LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziekte bij Uitzendcontract

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
jongesander
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mei 2009 13:21

Ziekte bij Uitzendcontract

Ongelezen bericht door jongesander »

Hallo,

Ik ben werkzaam via een uitzendcontract (36 uur p. week). Nu ben ik onlangs ziek geweest (vooral in het weekend, maar helaas, ook nog één werkdag). Dit heb ik doorgegeven aan het bedrijf waarvoor ik werk (niet zijnde het uitzendbureau). Nu ik de urenstaat wilde laten tekenen gaven ze aan dat ik niet ziek mocht opgeven. Dit omdat het contract dan zou eindigen en ze me dan niet in dienst konden gaan nemen (vaste dienst wilde men niet).
Ik moest maar verlof opnemen óf minder uren opgeven. Nu vind ik dit een hele vreemde zaak, inmiddels is me ook met meer voorbeelden duidelijk dat deze werkgever mij een worstje heeft voorgehouden (mondelinge afspraken m.b.t. hotelovernachtingen worden niet nagekomen en ik doe hele andere werkzaamheden dan waarvoor ik ben aangenomen). Probleem is dat ik een studieovereenkomst van 8000 heb moeten tekenen.

Weet iemand wat ik moet doen met die ziekte-uren? Ik wil ze eigenlijk wel gewoon opgeven. Ik voel me een beetje in een hoekje gedreven.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Ziekte bij Uitzendcontract

Ongelezen bericht door marietje224 »

hoi jongesander

heb je je contract nagekeken?zo ja bel eerst het jurisdisch loket nr weet ik niet moet je even op zoeken op internet.
maar volgens mij heeft elke nederlander,ja gewoon iedereen die werkt en in ned woont (voor ik weer iets verkeerds zeg wat ik niet bedoel :D )recht op ziekte..
is het een klein bureautje waar je voor werkt?

maar ja als je gaat tegenstribbelen,dan is de verhouding verstoort en wat wordt het dan?
het is maar 1 dg zou je kunnen denken....
helaas,kan het bedrijf waarvoor je werkt niet zeggen we nemen een ander uitzendburo....er zitten allemaal linke clausules en boetes aan vast voor de werkgever en voor jou!

sterkte

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Ziekte bij Uitzendcontract

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Dit heb ik doorgegeven aan het bedrijf waarvoor ik werk (niet zijnde het uitzendbureau).
Je bent in dienst bij een uitzendburo en je dient je dus ook bij hun ziek te melden.
Zij dienen ook ziektegeld te betalen en niet het bedrijf waar je fysiek voor werkt

Gesloten