LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkgever houd min uren in van vakantie uren

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Jimmyh123
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2020 18:24

Werkgever houd min uren in van vakantie uren

Ongelezen bericht door Jimmyh123 »

Ik werk dus als koerier en ik stond vorig jaar in 2019, 40 uur in de min omdat ik een aantal maanden niet aan mijn uren was gekomen omdat ik regelmatig eerder klaar ben met mijn route. Omdat ik die 40 uur dus niet gewerkt heb, heb ik die natuurlijk ook niet uitbetaald gekregen.

Nu is het 2020 geworden en per jaar hoor ik 200 vakantie uren te krijgen met mijn contract, alleen hebben ze dus die 40 min uren, dit jaar van die 200 uur die ik normaal krijg, afgehaald. En nu vragen ze van mij of ik een aantal zaterdagen wil komen werken om die 40 uur in te halen van vorig jaar.

Mijn vraag is dus, mogen ze die min uren van vorig jaar er dit jaar aftrekken?
En is het verplicht die ook in te halen?

Ik twijfel er over omdat ze die uren er dit jaar dus van mijn vakantie uren hebben gehaald terwijl ik die normaal betaald krijg en nu dus een week minder vakantie heb dit jaar, die ik dus ook niet betaald krijg.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Werkgever houd min uren in van vakantie uren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u die 40 uren al niet uit betaald hebt gekregen, is het toch al verrekend? Dan kunnen ze dat nu niet nog eens van uw vakantie-uren afhalen.

Hebt U een contract? Ga daar eens mee langs het Juridisch Loket in uw woonplaats en laat u helpen.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Werkgever houd min uren in van vakantie uren

Ongelezen bericht door Nijogeth »