LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leeftijddiscriminatie bij sollicitatie

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
henkm12
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2017 16:45

Leeftijddiscriminatie bij sollicitatie

Ongelezen bericht door henkm12 »

mijn vrouw doet verplicht vrijkillerswerk voor haar uitkering en nu er een fracture is wil ze graag een betaalde baan . maar dan krijgt ze van de zelfde baas een brief dan ze niet in het profiel past . vreemd ik vragen . ja ze is 53 en ze krijgt hier geen vaste baan . voor niks oke maar betalen dan is het niet goed genoeg meer we voelen ons gebruikt en ge - discriminated hebben hier meer mensen mee te maken zo ja wat kunnen we doen ze doet het zelfde werk maar gratis is wel goed en zijn ze blij met haar . maar als ze dus op de vacature geageerd is ze te min schande vind ik dat
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jun 2017 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

stofzuigertje

Re: Leeftijddiscriminatie bij sollicitatie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij verplicht vrijwilliger even melden bij de organisatie die jou hiertoe verplicht.

Zowel deze vrijwilliger als de afwijzing met vacature.
Laat hun even dit regelen.
Want als ze je niet voor vast willen moeten ze wel aantonen dat je nu ook niet goed je werk doet.

Als er echter meerdere dit werk vrijwillig doen en een andere kreeg deze baan mag dat natuurlijk wel.
Dan is het jammer maar melden bij de organisatie die jou dit vrijwilligers werk verplichte lijkt me een goede zet.
Eventueel kunnen ze jou terug halen en kijken of er dan iets gebeurde.
Goedkoop zo mensen inhuren mag niet, dat is werk verdringen.

henkm12
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2017 16:45

Re: Leeftijddiscriminatie bij sollicitatie

Ongelezen bericht door henkm12 »

ja nee ze nemen een ander aan van buiten af want wij als vrijwilligster zijn te oud schande ik heb het bij de gemeente gemeld en die doet niks nee zijn al blij dat ze niet meer hoeven te bemiddelen want als je werk voor je uitkering is het goed zonder de extra .s van de werkgever uitkering heb ik ook niet om gevraagd geef mij en mijn vrouw maar een baan . maar ja wij zullen tot onze 67 jaren gratis gaan werken

Mucha

Re: Leeftijddiscriminatie bij sollicitatie

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Leeftijddiscriminatie bij sollicitatie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is het wel exact dezelfde functie?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Leeftijddiscriminatie bij sollicitatie

Ongelezen bericht door kweenie »

Even heel bot gezegd, waarom zou dat bedrijf iemand tegen veel geld aannemen als je diegene ook voor veel minder geld kunt laten werken?

Tweede punt is dat er blijkbaar meer werk is dan met de huidige bezetting uitgevoerd kan worden. Er moet dan dus iemand bij komen. Dat los je niet op door intern te schuiven van positie. Je vult dan het ene gat op met het andere, er zal dan nog steeds te veel werk blijven.

Corneeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2017 15:32

Re: Leeftijddiscriminatie bij sollicitatie

Ongelezen bericht door Corneeltje »

Misschien maken mensen niet genoeg gebruik van het College voor de rechten van de mens. Daar mogen alle vormen van discriminatie vermeld worden. Gewoon online een klacht deponeren.

Mucha

Re: Leeftijddiscriminatie bij sollicitatie

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Leeftijddiscriminatie bij sollicitatie

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik kan me voorstellen dat je andere functie-eisen stelt aan iemand die je in loondienst gaat nemen dan aan iemand die vrijwilligerswerk doet. Ongeacht de leeftijd.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Leeftijddiscriminatie bij sollicitatie

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

renewouters schreef:Ik kan me voorstellen dat je andere functie-eisen stelt aan iemand die je in loondienst gaat nemen dan aan iemand die vrijwilligerswerk doet. Ongeacht de leeftijd.

https://www.debibliotheekkrimpenerwaard ... vrouw.html
Lees deze vrijwilligers functie omschrijving maar eens. :mrgreen:

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Leeftijddiscriminatie bij sollicitatie

Ongelezen bericht door 16again »

henkm12 schreef:mijn vrouw doet verplicht vrijkillerswerk voor haar uitkering ....
henkm12 schreef: maar ja wij zullen tot onze 67 jaren gratis gaan werken
Je vrouw werkt niet gratis, want krijgt een uitkering.

Je kunt je ook afvragen of je beter af zou zijn met een vaste baan voor hetzelfde werk. In veel gevallen is dat namelijk niet zo.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Leeftijddiscriminatie bij sollicitatie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ze kan er ook voor kiezen om te stoppen met vrijwilligerswerk bij die organisatie, die keuze is nl impliciet verbonden aan de term vrijwilligerswerk. Ik bedoel, als ze dit zo doen, lijkt het me geen fijne werkplek, of je er nou als vrijwilliger of als medewerker werkt.

Breder getrokken is dit iets wat op sommige plaatsen, en spijtig genoeg op veel te veel, plaatsen speelt. Dat grotere maatschappelijke probleem zullen jullie niet zo even op kunnen lossen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Leeftijddiscriminatie bij sollicitatie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

16again schreef:
henkm12 schreef:mijn vrouw doet verplicht vrijkillerswerk voor haar uitkering ....
henkm12 schreef: maar ja wij zullen tot onze 67 jaren gratis gaan werken
Je vrouw werkt niet gratis, want krijgt een uitkering.

Je kunt je ook afvragen of je beter af zou zijn met een vaste baan voor hetzelfde werk. In veel gevallen is dat namelijk niet zo.
Exact.

Zou het niet verstandig zijn om breed te gaan solliciteren, als je ergens in loondienst wil? Er is een tekort in het onderwijs, dus misschien is uw vrouw met een flinke attitude adjustment wel geschikt als kleuterjuf ofzo? Anders zijn er ook genoeg andere mogelijkheden, afhankelijk van de regio. De brandweer in regio nijmegen noord is wanhopig op zoek naar mensen, en er was ook ergens een glazenzetter die enorm krap zit voor werknemers.

Zat te vinden, als je maar wil aanpoten!

Gesloten