LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik ben afgekeurd op Dystrofie, nee, ik kan niet buiten de deur werken, dag in dag uit, zit ik eigenlijk binnen en ik slik me rot aan pijnstillers en dat is niet zomaar paracetamol, maar tramadol momenteel en ik smeer DMSO 50% Creme.

Elke dag binnen zitten is gekmakend en dan krijg je nog de veroordelen van de betweters over je heen, want wij zuigen de staat immers ook uit, we zijn parasieten! Als ik eens buiten kom, zie ik de mensen denken en naar me kijken, ik hink en elke hinkende stap doet pijn, heel veel pijn.
Als ik hinkepoot genoemd wordt, kan ik ze wel wurgen en die de blikken vol met medelijden, kunnen ze ook wel achterwegen laten. Ik ben gehandicapt, ik leef van een uitkering, maar ik heb er niet voor gekozen!!!

Het liefste zou ik morgen zo uit mijn bed stappen en normaal kunnen lopen, een dag zonder pijn. Maar iemand die zonder pijn leeft, kan dat zich niet voorstellen, want wat is nou pijn?
Is dat een sneetje in je vinger, of echt gek makende pijn, veel mensen kunnen niet werken en je wordt niet zo maar afgekeurd en ik wil eindelijk dat het veroordelend beleid op dit forum eens afloopt.

Geestelijk is niets mis met ons, behalve dan het moeten verwerken van de lichamelijke functies en dat gebeurd ook niet overnacht!
We willen graag thuiswerken, maar helaas, het thuiswerken heeft nog geen stimulans in nl, maar dat geeft niemand het recht om ons uitvreters te noemen!

Ik daag iedereen uit, die goed ter been is, om eens een gesprek aan te gaan met iemand die in een rolstoel zit, maar nee, de meesten kijken over ons heen, bleghhh.

Vergeet daarnaast ook niet de medicijnen die plots betaald moeten worden, altijd leuk en wij betalen ook gewoon premie en belasting hoor!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door tennis »

@kaarsje69
Ik vind het jammer, dat je zo aan huis gekluisterd bent.
Er zijn, en blijven altijd mensen, welke willen werken, maar niet kunnen.
Maar er is natuurlijk ook de groep welke kan, en niet wil.
Dan is het vaak zo, dat mensen zonder de achtergrond van iemand te weten, meteen een oordeel klaar liggen hebben.
Ik heb ook mijn slechte ervaringen met de gezondheid gemaakt, maar heb gelukkig overwonnen.
Voor jou rest alleen, mogelijk zonder pijn, zonder vreemde blikken en onnozele opmerkingen, het beste van te maken.
Zijn wij niet allemaal een beetje gehandicapt?
Ik wens jou veel sterkte!

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door plumber »

Heb niets tegen deze mensen maar is dat ook niet een
beetje aan jullie eigen te wijten.
Een voorbeeld: wil iemand helpen die in een rolstoel
zit krijg dan te horen zoiets als jullie denken zeker dat
we niets meer kunen.Zelfde rolstoeler bij de kassa waar
een rij staat.Mag ik even voor want ik zit in een rolstoel.
Nou daar baal ik van.Helemaal van die scootmobiels in de winkel
Ze kijken niet uit rijden over tenen of tegen je hielen aan en zeg
er maar niks van.Dan het uitlenen van die parkeerkaart aan de
kennissen ook zo'n punt.Zeg niet dat iedereen zo is de meeste niet
dus maar het zijn wel punten wat het overdenken ten aanzien van
je vraag waard is.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door tiptoo »

@kaarsje69

dat u gehandicapt bent is al erg genoeg , maar probeer zoveel mogelijk de mensen of de opmerkingen te negeren , sommige mensen zijn gewoon oerdom, als iemand niet zichtbaar iets heeft dan is het volgens sommigen een klaploper , en oordelen van dat soort hoop ik dat u het een keer naast u neer kunt leggen!

veel sterkte!!

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Heb niets tegen deze mensen maar is dat ook niet een beetje aan jullie eigen te wijten.
Wie deze zin snapt mag het zeggen .... :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Onze maatschappij is veranderd in de slechte zin van het woord. Waar vroeger mensen met een vlekje nog werden aangenomen, moet je tegenwoordig niet meer aankomen bij een werknemer als je een vlekje hebben. Als je niet meer past in het beeld van wat normaal is wordt je niet aangenomen. En wat onder normaal valt wordt steeds minder. Onze maatschappij sluit mensen uit omdat ze gehandicapt zijn, maar tegelijk wil ze niet de rekening betalen. Ikke ikke en de rest kan stikken.

Wel interessant om te zien hoe er gereageerd wordt op deze vraag.
- "Natuurlijk" zou er een (grote) groep zijn die wel kan werken. (Argumentum ad ignorantiam)
- Jullie hebben dat aan je eigen te wijten, (had je maar niet gehandicapt moeten zijn.)
- Jij hebt ook vooroordelen. (Tu quoque)
- Dit heeft niets met consumentenzaken te maken. (Werk en Inkomen » Werkloos / Arbeidsongeschikt)

@seagoing racer2: Maar betekent vergeet wat ik hier voor schreef.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

His rebus constitutis, fratres processerunt. Nobis de pace agentibus kaarsje69, Etruski expectant. Romani, victo timore, Horatium hortabantur.Tullus, legato audito, aciem instruxit de Alfatrion. Etruscis nobis immentibus, Tulle armis de imperio contendere vis. Orta pugna, Etrusci et Plumber domkop nostram et vestram aciem spectabunt. Confecto proelio Seagoing Racer2 , victorem simul et victum aggredientur.

Uunitate sententiae certo actio !!! ... :mrgreen:

Jeanclaude Dereumaux
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jul 2010 13:19
Locatie: Vaals

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door Jeanclaude Dereumaux »

Wat kaarsje hier neerzet is natuurlijk erg. Mensen die echt afhanklijk zijn van een wao/wia uitkering vanwege ziekte of gebrek hebben mijn respect. Wat mij betreft mogen de uitkeringen voor die mensen zelfs verhoogd worden.

En dat mag dan afgaan van de uitvreters die naast hun uitkering nog volop zwart bijbeunen c.q. gaan winkelen na sluitingstijd. En van de uitvreters die gewoon te lui zijn om te werken.

En hetgeen plumber hier schrijft dient niet zomaar door sommigen afgeschoten te worden (tennis). Er zit een kern van waarheid in.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door witte angora »

J.D. is er weer in een andere gedaante. Ben benieuwd hoe lang die het nu weer vol houdt.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door jor »

En weg was hij weer. Account ongeldig gemaakt.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="tennis"][quote="plumber"]Heb niets tegen deze mensen maar is dat ook niet een
beetje aan jullie eigen te wijten.
Een voorbeeld: wil iemand helpen die in een rolstoel
zit krijg dan te horen zoiets als jullie denken zeker dat
we niets meer kunen.Zelfde rolstoeler bij de kassa waar
een rij staat.Mag ik even voor want ik zit in een rolstoel.
Nou daar baal ik van.Helemaal van die scootmobiels in de winkel
Ze kijken niet uit rijden over tenen of tegen je hielen aan en zeg
er maar niks van.Dan het uitlenen van die parkeerkaart aan de
kennissen ook zo'n punt.Zeg niet dat iedereen zo is de meeste niet
dus maar het zijn wel punten wat het overdenken ten aanzien van
je vraag waard is.[/quote]


Kijk Plumber, je bent een van de mensen, welke blijkbaar in de opvoeding iets gemist hebben.

Weet je, dat mij ook mensen over de tenen of tegen de hielen met het karretje rijden, ofwel zij niet gehandicapt zijn.
Al iets gehoord van een kwetsbare groep?
Kinderen, ouderen, gehandicapte.
Neen, natuurlijk. Je hebt jou oordeel klaar, voor alles, wat jou niet in het straatje past, tot je zelf eens in deze situatie terecht komt, dan is het weer andere koek!
Ik schaam mij in jou plaats![/quote]

Best wel raar hoor.Als je het hier niet eens bent met sommige mensen
dan ben je gelijk ik weet niet wat.
Vertel mij eerst eens het nut van de vraag van TS.
Verder geef ik gewoon aan dat ze het ook eens van een andere kant moeten
bekijken en niet zo zielig gaan doen.Behoor zelf tot de oudere dus zie genoeg
om mij heen. En tennis wou jij het hebben over opvoeding???? Zou zeggen
bekijk enkele reacties is van je en praat dan verder.Ben 71 jaar hartpatient
en werk nog 4 dagen in de week bij een baas dus tennis jij hoeft je niet te
schamen in mijn plaats .Jij moet je eigen gewoon rot schamen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door tennis »

[quote="plumber"]Als je het hier niet eens bent met sommige mensen
dan ben je gelijk ik weet niet wat.
Vertel mij eerst eens het nut van de vraag van TS.


Als je in de vraag van TS geen nut ziet, dan heb je 2 optie`s:
1 ) Niet reageren
2 ) Topic melden aan de moderator
Verder geef ik gewoon aan dat ze het ook eens van een andere kant moeten
bekijken en niet zo zielig gaan doen.
Van welke kant moet een gehandicapte het volgens jou zien?

Behoor zelf tot de oudere dus zie genoeg
om mij heen.


Wat zie je dan?


Het zegt mij niets, dat je nog 4 dagen in de week werkt, maar met 71 jaar had ik toch meer begrip voor kaarsje verwacht!
Als je ook nog hartpatiënt bent, dan kan ik jou helaas niet meer volgen.
Ik hoef mij voor mijn opvoeding niet te schamen, heb mij al genoeg voor jou geschaamd!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door tennis »

Jeanclaude Dereumaux schreef: En dat mag dan afgaan van de uitvreters die naast hun uitkering nog volop zwart bijbeunen c.q. gaan winkelen na sluitingstijd. En van de uitvreters die gewoon te lui zijn om te werken.
Vergeet niet, jou bericht te melden!

Jeanclaude Dereumaux
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jul 2010 13:19
Locatie: Vaals

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door Jeanclaude Dereumaux »

Voelt U zich misschien aangesproken mevrouw?

Ik vind de kwalificatie zeer terecht voor mensen die naast hun uitkering zwart bijwerken. Ik hoop de meerderheid van het nederlandse volk.

Maar de door U aangehaalde alinea betreft er een uit een andere topic. Dus U bent volledig off topic. Doe liever iets nuttigs en maak uw excuses aan plumber

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Plumber,
Ben 71 jaar hartpatient en werk nog 4 dagen in de week bij een baas
Ga dan eens lekker van je AOW genieten en bezet geen arbeidsplaats van de jongere generatie.... :roll:

foutje herstelt is ook zover weg... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 10 jul 2010 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Jeanclaude Dereumaux
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jul 2010 13:19
Locatie: Vaals

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door Jeanclaude Dereumaux »

Dames,

Het is geen WAO, maar AOW.
En volgens het kabinet moeten we allemaal zolang mogelijk doorwerken, dus dat verwijt is onzinnig.
Als je niet meer weet, wat je schrijft, dan kan je het volledige nog eens nalezen.
Tennis, leg mij eens uit waarom ik niet zou weten wat ik schrijf.

U draait en draait, u komt er gewoon niet meer uit.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door plumber »

Wie is er nou dom.
Vooralsnog heb ik nooit van mijn leven WAO gehad
alleen maar betaald.Als je nou eens informeerd wat
je krijgt van de AOW dan weet je waarvoor ik er bij
moet werken.
Betaal ook netjes belasting en bijdrage ziekenfonds hoor
tennis dus uit je opmerking blijkt duidelijk hoe je
werkelijk bent.

DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Okee, ik wil ook wel even reageren op Kaarsje want ik herken helemaal niet wat hij/zij schrijft!

Ik merk juist dat er nog steeds gelukkig door heel veel mensen rekening gehouden wordt met gehandicapten. Ikzelf word zelden raar aangekeken en voel me ook nergens bezwaard of bestaard.

Nu is mij altijd geleerd dat wat je geeft is wat je krijgt. Dus als ik met een chagrijnig hoofd door de stad ga, zal het weinig mensen aanspreken om "gezellig" met me te doen.

Zelf heb ik een hekel aan "collega's" die het niet nauw nemen met snelheidsaanpassingen e.d.
Of "collega's" die altijd roepen niets te kunnen zien terwijl ze steeds vooraan staan. Maar goed, klagers heb je overal, al heb ik soms het idee dat voor "ons" toch vooral een extra stapje gezet moet worden.

Alsof "wij" meer credits hebben dan een ander. Ik stoor me er mateloos aan en spreek "collega's " er ook gewoon op aan als ik persoonlijk vind dat "wij" ook weleens rekening mogen houden met het feit dat niet iedereen altijd even goed met een bepaalde situatie (of gehandicapte) om kan gaan.

Het is gewoon zo dat niet iedereen iemand kent met een handicap, dat niet ieder huis is aangepast, dat niet alle winkels volledig toegankelijk zijn. Dat soms zelfs, mensen gewoon een bepaalde angst hebben uit onwetendheid.

En dan is het aan "ons" om daarmee om te gaan. Om het uit te leggen ipv erover te klagen. We zullen het toch in Nederland met zijn allen moeten doen!

(ow, en voor ik er geen mening over zou kunnen hebben omdat ik nu eenmaal niet..... Google gerust eens op mijn gebruikersnaam)

Jeanclaude Dereumaux
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jul 2010 13:19
Locatie: Vaals

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door Jeanclaude Dereumaux »

Danielle, goed bericht. Kijk dat is nu ook een kant van het verhaal. Mooi dat u het zo positief oppakt. Ga vooral zo door en succes!

Maar ondanks uw positiviteit wil ik kaarsje graag in haar waarde laten. Zij heeft gemeend haar wat donkere kant van het verhaal hier te plaatsen en daar heb ik alle lof voor. Hopenlijk gaan voor haar de bloemen ook weer bloeien.

DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Re: Wat hebben mensen tegen arbeid ongeschikte mensen?

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Ik heb niet bedoeld hem of haar onwaardig te behandelen hoor, ik wilde alleen mijn ervaring daarin delen.

Ik snap echt wel dat er naast mijn kant ook altijd een andere kant aan een verhaal zit. En dat dat voor sommigen erg confronterend en zwaar kan zijn. En dat daarnaast ook iedereen natuurlijk een eigen interpretatie van een situatie heeft.

Niks meer, niks minder!
Mijn antwoord was in ieder geval geenszins denigrerend oid bedoeld!

Gesloten