LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag over reintegratieproject

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
wenneke81
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2007 18:24

vraag over reintegratieproject

Ongelezen bericht door wenneke81 »

Het zit zo, mijn moeder kreeg vandaag een brief binnen waarin stond dat ze een reintegratieproject inmoet.
Haar vriend heeft dit een tijd gedaan en heeft nu (niet via integratie uiteraard) een goede baan en heeft dus geen uitkering meer en is daar dus helemaal vrij van.
Is mijn moeder nu verplicht om toch de reintegratie in te gaan?
Mijn ma kan door lichamelijke redenen dus niet meer aan het werk.
Kan ze onder deze verplichting uitkomen?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: vraag over reintegratieproject

Ongelezen bericht door ronald g »

Nee helaas niet, ze moet meewerken. Dit programma is voor mensen met een WWB danwel de WIA voormalig WAO uitkering. Niet meewerken is einde uitkering. Heel krom maar is niet anders. Het resultaat loopt op niets uit want re-intrigratie buro`s hebben maar bar weinig mensen aan passend werk geholpen. De WIA gaat in op wat mensen nog wel kunnen. Het is gedoemd te mislukken want geen enkele werkgever wordt gestimuleerd om een ziek "sorry voor het woord" persoon aan te nemen.

Ronald.

wenneke81
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2007 18:24

Re: vraag over reintegratieproject

Ongelezen bericht door wenneke81 »

Het leuke is dat ze helemaal geen uitkering hebben, mijn moeder ook niet nooit gehad ook. Dus ik snap er helemaal niks van.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: vraag over reintegratieproject

Ongelezen bericht door ronald g »

Dat is echt vaag, reclame folder of zoiets. Alles ziet er tegenwoordig zo echt uit. Als er een telefoonnummer bijstaat effe bellen dan wordt het wel duidelijk.

Succes Ronald.

wenneke81
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2007 18:24

Re: vraag over reintegratieproject

Ongelezen bericht door wenneke81 »

Maar ze is dit dus niet verplicht als ik jou reactie zo lees om hieraan mee te werken?
Ik heb de brief zelf nog niet gezien, maar het is een en al ellende wat ze krijgen dus dan zal dit ook wel echt zijn.

euromos
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jan 2007 14:34

Re: vraag over reintegratieproject

Ongelezen bericht door euromos »

Deze projecten zijn volgens mij alleen bedoeld de inkomens van de werklozen omlaag te transformeren
Het gaat als volgt:
Je gaat werken aan je uitkeringsnormm deze werkgever is dus lekker goedkoop uit, zeker omdat hij hiervoor extra subsidies ontvangt.
Als de tijd aanbreekt dat deze je vast werk moet aanbieden (verschreden maximumtijd) hebben ze je niet meer nodig
Dat , en let nu goed op, krijg je 70% van je inkomen, dat houd in dat je 70% van je 70% krijgt, 49% dus
Dus heb je op dat moment nog niet meer de helft van je inkomen welk je had voor intreden werkelooswet.

Als je oud genoeg bent en een max uitkering ontvangt die langer dan 4 jaar duurt, krijg je na afloop een vervolguitkering van , lach niet 70 % van je huidige uitkering , en hierdoor kom je dus heel zeker onder de bijstandsnorm, je krijgt er dan iets bij , dat je niet onder de armoedegrens komt.

Belachelijk , deze gang van zaken
Vergeten erbij te vermelden dat ik vanaf mn 15 jaar werk tot mn 49 aan t werk ben gebleven en dit als dank voor mijn inzet heb gekregen. :roll:

mvg Harrie

Dus kun je gaan stelen om nog te kunnen eten.
Terug naar de tijd van de Horigen dus.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: vraag over reintegratieproject

Ongelezen bericht door Frankkk »

@euromos: Bij mijn weten is de vervolguitkering afgeschaft (augustus 2003) en kom je na de door jou genoemde 4 jaar in de bijstand.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: vraag over reintegratieproject

Ongelezen bericht door Marianna »

@euromos: Bij mijn weten is de vervolguitkering afgeschaft (augustus 2003) en kom je na de door jou genoemde 4 jaar in de bijstand.
Klopt, maar als iemand op het moment van afschaffing ww ontving bleef de oude regel gelden en dus kan iemand die vlak voor de nieuwe regel in ging recht op ww nu in nog in de RWW vallen en dus recht hebben op de vervolguitkering en dus onder de armoedegrens komen. Wel kan dan aanvullende bijstand worden aangevraagd.

Marianna

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: vraag over reintegratieproject

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Niemand kan je daartoe verplichten. (wie wil haar dat overigens verplichten?) (van wie komt die brief?)
Zelfs als je moeder wel een uitkering zou hebben, dan kan dat nog niet verplicht worden. Echter vervallen dan wel haar rechten op die uitkering.

Ayla

Re: vraag over reintegratieproject

Ongelezen bericht door Ayla »


Niemand kan je daartoe verplichten. (wie wil haar dat overigens verplichten?) (van wie komt die brief?)
Zelfs als je moeder wel een uitkering zou hebben, dan kan dat nog niet verplicht worden. Echter vervallen dan wel haar rechten op die uitkering.
Als je moeder geen uitkering heeft kan ze de brief gewoon weggooien want dan zal het wel een misverstand zijn, misschien heeft ze een uitkering gehad en zit ze nog in het systeem/

Heeft ze wel een uitkering dat moet ze daar gehoor aan geven anders is ze de uitkering kwijt.

je zegt omlichamelijke redenen kan je moeder niet meer aan het werk, is ze dan soms afgekeurd of gedeeltelijk, want dat is ook een uitkering en zal ze er toch aan moeten geloven.

Gesloten