LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verslechterd contract tekenen anders ontslag

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
benkorevaar
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 nov 2010 19:05

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door benkorevaar »

gewijzigd
Laatst gewijzigd door benkorevaar op 25 jan 2011 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door crazyme »

Een werkomgeving kan ook ziekmakend zijn...

Misschien eens een gesprekje aangaan met jouw huisarts ?

Tussen de regels door krijg ik een beetje het gevoel dat dit verhaal veel groter is dan alleen een nieuw contract wegens een beetje minder winst.

Kan het zijn dat de functie ook wordt herzien ?

Dan loop je namelijk nog veel meer risico dan je denkt.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Bespreek het met de bond!!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door S. »

Nou Ben, als ik je verhaal goed begrijp dan is de schoonzoon van je baas aangenomen terwijl er eigenlijk geen plek is voor hem. Zijn salaris is blijkbaar een te hoge kostenpost. Daarom moeten jij en een aantal van je collega's een stukje opschikken om de schoonzoon ruimte te geven.
Hij moet zijn plek zelf bevechten en daarom is hij zo agressief en intimiderend bezig.

Kortom: hij is aan het bluffen.

Als ik voor mezelf zou moeten beslissen, zou ik inderdaad zoals al door een ander geopperd is, eerst de gang maken naar mijn huisarts of een ander vertrouwenspersoon.
Ik zou niet tekenen. Zeker niet onder druk, want daarmee laat die schoonzoon al blijken dat hij fout zit en eigenlijk heel zwak staat.
Zou het beste zijn om je op doktersadies ziek te melden zodat je even afstand kunt nemen en je gedachten ordenen en tot rust kunt komen.

benkorevaar
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 nov 2010 19:05

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door benkorevaar »

gewijzigd
Laatst gewijzigd door benkorevaar op 25 jan 2011 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Later, als alles achter de rug en je er op terug kijkt, ga toch jezelf verwijten geen time-out genomen te hebben, zoals al een paar forumleden hebben voorgesteld.
Ik wil je niet verder in de put praten, maar je werkgever gaat door dik en dun voor de schoonzoon blijven kiezen.
En je collega's die zo hun huid kunnen redden, ook.
Jij bent daar een momenteel een grote stoorzender in.

Zo te lezen ben je erg werkwillig.
Voor zo'n iemand is er altijd en overal werk.
Kijk maar naar de vele Polen in ons land momenteel.
Ze kunnen eigenlijk bijna niets echt goed, maar het is o.a. de werkwilligheid die ze de brug over helpt.
En op de achtergrond misschien ook een beetje de beloning, als ik heel eerlijk ben.

Sterkte en verlies vooral je nuchterheid niet.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 01 dec 2010 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door S. »

Ikzelf zou ook moeite hebben om me ziek te melden in zo'n situatie, maar ik meen te lezen dat je veel op de weg zit? En in dat geval kun je het je niet permitteren om met slaapgebrek rond te rijden. Je bent ook maar een mens en zo te lezen maken ze het je wel heel moeilijk daar. Loyaal hoef je niet te zijn naar je werkgever, want je bent geen familie van hem, dus de loyaliteit is niet wederzijds.

benkorevaar
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 nov 2010 19:05

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door benkorevaar »

gewijzigd
Laatst gewijzigd door benkorevaar op 25 jan 2011 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

benkorevaar schreef:het zit gewoon niet in me , ik ben niet ziek
maar kan me de redenering wel voorstellen
Ik weet niet goed hoe ik het je moet uitleggen, zonder je een inzinking te bezorgen, maar ik loop lang genoeg mee om je de uitkomst te kunnen voorspellen als je niet aan de leiband van deze werkgever wil lopen.
Hij en z'n schoonzoon zullen werkelijk alles uit de kast halen om hun zin te krijgen.
En technisch gezien kan een werkgever je niet ontslaan als je in de ziektewet zit.
Ziek zijn hoeft niet perse lichamelijk zichtbaar te zijn, maar kan ook tussen de oren zitten.
Onthoud dit maar voor het moment dat de druk te groot wordt.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 02 dec 2010 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door bianca82 »

als je overspannen raakt of oververmoeid door deze situatie (burnout) ben je weldegelijk ziek...

zie jij je zelf al met een zenuwinzinking werken? of rijden? of als je elk moment in slaap kan vallen?
dat vergeet je je zelf nooit..

het zit ook er bij mij niet in zo snel ziek melden (ik was bv zo achtelijk om gewoon door te werken met een longontsteking mn chefin heeft letterlijk een taxi gebeld en me naar huis geschopt vorig jaar om even een voorbeeld te geven)

luister naar de adviezen van de overige forumleden..

benkorevaar
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 nov 2010 19:05

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door benkorevaar »

gewijzigd
Laatst gewijzigd door benkorevaar op 25 jan 2011 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door brieziet »

Hi,

ik hoop/neem aan dat je dus NIET getekend hebt?!
Als je met wederzijdsgoedvinden tekend dan kan het heeeeeeel lastig worden om ww aan te vragen. Als ze echt het ontslag door willen zetten, laat ze dan die ontslagvergunning maar aanvragen!
Deze 'aanbieding' is helemaal niet gunstig voor jou, maar voor hun de goedkoopste manier, dus alleen maar in het belang van je werkgever.

Houd je intussen beschikbaar voor werk dan valt jou niets te verwijten.

sterkte er mee!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

@benkorevaar
Tekenen = verlies van recht op WW.
Lijkt mij dat je NIET zou moeten tekenen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door crazyme »

1 antwoord mogelijk :

Telefonisch ziekmelden (en dit schriftelijk bevestigen) en direct juridisch advies
inwinnen.

Zo ga je niet met medewerkers om.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door S. »

Echt schandalig en pure bluf van hun kant.
Hoog tijd om maandag de professionele hulptroepen in te schakelen.
Hoop dat je rechtsbijstand hebt? Lid van de bond was je al en een bezoekje aan de huisarts om je ziekmelding te bespreken lijkt me ook niet verkeerd.

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door jeani »

heb je al een arbeidsjurist benaderd??? en teken niks en weiger alles waar ze mee komen, heb namelijk in het zelfde schuitje gezeten dat mijn baas me weg wou hebben! ook als de baas zegt dat je een periode niet meer hoeft te werken wel heen gaan! zou een arbeids jurist je ook aanraden je moet altijd laten zien dat jij!!!!! wilt blijven werken! zet je baas dit dan toch door komt het voor het gerecht en zal hem vele eurootjes kosten want dan krijgt hij boetes!
en als je dit wellaat door gaan kan je natuurlijk een geld bedrag mee krijgen, maar ook daar let op want dan kom je met veel andere dingen in de ****! zo mooi is het alleemaal niet. :?

benkorevaar
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 nov 2010 19:05

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door benkorevaar »

gewijzigd
Laatst gewijzigd door benkorevaar op 25 jan 2011 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door bianca82 »

niet tekenen... !!! hoe dan ook je ww krijg je niet als je wel teken..

kan je niet een echte jurist spreken.. heb slechte ervaringen met juristen van de bond en van t uwv helaas zijn vaak niet zo gehaaid helaas


en proberen meestal een gulden middenweg te zoeken ipv te kijken wat voor jou t meest opleverd
Laatst gewijzigd door bianca82 op 05 dec 2010 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door crazyme »

Mijn advies is ook om een advocaat te zoeken, uwv of bond maken zich er graag gemakkelijk vanaf. Vraag desnoods een gratis kennismakingsgesprek aan om de zaak voor te leggen.

benkorevaar
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 nov 2010 19:05

Re: verslechterd contract tekenen anders ontslag

Ongelezen bericht door benkorevaar »

om redenen die niet kan toelichten vraag ik de moderator vriendelijk om al mijn geplaatste berichten te verwijderen
dank u

Gesloten