LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
MarvinTheMartian
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2009 12:53

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door MarvinTheMartian »

@tiptoo

Asperger en tactisch zijn in sociale aangelegenheden is een paradox. Ik neem aan dat veel mensen zich snel door mij gekwetst of aangevallen voelen, net zo vaak als het andersom gebeurt.

Witte angora, ik herken het, ook al twijvel ik heel erg of ik zelfs aan een asperger kan uitleggen wat het is om asperger en een ptss te hebben.

Maar we gaan wel erg ver van het onderwerp af, ik denk dat het beter is als dit topic verder zou gaan over arbeidsongeschiktheid en minder over specifiek autisme. Ben ook bang dat ik TS een onbehagelijk gevoel heb gegeven en dat was niet de bedoeling, dat ik een mening heb over het krijgen aangemeten van een label profiteur bepaald door mijn eigen ervaring is iets wat ik wou delen maar het is nooit de bedoeling geweest om te gaan vergelijken of er meer context aan te koppelen dan alleen het te kennen geven van mijn persoonlijke ervaringen.

Sorry.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Marvin,

Ik denk dat we juist heel dicht bij het onderwerp zijn gebleven. Alleen, de topictitel betreft over arbeidsongeschikten in het algemeen, autisten zijn slechts een deel van de gehele groep arbeidsongeschikten.

Wat wij tot nu toe besproken hebben zijn de uitdagingen waar wij mee te maken hebben. Datgene wat de 'gezonden' tegen ons hebben. So what? Waarom sorry?

Ptss, ik heb het net gelezen. Een eerdere post heb ik ingekort omdat het te lang zou worden, en echt off-topic zou zijn. Sommige dingen herken ik er wel in, mijn leven staat op het ogenblik zo ongeveer stil. Maar iedereen is anders, de ene Asperger is de andere niet, en de ene Ptss is de andere Ptss niet. Dus dingen aan elkaar uitleggen kan soms redelijk moeizaam zijn.

Net als de gegeven link, heb even op het forum gekeken, ben meteen weggevlucht. Geen idee waar ik moet beginnen, als eerste. Ten tweede: in sommige dingen herken ik mezelf wel, en andere weer niet. Vooralsnog kan ik er weinig mee, temeer omdat er ook nogal wat partners van Aspergers rondlopen, heb niet zo'n behoefte om te horen wat hun uitdagingen zijn ten aanzien van hun specifieke partner. Tenzij het iemand is die ik ken, dan is het weer wat anders.

Heb al genoeg aan mezelf, kan er even niks bij hebben.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door tennis »

albo schreef:Is een goed bedoelde tip misschien ook iets voor jou ?
Neen, ik bedoel het niet zo sarcastisch als je, maar het helpt, ook deze mensen te begrijpen.
Ik heb ook eens dezelfde fout gemaakt, als je, om deze mensen niet serieus te nemen.
Dus niet alleen quoten, maar ook zelf lezen, dan ken je ook echt meepraten, anders is het alleen een papegaai gedrag!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door tiptoo »

MarvinTheMartian schreef:@tiptoo

Asperger en tactisch zijn in sociale aangelegenheden is een paradox. Ik neem aan dat veel mensen zich snel door mij gekwetst of aangevallen voelen, net zo vaak als het andersom gebeurt.

.

dat weten we dan toch van elkaar ik voel me trouwens voor geen meter gekwetst door jou, en als mensen opmerkingen maken over profiteren , ach vaak heb ik dan zoiets van ....wacht maar tot ze zelf ooit in de wao of wat dan ook komen dan voelen ze hoe het is toch? trek het je niet aan!

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door Radar »

Uit deze discussie zijn een hoop off topic-bijdragen verwijderd. Gelieve deze nu gewoon weer on topic te vervolgen.

MarvinTheMartian
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2009 12:53

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door MarvinTheMartian »

witte angora schreef:Alleen, de topictitel betreft over arbeidsongeschikten in het algemeen, autisten zijn slechts een deel van de gehele groep arbeidsongeschikten.
Hoi Angora, sorry voor deze late reactie, maar zag de thread terug zo ik voelde me echt geroepen om te zeggen dat asperger een subgroep is onder de autisten, en zeker niet bij definitie arbeidsongeschikt :)

Voordat er een of ander stigma ontstaat :lol:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, een hoop mensen met Asperger kunnen wel aan het werk komen. Sommigen hebben echter met een aantal andere zaken te maken waardoor ze aan de kant blijven staan. Ik had het ook liever anders gehad, maar het was niet anders.

Gesloten