LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WW na nuluren contract

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Creabea46
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2019 21:55

WW na nuluren contract

Ongelezen bericht door Creabea46 »

Hallo,

Mijn nuluren contract wordt niet verlengd na september. Het was een contract van 7 maanden dus ik denk dat recht heb op WW.
Nu schijnt het zo te zijn dat ze bij het UWV gaan kijken naar de gemiddelde aantal uren van de laatste 3 maanden. Maar ik werk in een branche waar het in de wintermaanden veel drukker is en dus meer werk is dan in de afgelopen 3 maanden. Ook heb ik in augustus vakantie, dus ook geen uren die mee kunnen tellen. Is het dan zo dat dan naar de andere maanden gaan kijken of een gemiddelde nemen van alle maanden? Ik heb heb niet kunnen vinden op de site van het UWV dus vandaar dat ik de vraag hier stel.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes Creabea

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WW na nuluren contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u zich al ingeschreven bij het UWV. Als u weet dat u werkeloos wordt, moet u dat meteen doen. En dan kunt u daar ook uw vragen stellen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: WW na nuluren contract

Ongelezen bericht door Brainless »

Ze kijken niet naar de laatste 3 maanden.
Ze kijken naar het hele afgelopen jaar, ook moet je minimaal de afgelopen 36 weken 26 weken hebben gewerkt.
In laatste 36 weken minstens 26 weken gewerkt
U heeft in de laatste 36 weken voordat u werkloos werd minstens 26 weken gewerkt (een week is van maandag tot en met zondag). Was u in die periode ziek, kreeg u zwangerschaps- en bevallingsverlof of nam u onbetaald verlof op? Of werkte u als zelfstandige? Dan kijken wij verder terug dan de laatste 36 weken. Wij kiezen een periode waarin u wel minstens 26 weken werkte.
Om uw dagloon te berekenen, delen wij uw sv-loon door het totale aantal werkdagen van de maanden waarin u loon kreeg.

De periode van 1 jaar begint 1 jaar en 1 kalendermaand (of vierwekenperiode) voor uw eerste werkloosheidsdag.
De periode eindigt op de laatste dag van de een-na-laatste volledige maand (of vierwekenperiode) voordat u werkloos werd. De laatste volledige maand of vierwekenperiode telt dus niet mee.

ZeerPrivé
Berichten: 5411
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: WW na nuluren contract

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je inlogt op Mijn UWV zie je daar een schatting van je ww op basis van bij het UWV bekende gegevens.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WW na nuluren contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ze zitten overal te gillen om personeel. Dus misschien beter een andere baan zoeken, dan naar WW kijken?,

Aygulf
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: WW na nuluren contract

Ongelezen bericht door Aygulf »

Lady1234: een antwoord uit mijn hart gegrepen!

Gesloten