LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV-uitkering corona, wie heeft er ervaring mee?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Veronica Selleger
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2020 12:57

UWV-uitkering corona, wie heeft er ervaring mee?

Ongelezen bericht door Veronica Selleger »

Mijn zoon heeft van oktober 2019 tot uitbraak Corona maart 2020 in een restaurant gewerkt en zo snel het weer kon van 1 juni tot 16 oktober, het moment van de volgende lockdown.
De UWV zegt nu dat hij niet 26 weken aansluitend heeft gewerkt en dus geen uitkering krijgt. Maar dit zou dan voor alle horecamedewerkers, die niet konden doorwerken gelden.
Wie heeft hier ervaring mee en hoe zit het juridisch met deze regel?

Boertje van Buutn
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2019 10:24

Re: UWV-uitkering corona, wie heeft er ervaring mee?

Ongelezen bericht door Boertje van Buutn »

Goedemiddag,

Toevallig heb ik bij het UWV gewerkt, vandaar mijn reactie.
Het klopt dat UWV werkt met de zogenaamde 26-weken regel. Uw zoon hoeft niet 26 weken aaneengesloten gewerkt te hebben, maar hij moet in een periode van 36 weken minstens 26 weken hebben gewerkt. Als hij hieraan voldoet dan krijgt hij sowieso de basisuitkering van 3 maanden WW. Daarna gaan ze verder kijken naar zijn arbeidsverleden voor een eventuele verlenging van de uitkering.
Hopelijk kunt u hier wat mee!

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: UWV-uitkering corona, wie heeft er ervaring mee?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moest de werkgever dan niet doorbetalen?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: UWV-uitkering corona, wie heeft er ervaring mee?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als uw zoon gewoon in loondienst was al die tijd zou dat geen problemen moeten geven.

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: UWV-uitkering corona, wie heeft er ervaring mee?

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Voor zover ik weet moest de horeca ondernemer tijdens lockdown personeel doorbetalen en ondernemer kon daar NOW regeling voor aanvragen via UWV. Via de site http://www.nowinzicht.nl kan je zien hoeveel je werkgever heeft ontvangen van het UWV.

Gesloten