hele werkdagen! (Waarvan zeker 10 gespendeerd aan meetings, inwerken, kennismakingen, documentatie lezen) ____
Ik denk minder dan 2 dagen dat er daadwerkelijk aan het werk was. En GOED werk! Met gedegen tests en bugrapportages!
(...)
10 dagen niet het echte werk gedaan , slechts 2 dagen daadwerkelijk het werk gedaan.
Ergens is iets mis gegaan.
Was het je toon, je attitude?
Ben je niet zo van meetings e.d maar méér vd praktijk?
Was je vaak te moe?

Niemand van ons weet het.
We waren er niet bij.
Laat het achter je en solliciteer elders .

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
08 mar 2021 10:59
Da's een heel aardige omschrijving van het fenomeen "forum".
Dat is maar hoe je het bekijkt. In heel veel (consumenten-) kwesties kan de andere partij zich prima verweren en hun kant van de zaak belichten. Bv bij een te late levering, te zachte matras of een ondeugdelijk product.

Hier gaat het over een persoon, en dan komt de AVG al gelijk om de hoek kijken. Geen werkgever zal zich daar openbaar aan branden ivm de grote gevolgen daarvan.
Dus in tegenstelling tot veel andere kwesties kan de ANWB hier niets mee, zelfs al komt de TS met niet juiste of sterk aangedikte feiten.
Wel wordt de ANWB hier op een bepaalde wijze te kijk gezet, als zeer slechte werkgever, even kijken hoe lang men dit nog accepteert.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BL2 schreef:
08 mar 2021 11:51
Wel wordt de ANWB hier op een bepaalde wijze te kijk gezet, als zeer slechte werkgever, even kijken hoe lang men dit nog accepteert.
Een forum heeft ook een zelf corrigerende werking.

Het doel van TS is om andere te waarschuwen voor de ANWB als werkgever, echter zie je meerdere mensen dit niet bevestigen omdat ze andere ervaringen hebben. Daarna komt TS met allemaal voorbeelden waardoor een grote groep ook begrip heeft voor de beslissing van de ANWB.

Voor mij persoonlijk zou dit bericht geen rede zijn om niet te solliciteren bij de ANWB mocht dit op mijn pad komen. Het heeft alles weg van een "wraak topic".

Naar mijn mening heeft enkel TS zichzelf te kijk gezet en is er geen schade voor de ANWB zelf.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
08 mar 2021 11:51
Moneyman schreef:
08 mar 2021 10:59
Da's een heel aardige omschrijving van het fenomeen "forum".
Dat is maar hoe je het bekijkt. In heel veel (consumenten-) kwesties kan de andere partij zich prima verweren en hun kant van de zaak belichten. Bv bij een te late levering, te zachte matras of een ondeugdelijk product.
Twee punten:
1) het is geen basisvoorwaarde voor een forum dat er hoor- en wederhoor plaats vindt. In tegendeel: de standaard werkwijze op een forum is dat iemand iets vindt, en dat andere dáár weer iets van vinden. Precies zoals het hier gebeurt.
2) in hoeveel procent van de topics hier op het forum komt er uberhaupt een tegenreactie van "de tegenpartij"?

Mocht ANWB dit al laster of smaad vinden, dan heeft zij prima instrumenten om daar iets tegen te doen. Dat is haar goed recht, net als het recht van TS om zijn gekleurde verhaal hier neer te zetten.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Jablan »

Mijn indruk van It-Tester is een andere. Hij is het ontslag aan het verwerken en dat is een rouwproces, waar je doorheen moet.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door agnesm »

Ben het niet met je eens dat je schandalig behandeld bent.
De proeftijd is er nu eenmaal voor om van beide zijden elkaar te leren kennen. En daar is een maand voor. Komt bij het bedrijf waar ik werk ook regelmatig voor. Men hoeft geen reden te geven waarom ze je toch niet willen.
Als jij weg was gegaan, had ANWB dan een item geopend met wat voor een nare persoon jij was?

Overigens ga ik er vanuit dat je contract minimaal 6 maanden + 1 dag was. Is het precies 6 maanden dan mag er geen proeftijd bedongen worden en heb je tot het eind van die 6 maanden recht op werk en uitbetaling van salaris.

Ik snap dat je enorm teleurgesteld bent en dat is ook je goed recht. Gewoon niets meer kopen bij ANWB en eventuele abonnementen of verzekeringen afzeggen. Dat geeft veel meer voldoening dan nu op een forum je gal spuwen.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
08 mar 2021 14:24
Mijn indruk van It-Tester is een andere. Hij is het ontslag aan het verwerken en dat is een rouwproces, waar je doorheen moet.
Zijn eerste twee berichten deel ik je mening. Zijn laatste bericht is er een die je niet van een ervaren professional verwacht en toch wel een zeker beeld schept. Het is inderdaad een zeer beperkt beeld dat je krijgt als je enkel berichten op een forum hebt, maar een beeld krijg je er wel door. En dat geldt - helaas - ook voor ingewerkt worden op afstand. Ook daar krijg je slechts een zeer beperkt beeld van iemand. Het is dus goed mogelijk dat de ANWB hetzelfde beeld heeft gekregen van TS als wij. En het is ook goed mogelijk dat dit beeld totaal verkeerd is. Maar ja, dat is helaas wel waar ze het mee moeten doen.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Schandalig behandeld door werkgever (ANWB)

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik snap best dat mijn reactie je niet aanstaat, beste topic starter. Maar het is wel een reactie van een (ex) werkgever, en ik weet zeker dat, als de ANWB notabene je na 12 dagen ontslaat er iets goed mis is. En niet met de ANWB, in dit geval.

Gesloten