LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken met een WW uitkering en ontslag

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Werken met een WW uitkering en ontslag

Ongelezen bericht door Berteman »

Lady1234 schreef:
13 nov 2020 20:01
Uw aanvullende WW uitkering verlaagt wel de duur van de WW uitkering.
Nee. Als men recht op een aanvullende WW-uitkering, dan is het niet mogelijk die te stoppen. Het is mogelijk de betaling te stoppen door de maandelijkse inkomensverklarimg niet in te vullen maar dat betekend niet, dat men daarmee het recht op WW voor zich uit kan schuiven.

Drylster
Berichten: 46
Lid geworden op: 29 jun 2018 12:03

Re: Werken met een WW uitkering en ontslag

Ongelezen bericht door Drylster »

Misschien heb ik mij verkeerd uitgedrukt.
Ik heb een WW volledige uitkering ontvangen vanaf juli 2018 tot 17 juni 2019.
Per 17 juni 2019 heb ik een aanvullende WW uitkering ontvangen op mijn salaris.
Per 1 januari 2021 ben ik opnieuw werkloos, mijn tijdelijke dienstverband wordt niet verlengd.
De huidige WW uitkering is verlopen.
Nu wil ik per 1 januari 2021 opnieuw een WW uitkering aanvragen.
Mijn tijdelijke diensterband heeft dan geduurd van 17 juni 2019 tot 31 december 2020.
Per juli 2018 heb ik in dat jaar een WW uitkering ontvangen vanaf juli 2018, daarvoor heb ik bijna 50 dienstjaren.
Bestaat er recht op WW per 1 januari 2021 en hoelang zou een WW uitkering kunnen duren als ik geen baan meer vind.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Werken met een WW uitkering en ontslag

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zoals het UWV zegt:
'Toen uw WW-uitkering werd stopgezet, heeft u van ons een brief gekregen. In die brief staat de datum tot wanneer u uw oude uitkering kunt terugkrijgen. Is deze datum nog niet voorbij? Dan bekijken wij of u uw oude WW-uitkering weer kunt krijgen. Dit noemen wij herleving van uw uitkering. Is deze datum voorbij? Dan bekijken wij of u een nieuwe WW-uitkering kunt krijgen.'

Gesloten