LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorstel beeindigingsoverenkomst - om te lachen?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
ALFA_DH
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mar 2012 11:50

Re: Voorstel beeindigingsoverenkomst - om te lachen?

Ongelezen bericht door ALFA_DH »

't wordt steeds gekker. Op mijn mededeling dat het voorstel doorgestuurd is kreeg ik recent antwoord: Men geeft mij tot 5 April de tijd om het voorstel alsnog te tekenen Anders wil men een ontslagprocedure zonder vergoeding beginnen en de verlofuren in de tijden van afwezigheid gebruiken. Ik heb aangegeven dat ik zo spoedig mogelijk heb gehandeld (doorsturen van het verkregen voorstel) en ik niet eens ben om verlofuren te gebruiken. Ik stel mij beschikbaar om te werken.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Voorstel beeindigingsoverenkomst - om te lachen?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ALFA_DH schreef: Anders wil men een ontslagprocedure zonder vergoeding beginnen en de verlofuren in de tijden van afwezigheid gebruiken.
Neem eens contact op met uw advocaat en vraag eens wat hij/zij ervan vindt. Ik heb er meer het idee van dat ze de druk aan het opvoeren zijn met een partijtje blufpoker. Als ze willen gaan voor ontbinding zonder vergoeding of wat dan ook, kunt u naar de rechter en komt er de kantonrechtersformule aan te pas. Volgens mij is deze in uw situatie nog steeds beter dan het voorstel dat ze u gedaan hebben.

Ik krijg wel het idee dat werkgever dan alle registers gaat opentrekken dus voorbereiden op een pittige strijd is wel raadzaam. Ga ook vooral goed in uw geheugen graven of er niet toch iets is dat ze u kunnen verwijten.
ALFA_DH schreef: Ik heb aangegeven dat ik zo spoedig mogelijk heb gehandeld (doorsturen van het verkregen voorstel) en ik niet eens ben om verlofuren te gebruiken.
Dat ben ik ook met u eens.
ALFA_DH schreef:Ik stel mij beschikbaar om te werken.
Dat lijkt mij ook verstandig. Overleg het met uw advocaat over wat te doen. Wellicht is het wel verstandig dit vooral schriftelijk te communiceren. U stelt u gewoon beschikbaar voor werk en als de werkgever daar geen gebruik van maakt is dat zijn keuze.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Voorstel beeindigingsoverenkomst - om te lachen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat voorstel zal wel erg slecht zijn, als er zoveel druk achter wordt gezet. Niet tekenen dus.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Voorstel beeindigingsoverenkomst - om te lachen?

Ongelezen bericht door wiseger »

De tijd dat de procedure loopt wordt je gewoon doorbetaald, immers je bent nog gewoon in dienst. Je bouwt dus ook nog pensioen op, vakantie geld, eventuele dertiende maand etc. Zo snel is de procedure niet afgerond, zeker niet bij een eventuele de rechtbank. Daarnaast heeft je werkgever te maken met een opzegtermijn. Het heeft er alle schijn van dat je met een starre houding meer wint dan met de aangeboden vergoeding.

Het is overigens helemaal niet gezegd dat ze de procedurezo maar eventjes winnen en al helemaal niet dat je geen schadeloosstelling krijgt. Bewaar vooral de email die ze verstuurt hebben zonder jouw toestemming, hij neigt namelijk naar wegpesten en dat kan ze bij een rechter aangerekent worden.Begin gewoon een dossier aan te leggen en kijk vooral naar je beoordelingen in de tijd dat er geen problemen waren, die zijn ook belangrijk.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Voorstel beeindigingsoverenkomst - om te lachen?

Ongelezen bericht door gtp »

Alfa,hoe hang de vlag er nu bij???

Gesloten