LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fraude

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: fraude

Ongelezen bericht door Jolijn »

silicon valley schreef:@ Jolijn
Zorg dat je altijd beter bent in iets en bovendien de wereld is groter dan Nederland.
S6
:) O, maar ik had 't niet over mezelf hoor.
Vind het jammer voor een alleenstaande moeder met 2 kinderen, waarvan 1 nog niet op school. Ze kreeg nog een beetje aanvullende WWB uitkering naast haar baan, maar is nu dus een zgn 'uitkeringstrekker' waar genoeg werk voor is, als je maar wilt en die in 1 of ander re-integratieproject geplaatst kan worden om 'werkervaring' op te doen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: fraude

Ongelezen bericht door bprosman »

@Jolijn,

Dan hebben we het over twee verschillende groepen, een alleenstaande moeder met 1 thuiswonend kind valt voor mij niet in de categorie van personen die "maar werk moet gaan zoeken" omdat er genoeg is.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: fraude

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jolijn schreef:
silicon valley schreef:@ Jolijn
Zorg dat je altijd beter bent in iets en bovendien de wereld is groter dan Nederland.
S6
:) O, maar ik had 't niet over mezelf hoor.
Vind het jammer voor een alleenstaande moeder met 2 kinderen, waarvan 1 nog niet op school. Ze kreeg nog een beetje aanvullende WWB uitkering naast haar baan, maar is nu dus een zgn 'uitkeringstrekker' waar genoeg werk voor is, als je maar wilt en die in 1 of ander re-integratieproject geplaatst kan worden om 'werkervaring' op te doen.
Dan houdt ze in ieder geval 'feeling' met de arbeidsmarkt.
Anders wordt het weer enorm moeilijk om (als de kinderen eenmaal beiden naar school gaan) een part time baan te vinden.

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: fraude

Ongelezen bericht door Bendg »

VioletPrue schreef:Dan houdt ze in ieder geval 'feeling' met de arbeidsmarkt.
Dat is werkelijk de allergrootste mythe die er is; "feeling met de arbeidsmarkt". Ik heb nog nooit een greintje meer of minder feeling met de arbeidsmarkt gekregen door een tijd niet betaald te werken.

Niemand heeft meer 'feeling met de arbeidsmarkt' nodig dan die van nature al heeft. Net als die beruchte 'klantgerichte instelling'. Als ze die bijna overal vragen in vacatures, hoe kan het dan dat je die in de harde realiteit zelden tegenkomt? De klant is nergens nog koning, volgens mij. De adverteerder is koning, en anders moet het non-profit of overheid zijn. (En daar is men fijn spookambtenaar, nog duurder voor de klant, maar dat terzijde.)
"Klantgerichte houding" is natuurlijk ook onzin, als eis. Als je die ziet staan in een vacature weet je meteen dat de afdeling HRM of Sales er achter zit, daar snapt men niet dat elk normaal gezond mens van nature klantgericht is, want dat heeft men daar afgeleerd (of nooit gekend). Afgestompt door het grote schuldgevoel van de onterecht ontvangen hoge bonus voor het weinige eigenlijke werk dat verricht is. In het zoveelste bedrijf waar de adverteerder boven het personeelsbelang uit mag stijgen, waar het beursgenoteerde aandeel belangrijker is dan de ervaren werknemer. Waar het personeel ook geen cent meer betaald wordt als het harder en meer werkt en de winst dus groter wordt. Winst moet naar de stropdassen die geen klap uitvoeren, die vaak niet eens weten waar het om gaat op een/de werkvloer, die het budget opmaken aan zinloze foute investeringen, of snoepreisjes natuurlijk. De winst mag als bonus worden uitgekeerd aan afdelingen sales, management, juridische zaken, of gewoon aan de directie. Dus waar is voor het andere personeel de motivatie om harder te gaan werken? Waar is de mogelijke beloning voor een extra klantgerichte instelling? Als het personeel er toch niets van merkt, dan zal het personeel dus het minimum aan inspanning leveren, vaak ziek zijn, niet van zijn/haar baan houden, en dus niet aardig zijn voor de klant. Zo lang de klant niet gaat klagen bij een meerdere, who cares? En zelfs als dat gebeurt; Het is een overbevolkte outsource-wereld, dus voor iedereen tien anderen. Hoe jonger, hoe goedkoper, hoe minder het personeel weet, hoe beter. Meteen een reden om de slimme ervaren werknemer met een mond (niet eens een grote) te ontslaan.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: fraude

Ongelezen bericht door Jolijn »

VioletPrue schreef:
Jolijn schreef:
silicon valley schreef:@ Jolijn
Zorg dat je altijd beter bent in iets en bovendien de wereld is groter dan Nederland.
S6
:) O, maar ik had 't niet over mezelf hoor.
Vind het jammer voor een alleenstaande moeder met 2 kinderen, waarvan 1 nog niet op school. Ze kreeg nog een beetje [/i]aanvullende WWB uitkering naast haar baan, maar is nu dus een zgn 'uitkeringstrekker' waar genoeg werk voor is, als je maar wilt en die in 1 of ander re-integratieproject geplaatst kan worden om 'werkervaring' op te doen.
Dan houdt ze in ieder geval 'feeling' met de arbeidsmarkt.
Anders wordt het weer enorm moeilijk om (als de kinderen eenmaal beiden naar school gaan) een part time baan te vinden.
Ze had d'r baan juist in de tijd dat ze al 1 schoolgaand en 1 thuis kind had.
Ze hoeft niet te 're-integreren', in dat kader is een re-integratieproject gewoon onzin. Tenzij na een week ofzo gewoon loon voor dat 'arbeidsgevoelige werk' wordt betaald.
Haar 'feeling' voor die arbeidsmarkt is na lovende woorden en 3 tijdelijke ( steeds voor een langere tijd, in totaal ca 2 jaar) contracten, niet zo heel positief.
Ik geloof d'r geen snars van dat ze makkelijker een baan vindt, als ze plantsoenen gaat schoffelen voor een re-integratiebeloning.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: fraude

Ongelezen bericht door bprosman »

@Bendg,

Arme jongen toch, welk stout bedrijf heeft dit toch op zijn geweten dat je zo verbitterd bent geraakt......

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: fraude

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Bendg schreef:
VioletPrue schreef:Dan houdt ze in ieder geval 'feeling' met de arbeidsmarkt.
Dat is werkelijk de allergrootste mythe die er is; "feeling met de arbeidsmarkt". Ik heb nog nooit een greintje meer of minder feeling met de arbeidsmarkt gekregen door een tijd niet betaald te werken.
Dat ligt meer aan uzelf.
Dat wordt wel heel duidelijk aan uw bijdragen aan de verschillende topics over Wwb.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: fraude

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik heb nog nooit een greintje meer of minder feeling met de arbeidsmarkt gekregen door een tijd niet betaald te werken.
Als je al geen feeling hebt kan minder natuurlijk ook niet.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: fraude

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jolijn schreef:
VioletPrue schreef:
Jolijn schreef: :) O, maar ik had 't niet over mezelf hoor.
Vind het jammer voor een alleenstaande moeder met 2 kinderen, waarvan 1 nog niet op school. Ze kreeg nog een beetje aanvullende WWB uitkering naast haar baan, maar is nu dus een zgn 'uitkeringstrekker' waar genoeg werk voor is, als je maar wilt en die in 1 of ander re-integratieproject geplaatst kan worden om 'werkervaring' op te doen.
Dan houdt ze in ieder geval 'feeling' met de arbeidsmarkt.
Anders wordt het weer enorm moeilijk om (als de kinderen eenmaal beiden naar school gaan) een part time baan te vinden.
Ze had d'r baan juist in de tijd dat ze al 1 schoolgaand en 1 thuis kind had.
Ze hoeft niet te 're-integreren', in dat kader is een re-integratieproject gewoon onzin. Tenzij na een week ofzo gewoon loon voor dat 'arbeidsgevoelige werk' wordt betaald.
Haar 'feeling' voor die arbeidsmarkt is na lovende woorden en 3 tijdelijke ( steeds voor een langere tijd, in totaal ca 2 jaar) contracten, niet zo heel positief.
Ik geloof d'r geen snars van dat ze makkelijker een baan vindt, als ze plantsoenen gaat schoffelen voor een re-integratiebeloning.
Sorry, ik zag dat zij aanvullend Wwb kreeg.
Verkeerd gelezen.
Sorry.

Gesloten