LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tijdens ziekte op kantoor komen van werkgever

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Seko
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2018 23:33

Tijdens ziekte op kantoor komen van werkgever

Ongelezen bericht door Seko »

Even in het kort..

Ik zit al 4 maanden thuis wegens meerdere operatie's.
Laatste hiervan 2 weken geleden.
Nou wilt mijn werkgever dat ik op gesprek kom wat ik al tweemaal eerder heb gedaan . Laatste gesprek eergister, waar wij hebben afgesproken volgende week weer af te spreken om reintegratie traject te starten. Nou stuurt mijn werkgever een mail op het laatste moment deze zat in mijn spam. een brief per post dat ik op gesprek moet komen wel hetzelfde dag nog.
Brief komt pas om 15:00 door de bus vallen. Wel ja afspraak is ook om drie uur nou is mijn werkgever hier blij mee. Want deze stopt mijn loon tot ik aan mijn plichten voldoe. Wat kan ik hiermee.
Bedrijfs arts heeft bevestigd dat ik mee moet werken aan mijn reintegratie wat ik ook doe. Ik kon eenmaal niet omdat ik die dag heel beroerd was dit heb ik ook bevestigd per.mail en whats app
Bedrijfs arts adviseerd ook eerst om aan mijn revalidatie moet gaan werken. Dan oas gaannwe verder kijken.
Ik ben even ten einde raad dit is absoluut niet fijn terwijl ik nog bezig ben met mijn revalidatie.
Ben al 2.5 jaar in dienst bij dit bedrijf geen enkel.dag hiervoor ziekgemeld.


Seko

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tijdens ziekte op kantoor komen van werkgever

Ongelezen bericht door sjohie »

Seko schreef:Even in het kort..

Ik zit al 4 maanden thuis wegens meerdere operatie's.
Laatste hiervan 2 weken geleden.
Nou wilt mijn werkgever dat ik op gesprek kom wat ik al tweemaal eerder heb gedaan . Laatste gesprek eergister, waar wij hebben afgesproken volgende week weer af te spreken om reintegratie traject te starten. Nou stuurt mijn werkgever een mail op het laatste moment deze zat in mijn spam. een brief per post dat ik op gesprek moet komen wel hetzelfde dag nog.
Brief komt pas om 15:00 door de bus vallen. Wel ja afspraak is ook om drie uur nou is mijn werkgever hier blij mee. Want deze stopt mijn loon tot ik aan mijn plichten voldoe. Wat kan ik hiermee.
Bedrijfs arts heeft bevestigd dat ik mee moet werken aan mijn reintegratie wat ik ook doe. Ik kon eenmaal niet omdat ik die dag heel beroerd was dit heb ik ook bevestigd per.mail en whats app
Bedrijfs arts adviseerd ook eerst om aan mijn revalidatie moet gaan werken. Dan oas gaannwe verder kijken.
Ik ben even ten einde raad dit is absoluut niet fijn terwijl ik nog bezig ben met mijn revalidatie.
Ben al 2.5 jaar in dienst bij dit bedrijf geen enkel.dag hiervoor ziekgemeld.


Seko
Een brief sturen met daarin een afspraak op de zelfde datum als dat deze verstuurd wordt? Dat zou wel erg kansloos zijn, want brieven komen volgens mij altijd een dag later aan? En dan naar aanleiding daarvan stoppen met uitbetalen van loon, is ook wel drastisch in het kwadraat.

Ik zou, als je er lid van bent, de vakbond inschakelen. Of anders het juridisch loket bellen, een eerste telefonisch consult daar is gratis.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Tijdens ziekte op kantoor komen van werkgever

Ongelezen bericht door piet987654 »

Of anders: Kijk eens op: www.rechtswinkel.nl mogelijk dat U hier de juiste antwoorden krijgt.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Tijdens ziekte op kantoor komen van werkgever

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Seko, zoals hierboven al aangegeven ondersteuning zoeken. Een vakbond is inderdaad een uitstekende optie.

Als ik u was zou ik meteen een brief terugschrijven waarin staat dat u onmogelijk op de afspraak kon komen omdat de uitnodiging veel te laat in de bus viel. Dan legt u de bal waar die moet liggen, bij uw werkgever. En kunt u later, als dat nodig is, aantonen dat u wel degelijk van goede wil bent.
Maar dat het niet aan u lag.

Succes en sterkte!

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Tijdens ziekte op kantoor komen van werkgever

Ongelezen bericht door yan »

Briefje terug, dat als er niet vandaag nog loon wordt uitgekeerd ze een bericht van uw advocaat / rechtsbijstand kunnen verwachten,

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Tijdens ziekte op kantoor komen van werkgever

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat een rare werkgever. Meewerken aan de reintegratie maar al wel op zoek gaan naar een nieuwe baan (wordt natuurlijk wel moeilijk gezien de voorgeschiedenis maar voor zo'n werkgever zou ik toch eigenlijk niet willen werken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tijdens ziekte op kantoor komen van werkgever

Ongelezen bericht door sjohie »

Er lopen wel wat dingen door elkaar, de arts is juist als die zegt dat TS moet meewerken aan het re-integratietraject. Dat meewerken behelst oa af en toe in overleg gaan met de werkgever over hoe dat traject vorm gegeven gaat worden, en ook af en toe samen even kijken of het traject werkt. Er zullen dus altijd meerdere gesprekken/contactmomenten zijn. Na meerdere operaties, kán het zo zijn dat er meerdere gesprekken noodzakelijk zijn voor zo'n traject, ik bedoel, meerdere operaties/aandoeningen kunnen elkaar beïnvloeden, en dat heeft zijn weerslag op zo'n traject. Dit zou het 3e gesprek worden binnen een traject van 4 maanden, dat komt op mij nou niet echt over als onredelijk veel.

Het hele verhaal leest als een vrij matig ontworpen en uitgevoerd plan om TS er uit te krijgen wegens niet meewerken aan het re-integratieproject. Dat komt wel eens vaker voor, sommige werkgevers zijn helaas zo, maar ook weer niet zo vaak dat ik dit zomaar even voor zoete koek slik. Call me sceptisch, maar ik ken ook plenty topics als deze, waar uiteindelijk bleek dat de TS in kwestie het een en ander, en soms alles, te verwijten viel.

stofzuigertje

Re: Tijdens ziekte op kantoor komen van werkgever

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een brief te laat stuurde 95% zou op volgende dag komen dus 5% kans dat je maandag om 15.00 uur komt voorrijden in Ambulance want kun je wel vervoerd worden?

E mail, als je dat in spambox kreeg even instelling aanpassen.... vaak is Whats App beter, bellen en berichten komen beter binnen.

Verder moet een werkgever tijdig deze oproep melden want als zieke heb je ook andere eerdere afspraken die je niet zomaar kunt verzetten op laatste dag.

Meld je werkgever dat hij tijdig dit moet doen, mijn Tandarts wil 24 uren of meer van te voren op werkdagen... dus als ik nu brief kreeg voor werkgever en maandag is hij ook te laat, alleen Dinsdag kan ik nog schuiven.

Verder is ziekenhuis bezoek niet uitgesloten.
Als je omdat de werkgever perse wil dat je komt... die afspraak word dan gelijk veel later dus langer ziek!

Het beste is jou werkgever een mail naar dit Topic sturen, kan hij tenminste zijn kant van het verhaal vertellen en ziet hij dat er vele niet mee eens zijn!

Ook een werkgever kan niet eisen dat je dagelijks je mail leest als je pijn hebt dus ook als je geen spam kreeg kun je dat later lezen.
Als ik op vakantie ga met vliegtuig ben ik ook 24 uren niet online hier!
Net als storingen in online verbindingen voorkomen.

Te laat een uitnodiging sturen en waarom niet vorige keer gelijk tijd en datum genoemd.... dan kun je gelijk melden als niet kan en andere tijd plannen.
Ze mogen alleen op salaris korten als je bewijsbaar op tijd deze uitnodiging kreeg en je niet kwam en daar is hier geen bewijsbare sprake van...
Ook een postbode is wel eens lui en voor paar brieven, doe ik morgen wel.... ja Post Niet Lopen...
Die doet ook vaak Prestaties naar Beloning!

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Tijdens ziekte op kantoor komen van werkgever

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

yan schreef:Briefje terug, dat als er niet vandaag nog loon wordt uitgekeerd ze een bericht van uw advocaat / rechtsbijstand kunnen verwachten,
Dit soort dreigementen hebben alleen zin als ze ook daadwerkelijk uitgevoerd worden.
Ik heb het donkerblauwe vermoeden dat TS geen advocaat heeft en ook geen rechtsbijstandsverzekering.
Ook zorgt een dergelijk dreigement meestal voor een permanent verstoorde werkrelatie.
Het lijkt mij handiger om het gesprek met de werkgever op een andere manier aan te gaan.

v.d.Heyden

stofzuigertje

Re: Tijdens ziekte op kantoor komen van werkgever

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je woensdag brief stuurde en er vanuit gaat dat 95% op donderdag binnen komt....
Maar als het vrijdag om 15.00 uur bezorgd werd dan mag dat... en dat het dan te laat is..... binnen 1 dag is meeste maar totaal geen garantie.
iets later bezorgen is toegestaan, je laat je niet nat regenen bij hoosbui en hebt een afspraak elders... en doet het iets later.

Dus de post komt wel maar iets later!

Naast de post die soms trager is kijkt niet iedereen de hele dag op computer en dat mag ook als je ziek bent en nog pijn hebt.
Voor elke operatie staat bepaalde tijd en te vroeg iemand vragen is onnodig lastig vallen en geen rust... dus duurde het daarom langer.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tijdens ziekte op kantoor komen van werkgever

Ongelezen bericht door crazyme »

Seko schreef:Even in het kort..

Ik zit al 4 maanden thuis wegens meerdere operatie's.
Laatste hiervan 2 weken geleden.
Nou wilt mijn werkgever dat ik op gesprek kom wat ik al tweemaal eerder heb gedaan . Laatste gesprek eergister, waar wij hebben afgesproken volgende week weer af te spreken om reintegratie traject te starten. Nou stuurt mijn werkgever een mail op het laatste moment deze zat in mijn spam. een brief per post dat ik op gesprek moet komen wel hetzelfde dag nog.
Brief komt pas om 15:00 door de bus vallen. Wel ja afspraak is ook om drie uur nou is mijn werkgever hier blij mee. Want deze stopt mijn loon tot ik aan mijn plichten voldoe. Wat kan ik hiermee.
Bedrijfs arts heeft bevestigd dat ik mee moet werken aan mijn reintegratie wat ik ook doe. Ik kon eenmaal niet omdat ik die dag heel beroerd was dit heb ik ook bevestigd per.mail en whats app
Bedrijfs arts adviseerd ook eerst om aan mijn revalidatie moet gaan werken. Dan oas gaannwe verder kijken.
Ik ben even ten einde raad dit is absoluut niet fijn terwijl ik nog bezig ben met mijn revalidatie.
Ben al 2.5 jaar in dienst bij dit bedrijf geen enkel.dag hiervoor ziekgemeld.


Seko
In een gezonde relatie tussen werkgevers en werknemers komen dit soort situaties niet voor.
Ik denk ook dat er meer aan de hand is.

Tukjes
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2018 23:07

Re: Tijdens ziekte op kantoor komen van werkgever

Ongelezen bericht door Tukjes »

Er zijn een aantal regels zie onder andere:

https://www.auxiliumadviesgroep.nl/loon ... integratie

Hiermee kunt uzelf beoordelen of volgens de regels is gewerkt.

Volgens mij wordt een loonstop weer opgeheven zodra u aan uw verplichtingen voldoet. In dit geval zo snel mogelijk zelf een afspraak maken.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Tijdens ziekte op kantoor komen van werkgever

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Heb in het verleden hetzelfde meegemaakt bij mijn vorige werkgever. Aangezien ik lid was en nog steeds ben bij de vakbond. Hebben zij het destijds geregeld voor mij met de werkgever, bedrijfarts en het UWV. Raad je aan na de vakbond te gaan of rechtsbijstand inschakelen. Wat ook nog een optie is, een second opinion aanvragen bij het UWV.

Gesloten