Ziek uit dienst?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Pollewopski
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2023 18:14

Ziek uit dienst?

Ongelezen bericht door Pollewopski »

Hallo allemaal,

Eigenlijk een aantal vragen die ik in onderstaand verhaal mij niet helder zijn en graag in zicht wil hebben.

Bij mijn werkgever heb ik aangegeven begin maart dat ik zal solliciteren op een functie binnen de zelfde organisatie maar een andere locatie.
Een week later heb ik te horen gekregen dat ze mijn contract die afloopt 1 mei niet gaan verlengen.
Ondertussen had ik mijn 1e gesprek voor de sollicitatie gehad en was ik uitgenodigd voor het 2e gesprek. Voor deze functie ben ik uiteindelijk niet aangenomen. Referentie issue, geen idee..

Het jaar 2022 zijn er 2 dichtstaande familie personen van mij overleden en heb ik erg veel moeite gehad met de situatie en ben ik vanaf 22 februari nog niet in staat geweest om te werken.

Vraag 1: 22 februari is mijn functie online gekomen op de vacature borden en 1 maart heb ik een officiele brief ontvangen met het niet verlengen van mijn contract vanaf 1 mei. Is dit juist?

vraag 3: 22 februari heb ik mij ziek gemeld telefonisch alleen niet op de juiste manier via de 'ziekte app' die het bedrijf gebruikt. Hier is iets mis gegaan. Er zijn eerst 3 vakantiedagen afgeschreven vanaf 22 februari en daarna pas ziektedag t/m nu. Mag dit?

Vraag 4: 5 april tot 2 mei staat er een vakantie gepland hier voor had ik al een akkoord ontvangen, moet ik toestemming vragen voor vakantie? En mag ik uberhaupt op vakantie?

Vraag 5: Helaas hoopte ik wel voor 5 april nog aan het werk te gaan maar zoals het er nu uit ziet gaat dat niet lukken. Ga ik ziek uit dienst en is dit impact voor mijn WW uitkering?

De reden van mijn ziektemelding is overspannen, enorm in stress geleef in de periode van solliciteren en de mededeling dat mijn contract niet verlengd wordt. Helaas is het emmertje vol geworden en ben ik momenteel onder medicatie om rustig de dag door te komen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met toch bovenstaande vragen waar ik heel erg mee zit.

Morgan le Fay
Berichten: 490
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Ziek uit dienst?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Vraag dit aan het UWV zij zijn degenen met antwoorden op uw vragen.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ziek uit dienst?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Vraag 1, wat in uw papieren staat is hetgene wat telt.

Vraag 3, dit is afhankelijk van wat in de CAO staat. Maar meestal wordt 1 verlofdag afgeschreven bij een ziekmelding. Neem hiervoor contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl

Neem contact op met UWV en meld daar dat u werkloos (dreigt te) wordt. Aan hun kunt u de andere vragen stellen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziek uit dienst?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hier iets over het inleveren van verlofdagen bij ziekte.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... antiedagen

Plaats reactie