LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sollicitatieplicht na 60 jarige leeftijd.

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Oudenbosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2018 15:55

sollicitatieplicht na 60 jarige leeftijd.

Ongelezen bericht door Oudenbosch »

Zou Radar i.s.m. diverse politieke partijen de druk op kunnen voeren bij het huidige kabinet om de sollicitatieplicht af te schaffen na de leeftijd van 60 jaar. Elke sollicitatie die ik doe (64 jaar) wordt afgewezen en dat is erg frustrerend en zeer stress gevoelig, want je moet maandelijks solliciteren. Ik hoop van harte dat er door diverse partijen een motie wordt ingediend en dat deze motie ook de grootst mogelijke steun krijgt. Ik was 16 toen ik ging werken en ben sinds september 2017 wegens een reorganisatie zonder werk. Ik denk genoeg gewerkt en ontheven worden van sollicitatieplicht,
Met vriendelijke groet, A.C.J. Buijs

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: sollicitatieplicht na 60 jarige leeftijd.

Ongelezen bericht door juliomariner »

U zit nu in het forum. Voor contact met de redactie zie onder contact

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: sollicitatieplicht na 60 jarige leeftijd.

Ongelezen bericht door mahadma »

Als u 59 bent heeft u hetzelfde probleem als de 60 jarigen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: sollicitatieplicht na 60 jarige leeftijd.

Ongelezen bericht door reggie2 »

mahadma schreef:Als u 59 bent heeft u hetzelfde probleem als de 60 jarigen.
Elke sollicitatie die ik doe (64 jaar)

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: sollicitatieplicht na 60 jarige leeftijd.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Solliciteert u wel bij de juiste instanties? In de logistiek komen ze namelijk werknemers te kort. Misschien eens solliciteren als pakketbezorger?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: sollicitatieplicht na 60 jarige leeftijd.

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik ben dan eerder fan van stimuleren, evt met lichte dwang, tot aannemen van deze mensen door bedrijven in het kader van een evenwichtig personeelsbestand, waarin senioren ook zeker een waarde hebben. Dus niet ontslaan van sollicitatieplicht vanaf 60, maar kans op aanname vergroten.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: sollicitatieplicht na 60 jarige leeftijd.

Ongelezen bericht door witte angora »

Oudenbosch schreef:Elke sollicitatie die ik doe (64 jaar) wordt afgewezen en dat is erg frustrerend en zeer stress gevoelig, want je moet maandelijks solliciteren.

sinds september 2017 wegens een reorganisatie zonder werk.
Eigenlijk ben ik benieuwd naar hoeveel sollicitaties je in het afgelopen half jaar sinds september gedaan hebt, omdat je moeite hebt met een maandelijkse sollicitatieverplichting.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: sollicitatieplicht na 60 jarige leeftijd.

Ongelezen bericht door scontra »

Oudenbosch schreef:. Elke sollicitatie die ik doe (64 jaar) wordt afgewezen en dat is erg frustrerend en zeer stress gevoelig, want je moet maandelijks solliciteren.
@oudenbosch,

Iedereen die arbeidsgeschikt is heeft, ongeacht zijn/haar leeftijd, een sollicitatieplicht.
Ik weet, met de beste wil van de wereld, niet waar u zich op uw leeftijd (nog) druk om maakt.
Bekijk het eens van de positieve kant en zie de sollicitatieplicht als betaald "WERK" en voor slecht één briefje per maand krijgt u een vorstelijke salaris.
Voor dat salaris hoeft u niet voor dag en dauw uw bedje uit, niet in de ellenlange file's te staan, niet meer bang te zijn om geloosd te worden en kunt u gaan en staan waar u dat wil.
(Bijna) Niets moet en alles mag, wat wil een mens van 64 jaren jong nog meer ?
Stop met klagen over frustratie en stress, maar "LEEF" vandaag, met al de geneugten van vandaag, want morgen kan het misschien niet meer.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: sollicitatieplicht na 60 jarige leeftijd.

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik heb toevallig deze week van 2 60-plussers gehoord dat ze weer een baan hadden gevonden. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt (voor mensen die wat kunnen) zal dit de komende tijd alleen maar toenemen. Nu ouderen achter de geraniums zetten is dan uiteindelijk voor niemand goed.

atlas1302

Re: sollicitatieplicht na 60 jarige leeftijd.

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Behalve 1 keer solliciteren in de maand dan blijven er toch nog genoeg andere dingen over om te doen, ik zou me echt niet vervelen...verenigingen genoeg.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: sollicitatieplicht na 60 jarige leeftijd.

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

atlas1302 schreef:Behalve 1 keer solliciteren in de maand dan blijven er toch nog genoeg andere dingen over om te doen, ik zou me echt niet vervelen...verenigingen genoeg.
\
Minimaal 1x per week, meestal wordt er 4x per week verwacht.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: sollicitatieplicht na 60 jarige leeftijd.

Ongelezen bericht door Revoked »

Is er geen logistiek centrum of distributie centrum in de buurt? Daar hebben ze volgens mij regelingen met het UWV voor zeer ervaren arbeidskrachten. Dat het geen werk is waar je van droomt, kan ik mij enigszins wel voorstellen..

Gesloten