LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Jeanclaude Dereumaux
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jul 2010 13:19
Locatie: Vaals

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door Jeanclaude Dereumaux »

Nee dat weet ik, wellicht had ik het iets milder moeten formuleren.
Wie weet, als zij straks jouw site ziet dat dat helpt om haar wat op te beuren.
Ben benieuwd

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

@Vogels: Een wiel is rond. Daar is niets onwaar aan.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Wat ik wou zeggen, ik ben absoluut niet zielig hoor, maar de reacties op mijn bericht tonen al aan van wel!

Wat ik wel vraag, toon een beetje begrip, want ook jullie kunnen door een duikeling van de trap plots in een rolstoel belanden, of achter een looprek, kom je in een heel ander traject terecht en wat dit met consumenten zaken te maken heeft, heel veel, want de medicijnen, die je voor geschreven krijgt, worden niet vergoed, ook al heb ik een verzekering die me € 119 p/m kost. Dat heet goed verzekerd voor de smalle beurs, Iza Cura! Ik ben namelijk de consument van de regels die de overheid ons oplegt!
Ze raden me vijf jaar na dato fysiotherapie aan, maar dan wel minimaal 30 behandelingen, ben ik geen consument van die ellende?
Ik moet revalideren, speciale schoenen laten maken, wordt echt niet vergoed!

Ben ik zielig, echt niet, ik heb er alleen het geld niet voor, ik mag morfine pleisters gaan plakken, nou mij niet gezien, ik ben al daas genoeg denk ik zelf!

Maar als menig mens mij af en toe op straat ziet lopen, denken ze, ach, die kan toch nog wat, ze koopt zelfs een bosje bloemen, kan ze ook wel werken!

Als ik in mijn rolstoel zit, praten ze over mijn hoofd heen, want dan schijn ik er niet te zijn.

Veroordeel niemand, voordat je alle feiten weet.
Zijn ook wel misbruikers van de wet en dat weet ik ook, pak die hard aan, maar laat ze niet alles via het boekje doen en wees hier op een consumenten forum, eens wat terughoudender met het oordeel! Wat je ziet is niet altijd de waarheid, want sommige mensen met een handicap, kunnen soms nog wel iets, maar dat bekopen ze wel later.

Heb ik net niet over notoire zwartwerkers!

Btw, dit Topic is ontstaan door het topic, jammer!

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:@Vogels: Een wiel is rond. Daar is niets onwaar aan.
Een wiel kan ook plat zijn. Is ook niets onwaars aan. :wink:

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door kiz »

@Kaarsje:
Mensen generaliseren over 't algemeen nogal, dat was je al opgevallen.
Het vervelende is dat het (af)keuringssysteem van UWV nogal een loterij lijkt, waardoor mensen die écht niet meer kunnen toch gedwongen worden om te werken en er mensen ten onrechte een WAO of WIA uitkering hebben want er vrolijk zwart bij klussen. De meesten van ons zullen van beide situaties wel voorbeelden kennen.
Overigens kunnen ook volledig arbeidsgeschikte mensen hoge ziektekosten hebben, men wordt namelijk geacht alles te doen om herstel te bevorderen. Het kost me dus een vermogen aan fysio, medicijnen en gezichtsondersteunende hulpmiddelen om aan het arbeidsproces deel te kunnen blijven nemen (als je vaker m'n postings leest weet je denk ik wel wat ik bedoel).

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door Amyl »

Met alle respect vind ik het toch wel wat sneu dat een verwijt over algemeen generaliseren wordt gemaakt in een totaal algemeen generaliserende context. De pot verwijt de ketel? Dit topic verbaasd mij ook enigszins na uw reactie in het topic 'kinderbijslag moet niet nodig zijn'.

Kijk het is heel sneu voor diegenen die echt niet kunnen en vooral wel willen werken. En ik denk dat onze hele maatschappij die mensen een forse steun in de rug wil geven... In veel landen bestaat een dergelijk systeem niet. Als we dit allemaal niet zouden willen, dan zou er anders gestemd zijn bij de laatste verkiezingen. Dus om te stellen dat wij allen arbeidsongeschikten met de nek aankijken is echt te kort door de bocht. Maar er zijn nu ook eenmaal veel mensen die wel kunnen maar niet willen werken en dat stoot vanzelfsprekend op weerstand bij alle mensen die wel elke dag om 6 uur naast hun bed moeten staan en bekaf thuiskomen. Er moeten meer mensen aan de bak, anders hebben we straks echt een probleem om de oude dag van de babyboom te verwezenlijken.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ben ik met je eens Amyl.

Maar ook ik heb gewerkt, nog werk ik, maar dan nu thuis.

Leg ik je even deze zin voor, voor alle mensen die willen werken, maar niet mogen!
Ze houden je liever in de staat van niet kunnen werken, terwijl zoveel mensen met de juiste hersens gewoon thuis zitten door hun lichamelijke beperking.

Ik generaliseer hier wel degelijk, weet ik ook wel. maar dit is de realiteit!

Thuiswerken word niet gestimuleerd, maar ze eisen van lichamelijke gehandicapten, soms doodziek met kanker dat ze opkomen voor een gesprek.

Op voorzieningen word gekort en dan nog kijkt de buitenwereld je met de nek aan.

Ik ben van mening dat een gezond iemand hier geen mening over kan hebben, want die staan immers elke dag gezond op met beide benen en die hoeven geen keuzes te maken, over wat wel kan en wat niet!

Voor iemand met een handicap is het elke dag keuzes maken, wat kan wel en wat kan niet?

Waar ligt de grens, waar de pijn een grens bereikt van 10?
Niet alles is te zien aan mensen, maar de verwijten zijn er dan wel al.

Ik heb op het plein van Meerssen voetbal gekeken, wel zittend, als je me in mijn ogen kijkt is er niets te zien, kijk je verder naar beneden, zie je een dikke voet.
Ik heb wat ellebogen in mijn rug gehad, ik versperde de doorgang en dat lieve mensen is hoeveel mensen een handicap zien!

slome

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door slome »

xxx
Laatst gewijzigd door slome op 12 jul 2010 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="seagoing racer2"]His rebus constitutis, fratres processerunt. Nobis de pace agentibus kaarsje69, Etruski expectant. Romani, victo timore, Horatium hortabantur.Tullus, legato audito, aciem instruxit de Alfatrion. Etruscis nobis immentibus, Tulle armis de imperio contendere vis. Orta pugna, Etrusci et Plumber domkop nostram et vestram aciem spectabunt. Confecto proelio Seagoing Racer2 , victorem simul et victum aggredientur.

Uunitate sententiae certo actio !!! ... :mrgreen:[/quote]

Zeer knap van je seagoing racer2 om dit zo neer te zetten zodat 99% niet
weet wat je neer zet.Waarschijnlijk medicijnen gestudeerd of geestelijke?
Toevallig dat ik het wel kan lezen en ik vind het maar zeer dom van je.
Wat die arbeidsplaats aangaat: dacht je nou werkelijk dat ik met mijn 71
jaar een plaats van die jongeren in neem. Dat doen anderen wel voor mij.
Verder moeten er geen zinnen uit hun verband gerukt worden maar gewoon
lezen wat er bedoeld wordt.Natuurlijk ben ik begaan met gehandicapten.
Echter is het zo dat je niet meer weet wat goed is.Als je ze wilt helpen kijken
ze je kwaad aan en als je niet helpt ook. Ook wordt er vaak misbruik gemaakt
van de situatie als het hun uitkomt de goede daargelaten natuurlijk.Dit is dus wat ik bedoel.Natuurlijk jammer dat ik niet zielig mee praat maar er wordt iets
gesteld en daar reageer ik op dat het ook eens van de andere kant bekeken moet worden.
Verder voor tennis: ik ben in geen enkel opzicht persoonlijk geworden
ook niet tegen kaarsje wat ik van jou niet kan zeggen.
Zie dat er ook weer een boel reacties verdwenen zijn?

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door rattaplan »

Tijdens de pauze van mijn werk, tussen de middag, loop ik even over straat om snel een boodschap te doen. Voor mij loopt een moeder (nouja eerder meisje, terwijl ze toch denk ik al 20 is, je kent ze wel zo'n Maria Mosterd typje die zich jong zwanger laat drukken en daarna geen contact meer met de vader heeft, zelf geen opleiding heeft en praat alsof ze ergens anders is geboren dan in Nederland terwijl dit toch echt niet zo is) met kinderwagen en een bekende van de moeder. Jongen ook begin 20 schat ik. Ze zijn elkara net tegengekomen. Achter hun lopend in dezelfde richting vang ik hun gesprek op.

Na alle "hey hoe is het" enzo komt het gesprek snel op "en wat doe je tegenwoordig, werk je?". "Nee joh" antwoordt het meisje "ik heb Wajong". De jongen lacht "hahaha ja ik ook "heb je iets dan?" vraagt hij. "Nee joh" antwoordt ze "je weet toch". "ja" zegt de jongen lachend "ik weet het".

Om niet nog langer dit trieste gesprek te hoeven volgen, loop ik schuin achter hun weg. Hier vang ik nog net een paar dingen op over het voortgaande gesprek over hoe ze beiden het voorelkaar krijgen om de uitkering in stand te houden.

tja..... dit zijn dan ook de mensen die het voor Kaarje69 bijvoorbeeld verzieken ook in dit geval lijden de goede onder de kwaden (sorry voor de woordkeuze).

Voor de goed orde. Ik ga af op het beeld natuurlijk wat ik zien en teovallig hoor van bovengoenmde mensen. Fysiek oogden ze in orde. Misschien zit er psychisch wel iets dusdanig mis of anders.

Alles draait natuurlijk om het beeld dat bij mensen wordt gecreeerd.
Mensen zien gehadniscapten vaak pas als gehandicapt als ze in een rolstoel zitten en uit een rietje drinken. Vaak wordt dan ook gekeken naar mensen in de omgeving die zogenaamd gehandicapt zijn. Iemand die in een rolstoel zit wordt vanuit gegaan dat ie niet kan lopen danwel heel moeijlk. Als je dan iemadn ziet die in een rolstoel zit en opstaat en naar de bar loopt om een biertje te halen en daarna weer terugloopt en weer in de rolstoel gaat zitten, dan krap je jezelf toch wel even achter de oren. Zo zijn er natuurlijk een boel voorbeelden te noemen.

Het beeld dat mensen hebben/krijgen daat draait alles om.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik word hier een beetje triest van.
Er is aan mij niets te zien, ik heb voor 10 jaar terug een zware beroerte gehad.
Rechts helemaal verlamt in een rolstoel GEZETEN.
Dankzij de ontzettend goede zorg van de mensen in het revalidatiecentrum loop ik weer, fiets ik weer, ik zit wel eens op een terrasje, mocht na een jaar, na een keuring, weer auto rijden dus ik ben in de ogen van velen een uitbuiter.

Men ziet alleen niet wat er in mijn hoofd omgaat, hoe snel ik vermoeid ben en dat ik moet kiezen wat ik wel en niet op een dag kan doen.
Ik doe 1 dagdeel per week vrijwilligerswerk maar ben op als ik daarvan terug kom.
Maar ik vind zelf dat ik tenminste iets terug kan doen voor de maatschappij.

Dus ik wil ook wel werken maar ik kan het gewoon weg niet. :?

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik had hierop een reactie geschreven, heel netjes in mijn ogen.

Is ook niet gemeld of zo, maar wel verdwenen.

Ik zie trouwens ook wel uitbuiters rondlopen hoor, een man in mijn buurt heeft een invalide auto, hij is er nog al trots op dat hij het met zielige verhalen voor elkaar heeft gekregen bij de gemeente en hij lacht zich rot! Hij werkt zwart, eet elke dag chinees en zijn motto is, pakken wat je pakken kan.

En dat staat in schrille tegenstelling van wat Anita schrijft, ook wat ik schrijf en vele hier en op andere fora's.

Ik ben afgekeurd, nou dan zouden er deuren moeten opengaan, maar elke keer weer moet je bewijzen dat je iets niet kan, maar geestelijk kan ik nog wel heel veel, lichamelijk alleen niet en nee, dat maakt ons niet tot tweedehands burgers, waar veel mensen van wegkijken, over hun hoofden heen praten, net alsof we niet bestaan en dat valt me tegen!

Wat me trouwens ook tegenviel, het Wk viel tegen, we waren geen nummer 1, maar nummer 2 werd op die avond niet gevierd, ben je niet nummer 1, dan tel je niet!
Zo zien de mensen gehandicapte mensen ook.

Toch even off topic, vond ik de inhuldiging heel erg mooi en en zelfs een traantje weg moeten pinken, om tweede te zijn, is geen straf!

Laat een mens schijnen, net zoals we het vandaag gedaan hebben bij ons oranje!

Jeanclaude Dereumaux
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jul 2010 13:19
Locatie: Vaals

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door Jeanclaude Dereumaux »

kaarsje69 schreef: Ik zie trouwens ook wel uitbuiters rondlopen hoor, een man in mijn buurt heeft een invalide auto, hij is er nog al trots op dat hij het met zielige verhalen voor elkaar heeft gekregen bij de gemeente en hij lacht zich rot! Hij werkt zwart, eet elke dag chinees en zijn motto is, pakken wat je pakken kan.

!
Kijk dat bedoel ik nou. En dat is wat mensen als plumber ook bedoelen. En dat zijn ook de dingen die je dagelijks tegenkomt en waar je opstandig van wordt. Maar mensen die die kant van het verhaal benadrukken worden door mensen als stennis weggehoond.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="kaarsje69"]Ik had hierop een reactie geschreven, heel netjes in mijn ogen.

Is ook niet gemeld of zo, maar wel verdwenen.

Ik zie trouwens ook wel uitbuiters rondlopen hoor, een man in mijn buurt heeft een invalide auto, hij is er nog al trots op dat hij het met zielige verhalen voor elkaar heeft gekregen bij de gemeente en hij lacht zich rot! Hij werkt zwart, eet elke dag chinees en zijn motto is, pakken wat je pakken kan.

En dat staat in schrille tegenstelling van wat Anita schrijft, ook wat ik schrijf en vele hier en op andere fora's.
[/quote]

Vreemd kaarsje dat je nu neerzet wat ik bedoel.
Ik heb getracht andwoordt te geven op de vraag die je stelde hoe het
komt dat de gehandicapte zich zo voelen maar kreeg gelijk bakken stront
over mij heen.Dat het andwoord anders was als dat je verwacht had zo wat
maar het schijnt toch wel wat losgemaakt te hebben.
Heb overigens maar een andwoordt op je vraag gegeven voor de rest heb
ik tig reacties moeten geven om mij te verdedigen. Oorlog werd erbij
gehaald- UWV-eentje in het latijn bedoeld hij niks mee maar wat doet
plumber stomkop erdan tussen.
Overigens is mij nog steeds niet duidelijk wat er nu verkeerd aan mijn
mening was buitenom dat het andwoordt nou niet was wat je verwachte.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik heb zelf ook een aantal stevige beperkingen en gelukkig een rolstoel en een scootmobiel, zodat mezelf nog kan voortbewegen.
In elke maatschappij zijn mensen die het slechtste voorhebben en 'genieten' van een uitkering terwijl hen niks mankeert.
Gelukkig weten we dat en zijn er daarom kriteria waaraan je moet voldoen om een Wia of Wajong uitkering te krijgen.
Helaas zijn die (soms) nogal strikt en vallen er daardoor mensen buiten de boot.
Zoals ik, ik ben in 1999 afgekeurd voor Wajong en kan nu dus nooit meer Wajong krijgen.
Ik ben nu dus een Wwb cliënt en dat scheelt aardig aan inkomen.
Voor Plumber een idee: ik ontvang maandelijks € 100,- minder dan een alleenstaande aan AOW vangt.
Daarom wordt ik altijd wat kriegel van ouderen die klagen dat 'alleen AOW zo weinig is'.
Voor mij is dat heerlijk, 'alleen AOW'!
Ik kan dan ook niet wachten tot ik 65 ben (over 35 jaar) of zoals het er nu naaruit ziet, 67 jaar.
Ik doe vrijwilligerswerk om mij toch nog nuttig te maken voor de samenleving en om me zelf ook nuttig te voelen, alsof ik werk voor mijn uitkering.

Ik merk zelden dat mensen mij zielig vinden, omdat mijn instelling ook zo positief mogelijk is.
Tuurlijk heb ik slechte dagen en ben ik dan boos/verdrietig/etc. maar dat zul je, als ik mij buiten mijn huis begeef niet snel aan mij merken.
De mensen die mij mogelijk een profiteur vinden nergeer ik volkomen en wens ik inwendig een weekje toe wat ik heb.
Gebeurd nooit, maar het denken kan al opluchten.

Mijn eigen conclusie is dan ook, hoe mensen je behandelen als je langs loopt/rijdt, hangt ook voor een groot gedeelte af van je eigen instelling.
Ben je vrolijk, dan kijken mensen je al heel anders aan.
Grapjes maken over je beperking is niet alleen leuk voor jou, maar ook voor de mensen om je heen.
Als kinderen in een wandelwagen me aanstaren in mijn rolstoel, maak ik altijd een opmerking naar het kind toe in de trant van'Ja, ik heb ook een karretje, maar die van jou is mooier'.
In practisch 100% van de gevallen lacht zo'n kind en de ouder die er bij loopt en dan leert zo'n kind gelijk dat niet iedereen in een roltoel doodeng is.

Je eigen instelling weerspiegelt zich in de mensen om je heen.
Ik bedoel niet dat Kaarsje een zielig geval is, wat ellende en negativiteit aantrekt, maar misschien moet je je iets minder druk maken om wat mensen misschien (want dat weet je nooit 100% zeker) van en over je denken.
Leef je leven zo goed en zo kwaad als dat gaat en maak je niet druk om anderen.

Veel succes met het accepteren van je verlies, want zo zie ik het, als een verlies.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Langzamerhand kom ik steeds meer tot het besef dat het negeren wat veel mensen doen gewoon een kwestie is van: niet weten wat ze er mee aan moeten.

Ze willen wel, maar weten niet hoe ze contact moeten maken, hoe ze dingen bespreekbaar moeten maken, enzovoorts. En dan lopen ze maar met een grote boog om de gehandicapte heen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door tennis »

witte angora schreef:Langzamerhand kom ik steeds meer tot het besef dat het negeren wat veel mensen doen gewoon een kwestie is van: niet weten wat ze er mee aan moeten.

Ze willen wel, maar weten niet hoe ze contact moeten maken, hoe ze dingen bespreekbaar moeten maken, enzovoorts. En dan lopen ze maar met een grote boog om de gehandicapte heen.
Anders worden zij met het scootmobiel of rolstoel over de hielen gereden.


Voor mij blijft het zo, dat kinderen, ouderen en gehandicapte mensen een kwetsbare groep is, en deze ook zo moeten benaderd worden.
Natuurlijk zin er ook zwarte schapen, maar is dat niet met alles zo?
Alle, welke het geluk hebben niet gehandicapt te zijn, dus gezond, moeten eens bij deze gedachten stil staan!

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door plumber »

Voor Plumber een idee: ik ontvang maandelijks € 100,- minder dan een alleenstaande aan AOW vangt
VioletPrue:
Begrijp in de verste verte niet wat dat met mijn mening te maken heeft
bovendien ben ik niet alleenstand dus vang ik minder.Vor de goede
orde samen met mijn vrouw 1300€ daar moeten we het mee doen.
En voor tennis.Hou eens op met die vervelende opmerkingen anders
doe ik eens wat jij altijd doet de moderator op jou attenderen.
En voor de rest vriendelijk groeten allemaal.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tennis schreef:
witte angora schreef: En dan lopen ze maar met een grote boog om de gehandicapte heen.
Anders worden zij met het scootmobiel of rolstoel over de hielen gereden.

Voor mij blijft het zo, dat kinderen, ouderen en gehandicapte mensen een kwetsbare groep is, en deze ook zo moeten benaderd worden.
Natuurlijk zin er ook zwarte schapen, maar is dat niet met alles zo?
Alle, welke het geluk hebben niet gehandicapt te zijn, dus gezond, moeten eens bij deze gedachten stil staan!
Sorry dat je wel eens bent aangereden door een scootmobiel of rolstoel.
Maar hoe vaak rijden er geen kinderwagens, winkelwagentjes en andere dingen op wielen (kinderen op skateboards of skates) tegen je aan?
Je vooroordeel dat elke gehandicapte als een gek rondrijdt is een beetje dom.
Natuurlijk rijden er ook in mijn omgeving mensen rond op een scootmobiel die een gevaar zijn op de weg, maar dat is met fietsen niet veel beter.
Ik durf zelfs te beweren dat de meeste fietsers slechter rijden dan scootmobielers.
Ik weet heel goed hoe hard ik mag: 6 km op de stoep (ik rijd langzamer) en op 30 km wegen/fietspaden voluit (16 km dus).

Dat gehandicapten een kwetsbare groep zijn, ben ik gedeeltelijk met je eens.
Qua inkomen en voorzieningen zijn 'we' een kwetsbare groep, maar voor mij persoonlijk geldt dat voor de rest niet.
Mensen die enkel tegen mijn moeder praten die achter de rolstoel loopt, omdat ze denken dat ik verstandelijk ook wel iets zal mankeren...hilarisch!
Dat is het idee van kwetsbare groep weer te ver doordrijven denk ik. :lol:
plumber schreef:VioletPrue:
Begrijp in de verste verte niet wat dat met mijn mening te maken heeft
bovendien ben ik niet alleenstand dus vang ik minder.Vor de goede
orde samen met mijn vrouw 1300€ daar moeten we het mee doen.
En voor tennis.Hou eens op met die vervelende opmerkingen anders
doe ik eens wat jij altijd doet de moderator op jou attenderen.
En voor de rest vriendelijk groeten allemaal.
Heeft ook niets met je mening te maken, het heeft met het onderwerp te maken.
Je zei dat je wel móest werken naast je AOWvandaar dat ik daar op in ging.
Er zijn mensen die met minder toemoeten en er niet naast kúnnen werken, dat was alles wat ik er mee wilde zeggen, ik wilde niet op iemands tenen trappen, het was geen sneer.
Jij (u eigenlijk) ook de vriendelijke groeten!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door tennis »

VioletPrue schreef:
tennis schreef:
witte angora schreef: En dan lopen ze maar met een grote boog om de gehandicapte heen.
Anders worden zij met het scootmobiel of rolstoel over de hielen gereden.

Voor mij blijft het zo, dat kinderen, ouderen en gehandicapte mensen een kwetsbare groep is, en deze ook zo moeten benaderd worden.
Natuurlijk zin er ook zwarte schapen, maar is dat niet met alles zo?
Alle, welke het geluk hebben niet gehandicapt te zijn, dus gezond, moeten eens bij deze gedachten stil staan!
Sorry dat je wel eens bent aangereden door een scootmobiel of rolstoel.
Maar hoe vaak rijden er geen kinderwagens, winkelwagentjes en andere dingen op wielen (kinderen op skateboards of skates) tegen je aan?
Je vooroordeel dat elke gehandicapte als een gek rondrijdt is een beetje dom.
Natuurlijk rijden er ook in mijn omgeving mensen rond op een scootmobiel die een gevaar zijn op de weg, maar dat is met fietsen niet veel beter.
Ik durf zelfs te beweren dat de meeste fietsers slechter rijden dan scootmobielers.
Ik weet heel goed hoe hard ik mag: 6 km op de stoep (ik rijd langzamer) en op 30 km wegen/fietspaden voluit (16 km dus).

Dat gehandicapten een kwetsbare groep zijn, ben ik gedeeltelijk met je eens.
Qua inkomen en voorzieningen zijn 'we' een kwetsbare groep, maar voor mij persoonlijk geldt dat voor de rest niet.
Mensen die enkel tegen mijn moeder praten die achter de rolstoel loopt, omdat ze denken dat ik verstandelijk ook wel iets zal mankeren...hilarisch!
Dat is het idee van kwetsbare groep weer te ver doordrijven denk ik. :lol:

@ VioletPrue

Waar staat, dat ik aangereden ben?
Lees maar de rest van de berichten, dan weet je, wie dat heeft geschreven!
Als je mijn berichten had gelezen, helaas is er een verwijderd, dan zie je, dat ik er geen vooroordelen hebt, dus dan kan ik ook niet dom zijn! :mrgreen:

Had jou toch anders in gedachten!

Gesloten