LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies ziektewet

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Bazinga
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2019 14:25

advies ziektewet

Ongelezen bericht door Bazinga »

Goedendag,

Heb 10 maanden geleden een ernstig auto ongeval gehad. De tijd erna heeft voor mij voortdurend in het teken gestaan van snel herstellen om terug te keren naar mijn werk in mijn huidige functie.Ik ben werkzaam als kok

Nu is het punt dat de medische eindstand in zicht begint te komen. Beperking in beweging en belasting aan mijn linker arm. Kan het ongeveer 1 uur per dag belasten. Ik ben ook links. Klachten aan mijn heup die ervoor zorgen dat ik niet langdurig kan staan en kan zitten. Het besef begint nu te komen dat ik niet meer kan functioneren in mijn vorige functie. Mijn werkgever zegt dat ze op zoek gaan naar een andere functie in hetzelfde bedrijf, dit lijkt mij persoonlijk niet haalbaar.

Er staat natuurlijk veel informatie op het internet, maar ik was eigenlijk op zoek naar ervaringen van lotgenoten en benieuwd hoe bij hun dit traject verder is verlopen en waar de valkuilen zitten.

Heb gesprekken gehad met de arbo arts maar die is vrij passief. Op mijn werk hebben ze heel veel begrip, maar weten ze ook niet helemaal wat ze er mee aan moeten. Als er geen andere functie in mijn huidige bedrijf is wat zijn dan de vervolg stappen? Lees over % afgekeurd, maar de criteria zijn(voor mij)eigenlijk niet te vinden. Ik kan natuurlijk nog werken, maar beperkte inzet arm en zitten zal toch een percentage afgekeurd zijn? Alles is nu automatisch via mijn werk gegaan, moet ik zelf ook contact opnemen met het uwv?

Groet,

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: advies ziektewet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »