LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SV-loon voor WW verkeerd berekend door UWV?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Renage
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2015 14:24

SV-loon voor WW verkeerd berekend door UWV?

Ongelezen bericht door Renage »

Graag wil ik een vreemde uitleg van het UWV aan jullie voorleggen voor advies. Sinds 7/9/16 heb ik recht op een WW uitkering, nu viel mij op dat mijn maandelijkse bedrag wel erg aan de lage kant lag en daarom ben ik eens verder gaan speuren. Via de UWV website kun je heel netjes je WW berekenen door je SV loon in te voeren en een berekening uit te voeren, en verrek.. inderdaad ik heb veel te weinig ontvangen. Dus vroeg ik mij af of het juiste SV loon wel was berekend bij het UWV. Na verder lezen kwam ik op de UWV site het volgende tegen: "Wij berekenen uw dagloon voor uw WW-uitkering op basis van het sv-loon dat u verdiende in het jaar voordat u werkloos werd." Vrij duidelijke uitleg lijkt mij.

Ik heb exact een jaar gewerkt voor mijn laatste werkgever, heb al mijn loonstroken verzameld en ik ben eens gaan bellen met het UWV. Wat de klantenservice mij uitlegde kan ik alleen nergens achterhalen. Dus ik wil graag te weten komen of dit wel klopt. Het UWV heeft namelijk een andere periode gehanteerd voor het bepalen van mijn SV loon: namelijk van 18/7/2015 t/m 17/7/2016. En dit terwijl ik van 7/9/2015 t/m 6/9/2016 gewerkt heb. Ze zei: de laatste maand nemen we nooit mee in de berekening omdat hier vaak alleen restbetalingen plaatsvinden. In mijn situatie is dit dus niet het geval. Ik heb in deze 8 (!) niet meegerekende weken namelijk normaal loon ontvangen! Daar kon ze niets aan doen want dit is volgens haar wettelijk bepaald. En daar moest ik het mee doen.

Zijn hier meer mensen die hier ervaring mee hebben? Of meer vanaf weten? Alvast bedankt voor advies.

Gesloten