LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat je vast niet wil horen :

Misschien is er een reden waarom dit alles gebeurd. Wanneer een werkgever zoveel moeite doet om van je af te raken is dat niet omdat je zo waardevol bent voor de onderneming.

Probeer anders te denken dan alleen verdedigen: de aanval is immers de beste verdediging.

Bedenk waarom jij waardevol bent voor de onderneming en zet daar vol op in.

Maribelle333
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:09

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Maribelle333 »

sorry moet het verwijderen
Laatst gewijzigd door Maribelle333 op 14 feb 2014 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Maribelle333 schreef:Ik ben altijd heel waardevol geweest, daardoor heb ik ook een heel goed salaris. Door mijn plotselinge ziekte hebben ze via het UWV een tijdelijke kracht gevonden, een goede knul, die ook ze vaak verstaat, hetzelfde als ik. Alleen wil en kan hij 40 uur werken (ik werk 34 uur) voor een stuk minder salaris.
Volgens mijn collega is dat de hoofdreden waarom ze me eruit willen hebben, geld.
Maar daarmee krijgen ze geen ontslagvergunning vandaar dat ze het nu op deze wijze gaan doen. Gewoon een vies geintje.
Dat zullen ze het UWV niet gaan vertellen dat ze gewoon liever die ander hebben omdat
die meer uren werkt voor minder geld.

Ze moeten een goede reden hebben voor de ontslagvergunning, misschien kun je de bedrijfsarts inschakelen hierover ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door crazyme »

Maribelle333 schreef:Ik ben altijd heel waardevol geweest, daardoor heb ik ook een heel goed salaris. Door mijn plotselinge ziekte hebben ze via het UWV een tijdelijke kracht gevonden, een goede knul, die ook ze vaak verstaat, hetzelfde als ik. Alleen wil en kan hij 40 uur werken (ik werk 34 uur) voor een stuk minder salaris.
Volgens mijn collega is dat de hoofdreden waarom ze me eruit willen hebben, geld.
Maar daarmee krijgen ze geen ontslagvergunning vandaar dat ze het nu op deze wijze gaan doen. Gewoon een vies geintje.
Als salaris het probleem zou zijn, was het dan niet logischer dat ze je vragen in te stemmen met een salariscorrectie ipv je -tegen hoge kosten- de deur uit te werken ?

Gesloten