LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Lesley87
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2012 22:37

UWV

Ongelezen bericht door Lesley87 »

!!
Laatst gewijzigd door Lesley87 op 01 aug 2012 02:19, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV

Ongelezen bericht door witte angora »

Zijn er misschien mensen die nog tips hebben?
Het leest als een roman. Ik heb het dus niet gelezen, want ik heb geen zin om een roman te lezen. Dus hier is mijn tip: vat je klacht/vraag kort en bondig samen, liefst tot maximaal één A4 tje. Probeer eerst vast te stellen wat je wilt bereiken (doel) en gebruik vervolgens de meest ter zake doende argumenten die je daarbij zullen helpen. Mevrouwen met boerseaccenten bijvoorbeeld zijn niet ter zake doend.

Dingen die minder relevant zijn zou je eventueel in een bijlage kunnen zetten (bijvoorbeeld de berekening van de schuld) maar ook dat moet niet te lang zijn, want dan wordt het toch niet gelezen. Ook hier zijn mevrouwen met boerseaccenten niet de punten waar je jezelf mee verder helpt.

Ik weet het, dit advies zal wat knullig klinken, maar ik denk toch echt dat je er wel mee geholpen bent.

Lesley87
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2012 22:37

Re: UWV

Ongelezen bericht door Lesley87 »

Bedankt voor het compliment misschien kan ik mijn brood gaan verdienen met romans schrijven, dan ben af van dat UWV gezeik.

Ik zal zeker het verhaal kort en bondig maken, maar een berekening van de schuld heb ik nooit ontvangen dit is mij alleen telefonisch verteld en niets staat hiervan op papier. Ik zal morgen het UWV bellen om te vragen of ze dit voor mij op papier kunnen zetten.

Wat ik eigenlijk wil zeggen met ; Mevrouw met een boerenaccent'' doet natuurlijk niet ter zake, maar vind het eigenlijk wel schandalig, dat als je bij een overheidsinstelling toch gewoon normaal ABN moet spreken?

bedankt voor je reactie

groet,

Lesley

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: UWV

Ongelezen bericht door Linoge »

Lesley87 schreef: Zijn er misschien mensen die nog tips hebben?
Ja. Hou het zakelijk en richt je alleen op de feiten. Of die kinderen autistisch zijn of niet doet er niet toe. Dat iemand volgens jou een boers accent heeft doet er ook niet toe en is daarnaast nog eens beledigend. Je zou van iemand in het onderwijs toch beter mogen verwachten.

Lesley87
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2012 22:37

Re: UWV

Ongelezen bericht door Lesley87 »

Ik geef U gelijk dat ik als ik de brief moet richten aan het UWV dan zou ik dat zeker zakelijk houden, (maar dit is dan ook zeker niet te brief die ik zou sturen aan het UWV. ik ben duidelijk op de hoogte van de gang van zaken, en zeker in staat een prima bezwaar brief op te stellen, en dit zakelijk te houden, maar ik schrijf op dit forum ook mijn frustratie te uiten over gang van zaken bij het UWV, en dit betreft OOK de onvriendelijke, iets arrogante boersprekende vrouw. Ik constateer toch een feit?) maar het blijft mijn mening dat wanneer iemand bij een overheidsinstelling gewoon ABN moet praten, dat moeten wij in het ,,onderwijs'' toch ook? En daarnaast mag iemand in het onderwijs geen mening hebben? De medewerker laat haar mening toch ook duidelijk ventileren, dat zij geïrriteerd is omdat zij mij voor de 3de keer te woord moet staan? Niet erg professioneel! Daarnaast niet in staat haar werk correct uit te voeren.....

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: UWV

Ongelezen bericht door Linoge »

Lesley87 schreef:maar het blijft mijn mening dat wanneer iemand bij een overheidsinstelling gewoon ABN moet praten, dat moeten wij in het ,,onderwijs'' toch ook?
Zullen we eens even kijken dan?

- dat wanneer iemand bij een overheidsinstelling gewoon ABN moet praten

* misschien wanneer iemand bij een overheidinstelling werkt gewoon ABN moet praten?

- dat ik als ik de brief moet richten aan het UWV dan zou ik dat zeker zakelijk houden

* is het niet moet zal, of moest zou?

- maar ik schrijf op dit forum ook mijn frustratie te uiten over gang van zaken bij het UWV

* mischien om je frustratie te uiten over de gang ....

- De medewerker laat haar mening toch ook duidelijk ventileren

* een mening laten ventileren??????

En dat is het ABN van het onderwijs?

Niet erg professioneel! Daarnaast niet in staat haar werk correct uit te voeren.....

Lesley87
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2012 22:37

Re: UWV

Ongelezen bericht door Lesley87 »

Hahahahahahah ach, ik ga niet langer in op deze kinderachtige aantijgingen, van iemand die blijkbaar niks beters te doen dan aanvallende berichten te versturen, terwijl het 1 uur s'nacht is. Daarnaast ben ik PRIMA in staat mijn werk uit te voeren. Op dit moment sta ik niet voor de klas ofwel soms? Ik ben nu bezig met mijn bevindingen rondom het UWV, en het beantwoorden van berichten van een leveloos persoon. Bij deze; Bedankt voor Uw reactie, en succes verder.. Misschien een idee om te solliciteren bij het UWV. U bent waarschijnlijk een BOERSSPREKENDE, iets ARROGANT en nogal VOL van ZICHZELF persoon die prima binnen de organisatie UWV! ik weet niet uit welk BOERENdorp U vandaan gekropen bent, maar blijkbaar niet als taalkundige.. IK VIND U ( vind zonder T aangezien het enkelvoud is, speciaal voor onze taalkundige) U ( zonder W omdat het bezittelijk is) ERG KINDERACHTIG!!

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: UWV

Ongelezen bericht door Linoge »

- iemand die blijkbaar niks beters te doen dan
- een leveloos persoon
- U bent waarschijnlijk een BOERSSPREKENDE, iets ARROGANT en nogal VOL van ZICHZELF persoon die prima binnen de organisatie UWV!

Duidelijk de afdeling billen afvegen op het kinderdagverblijf.

Doet het er iets toe dat het 1 uur is? Tik jij je berichten in je slaap dan?

Lesley87
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2012 22:37

Re: UWV

Ongelezen bericht door Lesley87 »

Om even de mensen van repliek te dienen, die geen inhoudelijke reactie kunnen geven om mijn vraag. Wil ik het volgende zeggen; Ik ben prima in staat mijn beroep uit te oefenen. Ik typ sneller dan dat jullie kunnen lezen, en inderdaad na het terug lezen van mijn reactie, ben ik woorden vergeten. Nou, jeetje wat een halszaak.. Blijkbaar hebben jullie niets beters te doen met jullie leven dan om half 2 s'nachts aanvallende en eigenlijk kinderachtige reacties te geven.

Ik zal deze topic dan ook sluiten aangezien hier een stelletje prutsers, werkloze halfgare en levenloze mensen reageren, maar zeker niet inhoudelijk. Jullie hebben zeker thuis geen moer te vertellen, dat jullie op deze site jullie frustratie en woede kwijt willen.

Ik zou zeggen steek jullie energie in andere zaken, misschien het zoeken van werk? Of naar een goede therapeut? Een scheidingsbemiddelaar, die jullie uit de ellendige onderdrukte situatie kunnen halen, Misschien, HEEL misschien hoeven jullie dan niet je opgekropte woede te richten op andere mensen.

Het enige wat ik vroeg is om advies, maar waarschijnlijk zijn jullie niet gehinderd door enige intelligentie, om inhoudelijk in te gaan op een vraag.

Bij deze zeg ik: STUFF IT!!

Kruip maar lekker bij je man in bed, want anders merkt hij nog dat je er nog niet bent.. oeehhh, Kijk dan maar uit mensen op dit forum, want dan komt er weer een lading gefrustreerde huisvrouwen op je af!!

Slaap zacht!

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: UWV

Ongelezen bericht door wolferl »

Deze mevrouw komt met een probleem, dus het zou ook prettig zijn als deze mevrouw word geholpen. Ze vraagt niet naar jullie mening over haar Nederlandse taal beheersing.

Ik zou gewoon even afwachten op wat het Juridisch Loket te melden heeft. Vaak geven die het advies om dan een Pro Deo advocaat in te schakelen. Of als u een Rechtsbijstandsverzekering heeft, kunt u geloof ik een advocaat krijgen voor 100 euro. Althans dat heeft het mij ooit gekost, om toen tegen mijn werkgever te procederen.

Spank me if i am wrong....

edit: En ja, ik heb je eerste verhaal helemaal gelezen.

Lesley87
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2012 22:37

Re: UWV

Ongelezen bericht door Lesley87 »

Bedankt! Eindelijk een normale reactie... Bedankt voor Uw tip, dit zal ik zeker doen..

Groetjes Lesley

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: UWV

Ongelezen bericht door wolferl »

Lesley87 schreef:Bedankt! Eindelijk een normale reactie... Bedankt voor Uw tip, dit zal ik zeker doen..

Groetjes Lesley

Geen dank hoor.
Een beetje ontspannen zijn, niet te veel vertellen op dit forum.

En geef ze vooral geen stok om mee te slaan.
Daar loop ik al te lang mee op dit forum.

Succes met het oplossen.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: UWV

Ongelezen bericht door Linoge »

Voordat alles verdwijnt.
Lesley87 schreef:Ik geef U gelijk dat ik als ik de brief moet richten aan het UWV dan zou ik dat zeker zakelijk houden, (maar dit is dan ook zeker niet te brief die ik zou sturen aan het UWV. ik ben duidelijk op de hoogte van de gang van zaken, en zeker in staat een prima bezwaar brief op te stellen, en dit zakelijk te houden, maar ik schrijf op dit forum ook mijn frustratie te uiten over gang van zaken bij het UWV, en dit betreft OOK de onvriendelijke, iets arrogante boersprekende vrouw. Ik constateer toch een feit?) maar het blijft mijn mening dat wanneer iemand bij een overheidsinstelling gewoon ABN moet praten, dat moeten wij in het ,,onderwijs'' toch ook? En daarnaast mag iemand in het onderwijs geen mening hebben? De medewerker laat haar mening toch ook duidelijk ventileren, dat zij geïrriteerd is omdat zij mij voor de 3de keer te woord moet staan? Niet erg professioneel! Daarnaast niet in staat haar werk correct uit te voeren.....
Lesley87 schreef:Hahahahahahah ach, ik ga niet langer in op deze kinderachtige aantijgingen, van iemand die blijkbaar niks beters te doen dan aanvallende berichten te versturen, terwijl het 1 uur s'nacht is. Daarnaast ben ik PRIMA in staat mijn werk uit te voeren. Op dit moment sta ik niet voor de klas ofwel soms? Ik ben nu bezig met mijn bevindingen rondom het UWV, en het beantwoorden van berichten van een leveloos persoon. Bij deze; Bedankt voor Uw reactie, en succes verder.. Misschien een idee om te solliciteren bij het UWV. U bent waarschijnlijk een BOERSSPREKENDE, iets ARROGANT en nogal VOL van ZICHZELF persoon die prima binnen de organisatie UWV! ik weet niet uit welk BOERENdorp U vandaan gekropen bent, maar blijkbaar niet als taalkundige.. IK VIND U ( vind zonder T aangezien het enkelvoud is, speciaal voor onze taalkundige) U ( zonder W omdat het bezittelijk is) ERG KINDERACHTIG!!
Lesley87 schreef:Om even de mensen van repliek te dienen, die geen inhoudelijke reactie kunnen geven om mijn vraag. Wil ik het volgende zeggen; Ik ben prima in staat mijn beroep uit te oefenen. Ik typ sneller dan dat jullie kunnen lezen, en inderdaad na het terug lezen van mijn reactie, ben ik woorden vergeten. Nou, jeetje wat een halszaak.. Blijkbaar hebben jullie niets beters te doen met jullie leven dan om half 2 s'nachts aanvallende en eigenlijk kinderachtige reacties te geven.

Ik zal deze topic dan ook sluiten aangezien hier een stelletje prutsers, werkloze halfgare en levenloze mensen reageren, maar zeker niet inhoudelijk. Jullie hebben zeker thuis geen moer te vertellen, dat jullie op deze site jullie frustratie en woede kwijt willen.

Ik zou zeggen steek jullie energie in andere zaken, misschien het zoeken van werk? Of naar een goede therapeut? Een scheidingsbemiddelaar, die jullie uit de ellendige onderdrukte situatie kunnen halen, Misschien, HEEL misschien hoeven jullie dan niet je opgekropte woede te richten op andere mensen.

Het enige wat ik vroeg is om advies, maar waarschijnlijk zijn jullie niet gehinderd door enige intelligentie, om inhoudelijk in te gaan op een vraag.

Bij deze zeg ik: STUFF IT!!

Kruip maar lekker bij je man in bed, want anders merkt hij nog dat je er nog niet bent.. oeehhh, Kijk dan maar uit mensen op dit forum, want dan komt er weer een lading gefrustreerde huisvrouwen op je af!!

Slaap zacht!
Het zal maar op je kinderen passen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: UWV

Ongelezen bericht door newmikey »

Linoge schreef:Het zal maar op je kinderen passen.
Djeez!!! Je wordt bedankt voor zo'n nachtmerrie scenario! Het gebruikelijke hit-and-run scenario dus: onsamenhangend verhaal op internet plempen, splinter in andermans oog flink uitvergroten zonder over de eigen balk te struikelen en als je dan iets minder sympathizerende reacties krijgt het ballonnetje leeg laten lopen.

Inderdaad een triest voorbeeld voor iets wat voor een weldenkend mens zou moeten doorgaan...BRRRRRRRR!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UWV

Ongelezen bericht door Jolijn »

ABN (zuiver taalgebruik )heeft niet zoveel te maken met een accent. Met elk accent kun je wel ABN spreken.
Wat is een boers accent trouwens? Hoe klinkt dat?

Marieke Piek
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2012 23:24

Re: UWV

Ongelezen bericht door Marieke Piek »

Op 14 september komt mijn zaak voor.

Ik moet ook een bedrag van 4 cijfers terugbetalen op gronden die nooit helder zijn gecommuniceerd en zelfs ronduit misleidende financiele uitgangspunten hebben veroorzaakt.

Ik zoek zoveel mogelijk getuigen/ medegedupeerden die mij willen helpen een precedent te scheppen door aan te tonen dat de werkwijze van het UWV structureel mensen in de problemen brengt. Hierdoor worden starters enorm gedupeerd, omdat er vanaf het begin af aan geen helder zicht is op de financiele basis.

De startersuitkering is GEEN uitkering, maar een inkomensafhankelijke lening die je in je balans moet verwerken. Het UWV heeft daar zelf geen notie, legt het niet OF anders uit van en zorgt hiermee voor enorme problemen.

Een goede afloop van mijn zaak zorgt voor een heel sterk uitgangspunt voor jouw zaak.

Gronden zijn:
- Dwaling
- Wanprestatie

http://www.devalvandestartersuitkering.nl/?page_id=30

Op deze pagina kan je je aanmelden.

Dank alvast! Je mag ook contact zoeken mocht je vragen of opmerkingen hebben. Dit kan via dezelfde link.

Vriendelijke groet,

Marieke Post

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: UWV

Ongelezen bericht door newmikey »

Marieke Piek schreef: Ik moet ook een bedrag van 4 cijfers terugbetalen op gronden die nooit helder zijn gecommuniceerd en zelfs ronduit misleidende financiele uitgangspunten hebben veroorzaakt.
Beetje nutteloze en zelfs misleidende claim als u hem niet onderbouwt..
Ik zoek zoveel mogelijk getuigen/ medegedupeerden ...
Wollig en warrig taalgebruik. Getuigen van welk misdrijf? Medegedupeerden van wat precies?
De startersuitkering is GEEN uitkering, maar een inkomensafhankelijke lening die je in je balans moet verwerken. Het UWV heeft daar zelf geen notie, legt het niet OF anders uit van en zorgt hiermee voor enorme problemen.
U had gedacht dat wij u als gemeenschap gewoon maar financieren? Even googelen levert tig resultaten op waar het allemaal keurig wordt uitgelegd (ik moest het even opzoeken): "De uitkering is een aanvulling op uw eigen inkomsten. U weet vooraf niet precies hoeveel u met uw eigen bedrijf gaat verdienen. En de Unit Bijzondere Taken weet niet hoe hoog de uitkering moet zijn. Daarom maakt de Unit Bijzondere Taken een schatting en krijgt u de uitkering als renteloze lening. Na afloop van het jaar (als de winst-en-verliesrekening bekend is) geeft u door hoe hoog uw jaarinkomen was. Aan de hand hiervan kijkt de Unit Bijzondere Taken of u te veel of te weinig uitkering hebt ontvangen. Te veel ontvangen uitkering betaalt u terug. Bij te weinig uitkering krijgt u een aanvulling van de Unit Bijzondere Taken ."
Een goede afloop van mijn zaak zorgt voor een heel sterk uitgangspunt voor jouw zaak.
Wat een onzin, dat geldt immers alleen als de omstandigheden exact gelijk zijn en die kans is miniem. Het lijkt mij eerder dat u over de rug van anderen uw gelijk wilt halen.
devalvandestartersuitkering

Op deze pagina kan je je aanmelden.
Even gekeken, uit nieuwsgierigheid: daar staat net zoveel of zo weinig als hier; nul aanknopingspunten voor wie denkt dat hij in dezelfde situatie zou kunnen zijn.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Marieke:
Een goede afloop van mijn zaak zorgt voor een heel sterk uitgangspunt voor jouw zaak.
Newmikey zei er al iets over, maar ik heb toch wel een vraag hier over. Je verwacht dat anderen in vergelijkbare zaken jou gaan helpen jouw zaak te winnen. Als jij je zaak gewonnen hebt, ga je hen dan ook helpen, of zeg je: hier is de uitspraak, zie maar wat je er mee doet?

Laat maar, ik denk dat ik het al weet.

Waarom ik dat hier neerzet? Gewoon... de 'medegedupeerden' even wat extra stof tot nadenken geven alvorens ze contact met je opnemen... Bovendien, dit is een consumentenforum, wat jij hebt is een zakelijke kwestie, dit soort dingen hoort hier gewoon niet thuis.

Gesloten