LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weekcontract

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
ChristineEB
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2018 03:08

Weekcontract

Ongelezen bericht door ChristineEB »

Ik heb een ongelukje gehad en zal daardoor enkele maanden uitgeschakeld zijn.
Daarom heeft mijn werkgever (uitzendbureau zorg) mijn weekcontract onmiddelijk beëindigd en mij aangemeld bij de UWV.
Wel werd er meteen bijgezegd dat ik weer in dienst genomen word als ik weer beter ben.
Ik heb ergens gelezen dat dit soort contracten schijncontracten worden genoemd en ik ben benieuwd of dit zomaar mag.
Voor mij betekent dit namelijk dat ik 70% van mijn laatstverdiende loon krijg en dat scheelt ruim 550€ per maand!
Wie heeft hier ervaring mee en tips?

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Weekcontract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat zegt het UWV hiervan?

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Weekcontract

Ongelezen bericht door Appie83 »

U heeft hoogstwaarschijnlijk een uitzendovereenkomst fase A met uitzendbeding of fase 1 of 2 met uitzendbeding. Hierdoor kan de overeenkomst per direct worden beëindigd, ook bij ziekte. Vervolgens hebt je inderdaad recht op Ziekte-wet uitkering van UWV.
Als u weer beter bent dan kan u zonder problemen weer worden aangenomen.

Als het goed is wordt de 70% wel aangevuld tot 90% of 91%door het uitzendbureau, afhankelijk van welke CAO van toepassing is (ABU of NBBU)

Je hebt ook twee wachtdagen, wat betekent dat je de eerste twee dagen ziekte geen loon krijgt. De tweede dag wordt gecompenseerd via het loon dat je al hebt gehad, de zogeheten wachtdagcompensatie.

Ik lees dat u een ongelukje hebt gehad... Als dit op het werk is gebeurd dan ligt dit mogelijk anders. Is het ongeval te wijten aan iemand anders dan kan u bij diegene het resterende deel claimen.

Gesloten