[/quote]
Ach hierboven betichte kkt doven al van dat ze geen Nederlands zouden kunnen. Weer zo'n idiote uitspraak van de forumgek
Vooralsnog is het ook diezelfde maatschappij, die je een social vangnet biedt.Joep van Ginneken schreef: ↑25 nov 2019 14:36Iets terug doen voor de maatschappij? Diezelfde maatschappij die jou laat stikken…..
De frustratie snappen we, en zeker die aangaande raamstaarambtenaren die denken dat dergelijke cursussen in crisistijd nut hebben. Maar de tweede zin die ik gequote heb? Dat klopt niet. In de crisistijd niet en nu ook niet.Joep van Ginneken schreef: ↑25 nov 2019 17:51............. maar de ambtenaar op het stadskantoor je optimistisch naar de zoveelste solicitatiecursus stuurt (ook verplicht!) Terwijl jij net in de krant hebt gelezen dat nog geen 13 procent (alleen jongeren) daadwerkelijk iets vind en dan nog niet eens voor een jaar of kans op vast werk.
De verantwoording ligt bij iedereen, dus ook bij bijstandsgerechtigden. Wat wil je dan? Niets doen? Kom op, kop op, schouders eronder en probeer het positief te benaderen. Misschien heb je na honderd vijftig sollicitaties wel resultaat. Niet schieten is altijd mis.Joep van Ginneken schreef: ↑25 nov 2019 17:51Al die figuren die roepen dat je verplicht vrijwilligers werk (contradictie!) moet gaan doen als je bijstandsgerechtigde bent. Ik hoop dat je morgen ontslagen wordt, je woning kwijtraakt omdat je het niet meer kan betalen, drie maanden vernederd wordt om werkervaring (na zeg 25 jaar gewerkt te hebben) op te doen, naar de voedselbank moet, in een zware depressie belandt en elke dag een strijd voert om de volgende dag te halen. Het tot je doordringt na honderd solicitaties dat het uitzicht op een baantje een illusie is, maar de ambtenaar op het stadskantoor je optimistisch naar de zoveelste solicitatiecursus stuurt (ook verplicht!) Terwijl jij net in de krant hebt gelezen dat nog geen 13 procent (alleen jongeren) daadwerkelijk iets vind en dan nog niet eens voor een jaar of kans op vast werk. Dat je vermogen om helder te denken en te handelen door de enorme stress die al deze ellende geeft slechter wordt, en dat je dan na een jaar of drie nog steeds vind dat je voor een vergoeding van €1,40 per dag vrijwilligers werk moet gaan doen. Om je steentje bij te dragen. Flikker toch op. Nog even dit; quote van een Nederlandse miljardair een paar weken terug in de krant. "Sinds ik zoveel geld heb heb ik nog nooit zo weinig belasting betaald.". Minder, veel minder dan iemand met modaal inkomen. Hoezo bijdragen/iets terugdoen aan de maatschappij? Waar ligt de verantwoording? Bij de uitkeringsgerechtigden?
En dan pik jij die baan in?Joep van Ginneken schreef: ↑25 nov 2019 17:51Al die figuren die roepen dat je verplicht vrijwilligers werk (contradictie!) moet gaan doen als je bijstandsgerechtigde bent. Ik hoop dat je morgen ontslagen wordt,
Goed gezegd, al ga je maar bladeren vegen, facilitaire taken doen, toiletten schoonmaken, of welke gemeenschapsdienst dan ook als tegenprestatie voor je Bijstand. Als het maar geen onbetaald werk bij een commercieel bedrijf is, want dan is er sprake van arbeidsverdringing en loop je een grote kans op uitbuiting. Tegenprestatietaken zijn prima te doen binnen de (semi)publieke sector. Bijv. in verzorgingstehuizen, gemeentehuizen, klussendiensten, in het kader van Arbeidsmatige Dagbesteding, enz.Erwin uit Oosterhout schreef: ↑25 nov 2019 18:52De verantwoording ligt bij iedereen, dus ook bij bijstandsgerechtigden. Wat wil je dan? Niets doen? Kom op, kop op, schouders eronder en probeer het positief te benaderen. Misschien heb je na honderd vijftig sollicitaties wel resultaat. Niet schieten is altijd mis.
Goh....en dat gaat toch nog steeds prima ?Komkommertijd schreef: ↑25 nov 2019 22:01(...)
Ja, ik houd me nooit aan normale regels en dat ging prima.... (...)
Zo perfect dat je ze er direct uithaalt...Komkommertijd schreef: ↑25 nov 2019 22:01De Moetjes? Als je goed oplet met sollicitatie cursus en perfecte brief kan maken....