LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitzendkracht weggestuurd na pesterijen

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
JFGvR1994
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2019 20:08

Uitzendkracht weggestuurd na pesterijen

Ongelezen bericht door JFGvR1994 »

Hallo iedereen,
Ik ben een uitzendkracht met een fase A contract. Ik heb een collega gehad die vaan vervelende en botte feedback gaf en vaak ook op persoonlijk vlak. Zij heeft dit een aantal maanden volgehouden. Ik heb een aantal keer geprobeerd om er met deze collega samen uit te komen maar hier kwam niets uit. Dit terwijl de pesterijen doorgingen.
Uiteindelijk zit ik nu met flinke depressieklachten ziek thuis. De indiener wilt mij niet meer zien en ik mag nog niet eens afscheid gaan nemen an de cliënten.
Afgelopen vrijdag kreeg ik van de collega in kwestie een erg vervelende sms'je. Ik heb haar hierover gevraagd en zij zweert dat zij het niet geschreven heeft.
Ik werd vanmiddag bij het uitzendbureau uitgenodigd. Hier lieten ze doorschemeren dat ze mijn verhaal niet geloofde en dat ze dachten dat ik zelf deze collega in een kwaad daglicht wilde zetten. Dit deed erg veel pijn. Ik heb een weekend lang mentaal in de put gezeten en ze beschuldigen me dus zonder ook maar naar het bericht te kijken of te onderzoeken.
Heeft iemand hier enige tips over hoe ik dit verder aan kan pakken? Ik vind het namelijk niet eerlijk dat is zo wordt beschuldigd en dus waarschijnlijk ook geen goede referentie krijg.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Uitzendkracht weggestuurd na pesterijen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het enige dat u als bewijs hebt is het sms'je. Ik lees nergens of u eerder al iets aangekaart hebt bij een leidinggevende of het uitzendbureau. Zonder dat staat u niet sterk en is het het ene woord tegen de ander. U stelt iets, dan ligt debewijslast ook bij u.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitzendkracht weggestuurd na pesterijen

Ongelezen bericht door witte angora »

Zo is het leven, helaas. wen er maar aan. Aldus een ervaringsdeskundige.

Iets meer inhoudelijk: natuurlijk heb je op papier allerlei rechten. Alleen zit je, wat NeoDutchio ook aangeeft, in de eerste plaats al met de bewijslast. Dat is vaak erg moeilijk. Daarbij komt, en dat is nog veel belangrijker, de vraag wat je zult bereiken als je probeert je recht te halen. Vaak heeft het alleen een averechtse uitwerking, en geeft het alleen maar meer problemen, terwijl er weinig door wordt opgelost.

Probeer een manier te vinden om weerbaarder te worden, zodat je een volgende keer beter weet hoe je kunt reageren. En dit akkefietje, je kunt het beter zo snel mogelijk achter je laten. Hoe moeilijk, en hoe onrechtvaardig het ook kan zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Uitzendkracht weggestuurd na pesterijen

Ongelezen bericht door berndv »

JFGvR1994 schreef:
21 mei 2019 20:11
Ik heb een aantal keer geprobeerd om er met deze collega samen uit te komen maar hier kwam niets uit.
En wat heeft u hierna gedaan? Heeft u nog een leidinggevende ingeschakeld? Uw uitzendbureau in kennis gesteld?
JFGvR1994 schreef:
21 mei 2019 20:11
Ik werd vanmiddag bij het uitzendbureau uitgenodigd. Hier lieten ze doorschemeren dat ze mijn verhaal niet geloofde en dat ze dachten dat ik zelf deze collega in een kwaad daglicht wilde zetten.
Kunt u, behalve dat sms-je, ook aantonen wat er gebeurd is? Waren andere collega's getuige van de pesterijen?
JFGvR1994 schreef:
21 mei 2019 20:11
Ik heb een collega gehad die vaan vervelende en botte feedback gaf en vaak ook op persoonlijk vlak.
Feedback kan soms ook heel vervelend worden opgevat als de feedback anders is dan datgene wat u wilt horen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Uitzendkracht weggestuurd na pesterijen

Ongelezen bericht door scontra »

In en dergelijke situatie zijn er alleen maar verliezers.
Laat deze vervelende kwestie achter u en ga door met uw eigen leven.
Bespreek met het uitzendbureau dat u weer wil gaan werken en of u bij een ander berdrijf te werk gesteld kan worden.
Nasimpen over hetgeen u is overkomen heeft geen enkele zin, net zo min als uw gelijk proberen te halen.
Maak een nieuwe start en houdt er rekening mee dat je vrienden kiest en collega's krijgt en dat collega's niet allemaal even collegiaal zijn dan men zou mogen/kunnen verwachten.

Erna467
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mei 2019 11:28

Re: Uitzendkracht weggestuurd na pesterijen

Ongelezen bericht door Erna467 »

wat er met je gebeurt is verkeerd.

KRYOS
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2020 22:18

Re: Uitzendkracht weggestuurd na pesterijen

Ongelezen bericht door KRYOS »

Het enige positieve hier voor je: er zijn strikte regels verbonden aan het geven van een referentie. Zo mag er niet over je verzuim gesproken worden.

Voor de rest heb je sowieso weinig rechten als fase a medewerker en daarnaast, hoe oneerlijk het ook voelt, gaat dit je meer kosten dan opleveren als je er verder tijd aan besteed. Ik begrijp dat het frustrerend is, maar probeer het van je af te zetten een leuke nieuwe uitdaging te vinden en je rot ervaring bij het bedrijf waar je over spreekt verder te laten voor wat het is. Wellicht nog wat ervaringen delen met vrienden op verjaardagen etc zodat je voor jouw gevoel het bedrijf nog een beetje een trap na kan geven en de mensen om je heen weten dat ze daar nooit moeten gaan werken, maar daar is ook wel alles mee verteld.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Uitzendkracht weggestuurd na pesterijen

Ongelezen bericht door berndv »

KRYOS schreef:
07 jan 2020 22:52
Het enige positieve hier voor je: er zijn strikte regels verbonden aan het geven van een referentie. Zo mag er niet over je verzuim gesproken worden.
Oh ja? Welke dan? Er zijn inderdaad beperkingen als het gaat om bescherming van persoonsgegevens vanuit de AVG. Zo lang TS deze werkgever niet als referentie opgeeft, mag die uberhaupt geen inhoudelijke gegevens over de werknemer vertellen. Als de sollicitant een werkgever opgeeft, wordt dit gezien als toestemming voor het verstrekken van persoonsgegevens. Aldus de geldende jurisprudentie. Informatie over verzuim of reden van ontslag mogen dan dus wel gecommuniceerd worden.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Uitzendkracht weggestuurd na pesterijen

Ongelezen bericht door kuklos »

@KRYOS, TS is 26 mei 2019 voor het laatst op het forum (ingelogd) geweest, en heeft ook nooit gereageerd op vervolgberichten. Het is nog maar de vraag of TS nog meeleest.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitzendkracht weggestuurd na pesterijen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De wettelijke regels inzake een getuigschrift.

https://www.judex.nl/rechtsgebied/werk- ... stverband/

Gesloten