LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitzendbureaus

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: uitzendbureaus

Ongelezen bericht door tonvanheel »

P.S. go tinne,go tinne.....

Die Tinne, had die nou iets van doen met All Handling Service of heb ik dat verkeerd begrepen ?

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: uitzendbureaus

Ongelezen bericht door tinne »

dat heeft u helemaal verkeerd begrepen.

Mvrgr. Tinne

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: uitzendbureaus

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Beste ton, ik kan me zeer goed vinden in de kopie vanpaspoort/id kaart die men maakt. Dan weten ze dat ze niet met een fraudeur te maken hebben.
Kopie van pinpas is van de zotte. Heb ik ook nog nooit meegemaakt. Ik kan me wel voorstellen dat ze willen controleren of het geld inderdaad naar de rekening van de persoon gaat die het werk doet en men dus een bewijs wil zien dat de opgegeven rekening ook klopt.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: uitzendbureaus

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ton heeft zich voor dit topic afgemeld ......
zullen wij dit ook maar doen dan ???

Groeten :
>cybertomaat<

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: uitzendbureaus

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Uitzendbureau's zijn net koppelbazen: Het zou verboden moeten worden !
Laten we eerlijk wezen: wie zorgen b.v. voor veel ww uitkeringen ? Juist, de uitzendbranche !
Wie zorgen er voor, dat het met pensioenopbouw voor veel werknemers slecht gesteld is ? Juist, de uitzendbranche.
Genoeg redenen dus om die branche wettelijk op te heffen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: uitzendbureaus

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nou, nou, nou, L.Rozenwater, dat is wel erg kort door de bocht. Bovendien ontbreekt ook nog eens elk bewijs van wat je zegt.
Laten we eerst eens de malafide bureaus weghalen.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: uitzendbureaus

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Laten we eerst eens de malafide bureaus weghalen.
Hiermee wordt eigenlijk al gedeeltelijk erkend wat ik schreef t.a.z. van het verschijnsel uitzendbureau......

En ik weet donders goed, dat het gros van de werkgevers blij is met het verschijnsel uitzendbureau, terwijl minstens evenveel werknemers er niet blij mee zijn (vooral die goed kunnen rekenen) :!:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: uitzendbureaus

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik heb indertijd gewerkt via Randstad e geen problemen met ze gehad. Salaris was gelijk aan gewone werknemer, pensioenopbouw normaal.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: uitzendbureaus

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

In geval betaalde de opdrachtgever MEER dan aan de reguliere werknemer:
immers ook het uitzendbureau doet niet aan liefdadigheid.
Als u nu dat MEER als extra had ontvangen, was uw salaris hoger dan van de reguliere collega. Dat kunt u niet ontkennen.

Het gaat de werkgever (opdrachtgever) dan ook uitsluitend en alleen om het "ontslag gemak" en niets meer of minder.

Zou in geval iemand met een 0 uren contract niet meer verdienen dan een "uitgezonden" werknemer ? Ik denk van wel, mits de 0 uren contractant een beetje onderhandelingslef toont (en KAN tonen natuurlijk > marktwerking zou je dat kunnen noemen)

Uncle Willy
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2005 22:54

Re: uitzendbureaus

Ongelezen bericht door Uncle Willy »

Mijn voorganger doet zijn naam eer aan. je hebt er echt geen idee van wat een uitzendbureau nu werkelijk doet.

Sorry voor deze opmerking is niet persoonlijk bedoeld, alleen maar op de naam, maar ik denk in dit geval terecht.

Een kopietje van het paspoort mag gelijk bij inschrijven, hoeft niet, maar het uitzendbureau heeft dan wel het idee dat zij de werkzaamheden niet voor (verzin maar wat) doen.
Een kopie van je betaalpas maken is ongeoorloofd en nergens voor nodig.

Groet,
Uncle Willy

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: uitzendbureaus

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Dit dus:

Definitie

"Uitzendarbeid is een tijdelijk werk dat wordt uitgevoerd door een werknemer, de uitzendkracht, voor rekening van een werkgever, het uitzendbureau, bij een derde, de klant-gebruiker."

Juridische verhoudingen

Bij het beroep op uitzendarbeid ontstaat een driehoeksverhouding tussen 3 partijen:

* het uitzendbureau : het bedrijf dat de uitzendkracht aanwerft om deze ter beschikking te stellen van een derde en dat, juridisch bekeken, in feite zijn enige werkgever is;
* de uitzendkracht: de werknemer die een arbeidsovereenkomst voor uitzendarbeid sluit om ter beschikking van een gebruiker te worden gesteld;
* de gebruiker: het bedrijf dat een beroep doet op een uitzendbureau om tijdelijk over een werknemer te kunnen beschikken.

Juridisch vereist het uitvoeren van een tijdelijk werk door een uitzendkracht het sluiten van twee overeenkomsten:

* een arbeidsovereenkomst tussen het uitzendbureau en de uitzendkracht
* een commerciële overeenkomst tussen het uitzendbureau en de gebruiker.

Motieven

Uitzendarbeid wordt geregeld door de wet van 24 juli 1987 (Belgie!) betreffende de tijdelijke arbeid, de uitzendarbeid en het ter beschikking stellen van werknemers ten behoeve van gebruikers, en is slechts toegelaten in drie welbepaalde gevallen:

* voor de vervanging van een vaste werknemer van wie de arbeidsovereenkomst tijdelijk geschorst is of een einde heeft genomen;
* bij tijdelijke vermeerdering van werk;
* voor de uitvoering van bepaalde uitzonderlijke werkzaamheden.

Duur en procedure

De maximumduur tijdens dewelke uitzendarbeid toegelaten is, alsook de procedure die moet worden gevolgd om een beroep te mogen doen op uitzendarbeid, verschillen al naargelang het om vervanging, vermeerdering van werk of uitzonderlijk werk gaat.

Gesloten