LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tennis schreef:@ VioletPrue

Waar staat, dat ik aangereden ben?
Lees maar de rest van de berichten, dan weet je, wie dat heeft geschreven!
Als je mijn berichten had gelezen, helaas is er een verwijderd, dan zie je, dat ik er geen vooroordelen hebt, dus dan kan ik ook niet dom zijn! :mrgreen:

Had jou toch anders in gedachten!
Even ingekort voor de leesbaarheid.
Dat over het aangereden zijn was meer dichterlijke vrijheid, een grapje.
Ik snapte alleen niet zo goed waar je opmerking over overreden worden vandaan kwam.
Zo teruglezend denk ik dat het een grapje was?
Zo zie je maar weer dat overhaast reageren na een kort en pijnlijk nachtje niet altijd slim is.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Plumber, je kan hard uit de hoek komen en dan lijkt het alsof je iedereen over 1 kam scheert!

Maar de realiteit is anders, je hebt mensen die het echt nodig hebben en mensen die het systeem misbruiken en daar ben ik niet blind voor, ik zie het om me heen, laat niet na, dat ik daardoor benadeelt word en de de belasting betaler ook niet, maar ook ik betaal belasting. Fraude zou dus zeker beter aangepakt moeten worden en daar zouden we de overheid voor moeten hebben, maar die maken zich alleen mar druk over hun eigen salaris en over hun wachtgeld.

Ik heb vandaag mijn gemeente gebeld, de aanvragen zijn ingediend en wat ik te horen kreeg was niet leuk, het budget is op, ik kan het indienen en pas per 2011 zal deze in behandeling genomen worden, nou als ik kon springen, deed ik het nog niet!

Verder is een deel terecht van de mensen die zijn afgekeurd en deels onterecht, ik ben trouwens door de gemeente zelf en door het uwv afgekeurd!

Niet dat ik er veel aan heb hoor, maar ik blijf positief en elke dag lach ik wel, maar het is wel verekt oneerlijk, dat mensen misbruik maken!

Wat mij het meeste stoort en zal blijven doen, dat als je in een rolstoel zit, mensen over je heen kijken en je niet serieus nemen en als je opstaat, omdat je nog wel iets kan, je als een gek wordt aangekeken!
Hoe positief je ook bent en het gaat niet om de kinderen, die vragen het gewoon, het gaan om de volwassenen!

Die kijken echt over je heen en dat is mijn ervaring helaas!

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Die kijken echt over je heen en dat is mijn ervaring helaas!
Dat is de ervaring van velen, Kaarsje.

Helaas.

En het lijkt wel of mensen het maar niet WILLEN leren. :(

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door tennis »

@VioletPrue

Sorry, maar over zo iets maak ik geen grapjes.
Hier kan je het lezen, wat ik bedoelde!


plumber schreef:Heb niets tegen deze mensen maar is dat ook niet een
beetje aan jullie eigen te wijten.
Een voorbeeld: wil iemand helpen die in een rolstoel
zit krijg dan te horen zoiets als jullie denken zeker dat
we niets meer kunen.Zelfde rolstoeler bij de kassa waar
een rij staat.Mag ik even voor want ik zit in een rolstoel.
Nou daar baal ik van.Helemaal van die scootmobiels in de winkel
Ze kijken niet uit rijden over tenen of tegen je hielen aan en zeg
er maar niks van.

Dan het uitlenen van die parkeerkaart aan de
kennissen ook zo'n punt.Zeg niet dat iedereen zo is de meeste niet
dus maar het zijn wel punten wat het overdenken ten aanzien van
je vraag waard is.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Tennis en Plumber,

1 persoon?

Ik rol nog niet, wel gedaan en ik verwacht niet dat ik enige voorrang heb, omdat ik ooit in een rolstoel zat en daarna op krukken liep!

Dit is nu wel weer mijn voorland, wat ik niet wil, om over het hoofd gezien te worden end dat is wat veel mensen doen, geloof me! Soms heb je ook inderdaad te maken met de woede van de persoon die in een rolstoel zit als je alleen maar wilt helpen. Is het krom, ja zeker, want je wilt zo graag alles zelf nog doen, maar onbeschoft als iemand mij wou helpen, ben ik nooit geweest.

Je hebt het over mensen die over je tenen rijden, door mijn Dystrofie, heb ik een waggel loop en het lijkt alsof ik constant dronken ben! Je wil echt niet weten hoe vaak mensen die gewoon kunnen lopen, mij onder de voet lopen en dat als ik een boodschap doe, ik me vastklamp aan de kar.
Het is net alsof de winkel maar een uurtje open is en alles moet wijken en opzij gaan!

En nee, ik heb nog geen parkeerkaart, nog een scootmobiel, ben ik voor in gevecht. Maar dan nog ligt het aan de mens zelf, als ik al hinkend en op krukken boodschappen loop te doen, wil ik ook geen kar op mijn hielen krijgen, want dat betekend voor mij dat ik een week de deur niet uit kan!

Sorry dekt de lading dan echt niet!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door tennis »

kaarsje69 schreef:Tennis en Plumber,

1 persoon?
Op de eerste plaats, zou ik de postings van jou eigen topic goed lezen, dan zou jou misschien toch opvallen, dat dit niet kan.
Ten tweede vind ik deze vergelijking een aanval op mijn persoon, want ik kan helaas de meningen van de heer plumber niet delen.


Trouwens is dit bericht al van 10 juli, dus toch geen berichten gelezen!
Oude kooien uit het slot gehaald! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Tennis, ik snap de verwarring wel bij Kaarsje. In je bericht van 16 juli, 7.53 uur, plaats je een quote van Plumber, en zeg je: "Hier kan je het lezen, wat ik bedoelde!" Terwijl er dus boven aan de quote, in blauwe letters, toch echt Plumber staat. Kijk nog maar eens, als je wilt. Vandaar dat de conclusie dat jij en Plumber dezelfde zijn, voor de hand ligt.

Terwijl jullie manier van posten toch wel heel anders is, en jullie regelmatig met elkaar liggen te bekvechten op het forum. :wink:

Wat Kaarsje betreft, als ik haar berichten zo lees, zie ik een hoop boosheid. En dan is haar manier van reageren wel begrijpelijk. Om de essentie van haar boodschap te begrijpen, moeten anderen even door de boosheid heen kijken, dan wordt het wel duidelijker.

Verder ga ik even nergens op in, vandaag zijn er voor mij persoonlijk dingen duidelijk geworden die 40% van mijn problemen verklaren. Ben even goed van slag af. Maar dat komt ook wel goed. Moet er alleen even mijn weg in vinden.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door tennis »

Beste WA
Er is een verband met deze berichten, dus ook vanaf de begin lezen:

VioletPrue schreef:
tennis schreef:@ VioletPrue

Waar staat, dat ik aangereden ben?
Lees maar de rest van de berichten, dan weet je, wie dat heeft geschreven!
Als je mijn berichten had gelezen, helaas is er een verwijderd, dan zie je, dat ik er geen vooroordelen hebt, dus dan kan ik ook niet dom zijn! :mrgreen:

Had jou toch anders in gedachten!
Even ingekort voor de leesbaarheid.
Dat over het aangereden zijn was meer dichterlijke vrijheid, een grapje.
Ik snapte alleen niet zo goed waar je opmerking over overreden worden vandaan kwam.
Zo teruglezend denk ik dat het een grapje was?
Zo zie je maar weer dat overhaast reageren na een kort en pijnlijk nachtje niet altijd slim is.

Dit was het antwoord van mij:
tennis schreef:@VioletPrue

Sorry, maar over zo iets maak ik geen grapjes.
Hier kan je het lezen, wat ik bedoelde!


plumber schreef:Heb niets tegen deze mensen maar is dat ook niet een
beetje aan jullie eigen te wijten.
Een voorbeeld: wil iemand helpen die in een rolstoel
zit krijg dan te horen zoiets als jullie denken zeker dat
we niets meer kunen.Zelfde rolstoeler bij de kassa waar
een rij staat.Mag ik even voor want ik zit in een rolstoel.
Nou daar baal ik van.Helemaal van die scootmobiels in de winkel
Ze kijken niet uit rijden over tenen of tegen je hielen aan en zeg
er maar niks van.

Dan het uitlenen van die parkeerkaart aan de
kennissen ook zo'n punt.Zeg niet dat iedereen zo is de meeste niet
dus maar het zijn wel punten wat het overdenken ten aanzien van
je vraag waard is.

Dit is toch duidelijk, en niet te verwisselen, wie het heeft geschreven.
Ook heeft Kaarsje naar jou mening een hoop boosheid, moet zij toch uit mijn berichten kunnen ontnemen, dat ik haar situatie verschrikkelijk vind en dat heb ik ook te kennen gegeven.
Maar gewoon iets neer te pennen of andere conclusie te trekken vind ik niet normaal.
Ook hier weer een inschattingsfout gemaakt, maar je bent nooit te oud om te leren!
Trouwens vandaag ben ik ook boos! :mrgreen:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tennis schreef:@VioletPrue

Sorry, maar over zo iets maak ik geen grapjes.
Hier kan je het lezen, wat ik bedoelde!


plumber schreef:Heb niets tegen deze mensen maar is dat ook niet een
beetje aan jullie eigen te wijten.
Een voorbeeld: wil iemand helpen die in een rolstoel
zit krijg dan te horen zoiets als jullie denken zeker dat
we niets meer kunen.Zelfde rolstoeler bij de kassa waar
een rij staat.Mag ik even voor want ik zit in een rolstoel.
Nou daar baal ik van.Helemaal van die scootmobiels in de winkel
Ze kijken niet uit rijden over tenen of tegen je hielen aan en zeg
er maar niks van.

Dan het uitlenen van die parkeerkaart aan de
kennissen ook zo'n punt.Zeg niet dat iedereen zo is de meeste niet
dus maar het zijn wel punten wat het overdenken ten aanzien van
je vraag waard is.
Met excuses, je hebt helemaal gelijk.
Volgens mij word ik naast slecht ter been dus ook scheel. :lol:

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik zucht heel erg zacht en denk dan maar dat ik ook al niet meer begrijpend kan lezen!

En natuurlijk ben ik boos, dat mijn lijf niet meer kan, dat de gezondsheidszorg te kort schiet!

Maar Tennis, in deze maakte jij toch echt een fout!
Lees je eigen bericht even terug of anders de quote van Violete.

Voor de rest geen harde gevoelens!

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="kaarsje69"]Ik zucht heel erg zacht en denk dan maar dat ik ook al niet meer begrijpend kan lezen!

En natuurlijk ben ik boos, dat mijn lijf niet meer kan, dat de gezondsheidszorg te kort schiet!

Maar Tennis, in deze maakte jij toch echt een fout!
Lees je eigen bericht even terug of anders de quote van Violete.

Voor de rest geen harde gevoelens![/quote]

kaarsje 69.
Voor alle duidelijkheid Tennis was het helemaal met je eens.
Niet tennis heeft dat neergezet maat ik (plumber) tennis
heeft het alleen dik neergezet zodat je het kon zien.
Overigens trek jij je het allemaal persoonlijk aan wat ik heb neergezet
en het was in het algemeen bedoeld.
Zo en nou vind ik het mooi geweest.
Nogmaals de groeten. :|

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nu snap ik het.

Tennis en Plumber waren het eens, en Tennis maakte een quote van een uitspraak van Plumber waar hij achter stond. Omdat Plumber precies omschreef wat Tennis bedoelde.

Echter, zoals het er staat, leek het er op dat Tennis bedoelde dat hij het stukje van Plumber zelf geschreven had, en dat Tennis en Plumber dientengevolge één en dezelfde zijn.

Dat is het probleem van internet, soms is het heel moeilijk goed te interpreteren wat er precies bedoeld is.

We zijn er uit!! :D

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door tennis »

witte angora schreef:Nu snap ik het.

Tennis en Plumber waren het eens, en Tennis maakte een quote van een uitspraak van Plumber waar hij achter stond. Omdat Plumber precies omschreef wat Tennis bedoelde.

Echter, zoals het er staat, leek het er op dat Tennis bedoelde dat hij het stukje van Plumber zelf geschreven had, en dat Tennis en Plumber dientengevolge één en dezelfde zijn.

Dat is het probleem van internet, soms is het heel moeilijk goed te interpreteren wat er precies bedoeld is.

We zijn er uit!! :D

Neen, zo was het niet, maar ik ga er niet meer op in, want dit heeft voor mij geen zin meer!

Want zelf dit wordt er weer verkeerd geïnterpreteerd!

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zijn we er uit, in de zin dat we er maar over op moeten houden. Lijkt me idd het beste. :wink:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="witte angora"]Nu snap ik het.

Tennis en Plumber waren het eens, en Tennis maakte een quote van een uitspraak van Plumber waar hij achter stond. Omdat Plumber precies omschreef wat Tennis bedoelde.

Echter, zoals het er staat, leek het er op dat Tennis bedoelde dat hij het stukje van Plumber zelf geschreven had, en dat Tennis en Plumber dientengevolge één en dezelfde zijn.

Dat is het probleem van internet, soms is het heel moeilijk goed te interpreteren wat er precies bedoeld is.

We zijn er uit!! :D[/quote]

Probeer het nog eenmaal want tennis en plumber zijn het oneens
met elkaar,maar tennis hoeft niet op te draaien voor mijn reactie.
Tennis probeerde aan kaarsje duidelijk te maken dat plumber die
opmerking gemaakt heeft door het in de reactie van plumber dik te
quote. Is soms moeilijk goed te lezen.
En nu vind ik het welletjes geweest.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door tennis »

@plumber
Dit vind ik prima van jou, om dit nog eens duidelijk te maken.
Alles vergeten?
Shake hands?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door witte angora »

high 5? :wink: :lol:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Kennen jullie Heintje Davids ?

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door solleila »

Als je oud vanaf 40 en gehandicapt bent,maak je helemaal geen kans meer.
Ook het UWV neemt zo min mogelijk mensen met een handicapt aan. Als zij nou het goede voorbeeld zouden geven. Ook zou het verplicht moeten worden gesteld om mensen aan te nemen met een handicapt. Er zijn genoeg mensen die willen werken,maar niet aan de bak komen. Ook als je ouder bent dan 40 dan kom je niet aan je bak. Als iemand van 40 overlijdt op het werk zeggen ze wat is ie jong heengegaan. Wil die 40er aan de slag dan is ie opeens te oud. En moet je maar zeker op je dood wachten. :twisted: :twisted:

Margit1
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2010 12:40

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door Margit1 »

Ik ben 26 en lichamelijk mankeer ik geen ernstige dingen toch ben ik arbeids ongeschikt.Ik zit in een Wajong. Ik kan je zeggen dat is geen pretje, nou heb ik het geluk dat ik in de oude Wajong zit en nog kans heb gehad om zodanig aan mij zelf te werken dat ik weer in staat ben om alsnog te gaan studeren en deel te gaan nemen aan de maatschappij.

omdat er aan mij nisk te zien is , en ik over het algemeen een vrolijk positief persoon ben. Krijg ik van alles naar mijn hoofd, ik heb daar begrip voor want het is gewoon onbegrip. Ik zou genieten van een uitkering en lang leve de lol leven en noem maar op. Ik heb een gevoeligheid die niet niks is maar daar loop ik niet meer te koop en ik gebruik het ook niet om dingen te behalen.

NOu wil het geval dat ik mijzelf in staat voelde,na jaren stilgestaan te hebben, te gaan studeren. En ik zal jullie zeggen, Het uwv werkte tegen, mijn zorgverleners, echt bijna iedereen alleen mijn vrienden die mij gewoon zien als mens hebben vertrouwen in mij. Als het aan uwv ligt zit ik voor altijd in wajong en kom ik geen stap verder want met een uitkering kun je gewoon niks!!! Ik heb alles genegeerd en ik heb de stap gewaagd te verhuizen en mij in te schrijven voor de loting van de studie. Ik ben ingeloot, heel goed natuurlijk, Nou word ik nog even financieel tegen gewerkt maar ook dit komt goed!!!

Ik kan boos worden om mensen die denken dat leven in een uitkering prettig is. DAt is het niet als je weet dat je meer kan, maar op dat moment even niet. Als je solliciteerd bij een bedrijf en ze zien het woordje wajong ben je bij voorkeur al afgeschreven word je toch aan genomen dan word je behandeld alsof je een kind van vier bent. Want ze nemen je in de meeste gevallen alleen aan omdat ze er extra geld voor kunnen krijgen.

Ik heb al van alles geprobeerd en ik weet dat ik het kan. Maar ik heb besloten om inderdaad nog even in een uitkering te blijven, ik bedoel zo wil het uwv het, en een opleiding te gaan doen zodat ik helemaal opnieuw kan beginnen zonder vooroordeel van een uitkering!!!!!

en dan vergeet ik toch mijn punt te vermelden..

wat mensen er tegen hebben is vaak Onbegrip,angst voor datgene dat ze niet kennen.

Gesloten