LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:Waarom moet het nou weer een "hij" zijn ? :wink:
Kork is zo'n hij-en naam. :wink:

Kork112
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 nov 2012 20:34

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door Kork112 »

Vooral lompe opmerkingen maken en doen alsof jullie oh zo toch allemaal op een rijtje hebben.

Wil je weten waarom ik gemoedsbezwaard ben?
Zonder inkomen kun je ook geen premie betalen van 120 euro in de maand en al kon ik he dan had ik het nog niet gedaan! Mezelf even scheel betalen voor strond?
Veel succes met het betalen van een eigen risico plus premie van ruim 1700 euro per jaar en ruil daarvoor krijg je van de overheid een flesje glijmiddel!

En precies ja hou je broek vooral uit en het aankomende jaar ook!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door kokka »

Kork112 schreef:Waarom geen inkomen?
Daarom vraag ik een wajong uitkering aan.

Waarom een ontheffing?
Ik ben gemoedsbezwaard.

gemoedsbezwaard?? trappen ze daar dan nog steeds in, in die flauwekul? ik ben gemoedsbezwaard om belasting te betalen, maar ik krijg daar ook geen ontheffing in.
je wil dus advies van ons, de mensen die via onze belasting jouw psychiater betalen zodat deze je goed kan keuren om op onze kosten nog eens een wajong uitkering te ontvangen?? daar voel ik toch ernstige gemoeds bezwaren tegen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Van zulk soort figuren zou je toch jeuk krijgen!
Niet willen werken, wél gratis geld van de gemeenschap.
Krijg toch de hik, zou ik zeggen - en nee, daarvoor hoef je niet naar de dokter.
Door dit soort figuren zijn de kosten zo enorm gestegen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door nevermind »

Het is triest, dat TS zich aan alle verplichtingen wil onttrekken.
De bedoeling van de gemoedsbezwaren is, dat zij een verzekering, in welke aard ook, niet met hun geloof kunnen verenigen.
Deze groep mensen, hebben dan niet de voordeel, dat zij van de overheid de verzekeringen betaald krijgen, maar via de Belastingdienst meer belasting moeten afdragen, dan andere.
Omdat TS ook hier onderuit wil komen, heeft hij/zij geen werk, dus betaald ook deze bijdrage/belasting niet.
Gemoedsbezwaarden betalen geen premie aan deze verzekeringen. Ze zijn daarmee nog niet goedkoper uit, want ze betalen een vervangende belasting die in grote lijnen op hetzelfde bedrag neer komt. Die belasting wordt door de overheid op een aparte rekening gestort. Voor de AOW is dat de Spaarregeling gemoedsbezwaarden voor de AOW. Uit deze spaarregeling krijgen de gemoedsbezwaarden een vergoeding als ze 65 worden. Die vergoeding is niet oneindig, maar beperkt tot het gespaarde bedrag.
Als dat op is, is er verder geen uitkering. In plaats van premies voor de sociale verzekeringswetten betaalt de gemoedsbezwaarde premievervangende loonbelasting. De belastingdienst stort die premievervangende loonbelasting op een rekening van het College voor zorgverzekeringen (CVZ).

De spaartegoeden van een gezin worden op deze rekening samengevoegd.Gemoedsbezwaarden kunnen voor vergoeding van hun zorgkosten een beroep doen op die rekening, maar ook hier alleen voor zover het spaartegoed voldoende is.
Gemoedsbezwaarden hebben geen recht op de zorgtoeslag die via de belastingdienst kan worden verstrekt aan mensen met lagere inkomens. Deze toeslag geldt als tegemoetkoming in de premie voor de zorgverzekeringen. Gemoedsbezwaarden betalen geen premie, want ze hebben geen verzekering.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door kokka »

Kork112 schreef:Vooral lompe opmerkingen maken en doen alsof jullie oh zo toch allemaal op een rijtje hebben.

Wil je weten waarom ik gemoedsbezwaard ben?
Zonder inkomen kun je ook geen premie betalen van 120 euro in de maand en al kon ik he dan had ik het nog niet gedaan! Mezelf even scheel betalen voor strond?
Veel succes met het betalen van een eigen risico plus premie van ruim 1700 euro per jaar en ruil daarvoor krijg je van de overheid een flesje glijmiddel!

En precies ja hou je broek vooral uit en het aankomende jaar ook!

was je ook gemoedsbezwaard om je lessen nederlands te volgen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kork112 schreef:Vooral lompe opmerkingen maken en doen alsof jullie oh zo toch allemaal op een rijtje hebben.

Wil je weten waarom ik gemoedsbezwaard ben?
Zonder inkomen kun je ook geen premie betalen van 120 euro in de maand en al kon ik he dan had ik het nog niet gedaan! Mezelf even scheel betalen voor strond?
Veel succes met het betalen van een eigen risico plus premie van ruim 1700 euro per jaar en ruil daarvoor krijg je van de overheid een flesje glijmiddel!

En precies ja hou je broek vooral uit en het aankomende jaar ook!
Je weigert om zorgpremie te betalen, prima jou pakkie an maar verwacht dan niet van de gemeenschap dat een pscyhiater betaald gaat worden uit de staatskas, waar wij dus allemaal voor betalen.

Dus als je eerlijk bent naar jezelf dan hoor je ook geen WAjong uitkering aan te vragen, niets willen betalen moet eigenlijk inhouden ook niets ontvangen.

Kork112
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 nov 2012 20:34

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door Kork112 »

Ik vraag hier om tips en informatie meer en minder niet.

Verder is het helemaal niet van belang wat ik wel en of niet betaal!
Heb je informatie reageer dan zo niet hou dan je mond en zoek een leven ipv docent nederlands spelen op het internet! En voor de mensen die het niet eens is met de wet die hier geldt Denhaag moet je wezen om te klagen! En geen internetsite waar je een grote mond hebt op het net!

Get a life b..

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door Isabel1 »

kijk als je nou ook zo reageert bij de organisatie waar je een afspraak had dan denk ik niet dat je daar nou echt een goede indruk maakt.

je wilt een tip: hier is ie: gedraag je netjes en misschien werken dingen dan wat beter voor je.

Verder, als je geen huisarts hebt zou ik die wel snel gaan zoeken, naast de situatie waarin je nu zit (en dus geen advies aan je huisarts kunt vragen) is het ook onhandig als je een keer ziek wordt, dan heb je geen huisarts waar je heen kunt. Dus ik zou toch echt een huisarts zoeken.

isabel

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door puma73 »

Isabel1 schreef:kijk als je nou ook zo reageert bij de organisatie waar je een afspraak had dan denk ik niet dat je daar nou echt een goede indruk maakt.

je wilt een tip: hier is ie: gedraag je netjes en misschien werken dingen dan wat beter voor je.

Verder, als je geen huisarts hebt zou ik die wel snel gaan zoeken, naast de situatie waarin je nu zit (en dus geen advies aan je huisarts kunt vragen) is het ook onhandig als je een keer ziek wordt, dan heb je geen huisarts waar je heen kunt. Dus ik zou toch echt een huisarts zoeken.

isabel
zonder zorgverzekeing? de huisarts zit zo'n lomp figuur liever gaan dan komen. Een hoop ellende en maar zien dat hij geld krijgt.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@puma, als hij inderdaad gemoedsbezwaard is dan zijn daar regelingen voor en kan het dus wel. het gaat er natuurlijk om of hij het traject van gemoedsbezwaarden heeft doorlopen (en dus via een andere weg betaald) of dat hij 'gewoon' geen verzekering heeft.

isabel

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kork112 schreef:Ik vraag hier om tips en informatie meer en minder niet.

Verder is het helemaal niet van belang wat ik wel en of niet betaal!
Heb je informatie reageer dan zo niet hou dan je mond en zoek een leven ipv docent nederlands spelen op het internet! En voor de mensen die het niet eens is met de wet die hier geldt Denhaag moet je wezen om te klagen! En geen internetsite waar je een grote mond hebt op het net!

Get a life b..
In dit geval is het wel zeer zeker van belang wat u betaald of wat niet, u heeft een aanvraag
gedaan voor WAjong, UWV wat een pscyh moet gaan betalen.
U vraagt naar een goede onafhankelijke psych maar u schrijft niet eens in welke omgeving
u die zoekt, neem aan dat u geen geld heeft om heel Nederland door te reizen.

U weet toch dat als u een WAjong aanvraagt dat u klachten al bekend moeten zijn op
papier waarom u van mening bent dat u niet kan werken.
U schrijft zelf dat het om een pscyh gaat, mischien had u wel goede hulp kunnen krijgen zodat
u niet een uitkering aan hoefde te vragen maar doordat u niet zorg verzekerd bent........

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Isabel1 schreef:@puma, als hij inderdaad gemoedsbezwaard is dan zijn daar regelingen voor en kan het dus wel. het gaat er natuurlijk om of hij het traject van gemoedsbezwaarden heeft doorlopen (en dus via een andere weg betaald) of dat hij 'gewoon' geen verzekering heeft.

isabel
Hij kan niet via een andere weg betalen dus via de belasting die extra word ingehouden op
zijn inkomen want hij werkt niet en heeft helemaal geen inkomen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door puma73 »

Helaas geloof ik 3/4 van het verhaal niet, met name het gedeelte dat hij gemoedsbezwaard is. Ooit iets opgevangen maar de klepel weet hij niet te hangen.

Iemand die echt gemoedsbezwaard is loopt daar niet mee te koop.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door marnix »

kokka, lessen Nederlands?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Nooit geen bezwaar gehad tegen een "gemoed". Integendeel :wink:

Kork112
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 nov 2012 20:34

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door Kork112 »

Bla bla bla bla kritiek onzin en informatie waar niemand om gevraagd heeft!

Poging nr 2: is er iemand die een hoogaangeschreven psychiater kent uit de omgeving midden nederland die betaald wordt door jullie belastingcenten?

( ongevraagde informatie niet welkom)

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door ruud_a »

Kork112 schreef:Bla bla bla bla kritiek onzin en informatie waar niemand om gevraagd heeft!

Poging nr 2: is er iemand die een hoogaangeschreven psychiater kent uit de omgeving midden nederland die betaald wordt door jullie belastingcenten?

( ongevraagde informatie niet welkom)
ik begrijp niet waarom u denkt dat wij op dit forum psychiaters zouden kennen
hier zijn alleen normale mensen

dit afgezien van sommige posters uiteraard

ik denk dat u op een forum altijd ongevraagde informatie krijgt
mogelijk kunt u uw informatie beter bij het UWV halen

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door kokka »

Kork112 schreef:Bla bla bla bla kritiek onzin en informatie waar niemand om gevraagd heeft!

Poging nr 2: is er iemand die een hoogaangeschreven psychiater kent uit de omgeving midden nederland die betaald wordt door jullie belastingcenten?

( ongevraagde informatie niet welkom)

ok ok. nou als je dan echt verder geen ongevraagde info wil.
op dit adres zitten wel aardige psychiaters:
Gansstraat 170, 3582 EP Utrecht. tel 088 0710700

het staat ook wel bekend als het pieter baan centrum, wie weet kunnen ze je hier wel helpen

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Wajong uitkering goede onafhankelijke psygiater gezocht!!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Misschien kan deze discussie als plaatsvervangende rapportage van een psychiater dienen.

Gesloten