LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1dagdeal levert niet na een maand en is onbereikbaar

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
MarBle1948
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2018 21:13

1dagdeal levert niet na een maand en is onbereikbaar

Ongelezen bericht door MarBle1948 »

Ik heb op 21 juli een ActivityTracker bij 1dagdeal.nl besteld. Geschatte afleverdatum 1 augustus, Vertraging opgelopen, nu is het 20 augustus. Bedrijf is onbereikbaar, via de mail laat het bedrijf weten geen mail meer te sturen. Collega's hebben dezelfde ervaring. Vandaar mijn vraag: wie heeft er ook ervaring met deze webshop?

Bromsax
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2018 12:55
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: 1dagdeal levert niet na een maand en is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Bromsax »

Uit hun Disclaimer:
1 dag deal behoudt zich daarbij het recht voor op elk moment de inhoud aan te passen of onderdelen te verwijderen zonder daarover aan u mededeling te hoeven doen.
Je weet dus echt niet wat je koopt, Ze mogen je dus een horlogebandje sturen zonder horloge (= onderdeel verwijderd) zonder u daarvan in kennis te stellen.

Ook over het aangebodene zelf hoeven ze niet eerlijk te zijn:
De op 1dagdeal.nl aangeboden materialen worden aangeboden zonder enige vorm van aanspraak op juistheid.
Ik zou hier dus bij voorbaat al niet kopen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 1dagdeal levert niet na een maand en is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bizarre en onwettige voorwaarden natuurlijk. Ik zou er dus zeker niet kopen,

Kaatjetomaatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2018 08:59

Re: 1dagdeal levert niet na een maand en is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Kaatjetomaatje »

Ik heb ook schoenen besteld die niet geleverd zijn
Contact is niet te krijgen
Belachelijk voor woorden dat iedereen geld kwijt is

agnes.van-sante
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2018 12:25

Re: 1dagdeal levert niet na een maand en is onbereikbaar

Ongelezen bericht door agnes.van-sante »

Het is idd een verschrikkelijk bedrijf. Slippers besteld in juli jl, pas na ruim een maand wel geleverd gekregen. Ik heb ze direct weer retour gezonden omdat ze niet lekker zaten. Ik had betaald via Paypal. Ook heb ik Paypal ingeschakeld, maar zij kunnen mij niet verder helpen, omdat het product immers wel geleverd was. Na vele malen een mail te hebben gestuurd naar diverse emailadressen, heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds mijn geld niet terug ontvangen. Tevens bewijs meegestuurd zoals Track & Trace. Volgens T&T hebben zij de slippers keurig retour ontvangen. :-(((

Astrid_1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2018 17:02

Re: 1dagdeal levert niet na een maand en is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Astrid_1964 »

Ik heb bij 1Dagdeal sneakers besteld en betaald, op hun verzoek een maat groter, dus ipv maat 41 had ik 42 besteld en nog te klein! Ik heb deze schoenen retour gestuurd en tot mijn verbazing krijg ik het pakket afgelopen donderdag 8 november terug via Post.nl!! Ik heb voorzichtig alle 4 de adresstickers NA mij verwijderd. Het pakket moest retour van mij naar [adresgegevens door moderator verwijderd]. Dan volgt een sticker dat dit pakket afgeleverd moest worden aan deze postbushouder op [adresgegevens door moderator verwijderd]Toen weer naar PostNl Pakketten afdeling: Onbestelbare Stukken in Den Haag en uiteindelijk weer bij mij! En wat ik wil is mijn geld terug, ben nu ook alweer €6,95 verzendkosten kwijt. Dit kan/mag toch niet Radar? Wij zijn echt niet de enige die hiermee te maken hebben!!
Met vriendelijke groet,
Astrid
Laatst gewijzigd door Radar op 13 nov 2018 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: adresgegevens door moderator verwijderd

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 1dagdeal levert niet na een maand en is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Koop dan ook gewoon bij een normaal bedrijf waar u eerst kunt passen,

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: 1dagdeal levert niet na een maand en is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Regggy »

[offtopic deel door moderator verwijderd]

On topic: Dit is helaas het nadeel bij 'onbekende' webshops. Je kunt nog zoveel rechten hebben, maar wanneer je met ideal betaalt en er zijn problemen, is het lastig om je gelijk daadwerkelijk te halen. Vertrouw je het niet helemaal, probeer dan altijd in ieder geval met Creditcard of Paypal te betalen. Zij bieden een kopersbescherming. Het geld voor deze bestelling ga je vrees ik niet meer terug zien.

Overigens: Wat deze mensen aanbieden is nagenoeg alleen maar goedkope meuk uit China, welke zij met een enorme marge doorverkopen. Dat geeft waarschijnlijk ook het maatprobleem.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 nov 2018 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door moderator. Reden: offtopic

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: 1dagdeal levert niet na een maand en is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Regggy »

Offtopic? Right..

Desiree Krischer
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:35

Re: 1dagdeal levert niet na een maand en is onbereikbaar

Ongelezen bericht door Desiree Krischer »

Heb ook schoenen besteld en betaald, schoenen retour gestuurd naar opgegeven adres en niets meer gehoord. €59,95 en 6,95 aan verzendkosten kwijt.
1dagdeal.nl reageerd niet op mijn e-mails, dit is oplichting ! Ik ga dan ook aangifte doen .
Kan Radar dit niet onderzoeken ? 1dagdeal.nl heeft al heel veel mensen gedupeerd .
Mvg ,
Desiree

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 1dagdeal levert niet na een maand en is onbereikbaar

Ongelezen bericht door berndv »

Desiree Krischer schreef:
10 dec 2018 23:49
1dagdeal.nl reageerd niet op mijn e-mails, dit is oplichting ! Ik ga dan ook aangifte doen .
Ik zou het eerst proberen met ze in gebreke te stellen, ze een termijn te geven om het bedrag terug te betalen en bij het uitblijven van betaling de gang naar een deurwaarder en eventuel rechtbank te maken, aangezien oplichting lastig te bewijzen is en voor de politie geen hoge prioriteit. Natuurlijk is het belangrijk dat oplichting gestraft wordt, maar ik denk dat u er meer aan heeft om uw geld terug te krijgen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 1dagdeal levert niet na een maand en is onbereikbaar

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Desiree Krischer schreef:
10 dec 2018 23:49
1dagdeal.nl reageerd niet op mijn e-mails, dit is oplichting ! Ik ga dan ook aangifte doen .
Waarvan ga je dan aangifte doen? Niet reageren op e-mails is geen misdrijf. Ze hebben netjes de schoenen gestuurd dus oplichting is het ook niet.

Je kunt een rechtzaak starten om je geld terug te eisen, de kosten hiervoor liggen tussen de 80 en 1000 euro. Zonder de garantie dat je de kwestie wint uiteraard.
Desiree Krischer schreef:
10 dec 2018 23:49
Kan Radar dit niet onderzoeken ? 1dagdeal.nl heeft al heel veel mensen gedupeerd .
Je verward Radar met het programma Opgelicht, al ben je niet echt opgelicht zie punt hierboven. Maar waarop baseer je dat er veel mensen zijn gedupeerd? Zie hier maar een paar berichten waarbij de meeste later nooit meer hebben gereageerd.
berndv schreef:
11 dec 2018 11:45
Desiree Krischer schreef:
10 dec 2018 23:49
1dagdeal.nl reageerd niet op mijn e-mails, dit is oplichting ! Ik ga dan ook aangifte doen .
Ik zou het eerst proberen met ze in gebreke te stellen, ze een termijn te geven om het bedrag terug te betalen en bij het uitblijven van betaling de gang naar een deurwaarder en eventuel rechtbank te maken, aangezien oplichting lastig te bewijzen is en voor de politie geen hoge prioriteit. Natuurlijk is het belangrijk dat oplichting gestraft wordt, maar ik denk dat u er meer aan heeft om uw geld terug te krijgen.
Het is rechtbank > deurwaarder niet omgekeerd. Er is ook geen sprake van oplichting. TS heeft gewoon het bestelde ontvangen maar wilt dit retour sturen.

chattobrian
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2019 16:09
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: 1dagdeal levert niet na een maand en is onbereikbaar

Ongelezen bericht door chattobrian »

Ik vermoed dat ik weet wat hier aan de hand is.
Eendagdeal.nl is geen webwinkel, maar een bedrijf die via dropshipment levert. Ze hebben dus geen eigen voorraad en geen magazijn, maar een webshop (Woocommerce) met een AliExpress dropshipment module.
Deze vorm van webshops worden op het Internet bejubeld en er word over gesproken alsof het de geweldigste manier is van 'ondernemer spelen op het internet' omdat je geen voorraad hoeft te hebben, echter... Dit klopt niet.
Ondernemers die dit beginnen zijn vaak niet op de hoogte van belastingregels betreffende import en export. Bovendien doe je als klant zaken met deze ondernemer, die dus ook de volle verantwoordelijkheid draagt. Deze ondernemer moet dus ook zelf garantie leveren, zelf een magazijn regelen voor retouren en geld reserveren voor de afkoelingsperiode.
Dit is dan ook het punt waar de meeste van dit soort 'ondernemers' op stuklopen. Al snel komen ze voor kosten te staan die ze niet kunnen dragen, want ineens toch een magazijn, ineens toch eigen investeringen doen, enz. Dan loopt het spaak en na verloop van tijd gaat zo'n bedrijf failliet.
Hiervan zijn er duizenden actief in Nederland.

Kijk als je bij een onbekend bedrijf iets wilt kopen altijd naar de algemene voorwaarden en beoordeel of deze wel wettelijk mogen (dan zou dit bedrijf al door de mand gevallen zijn). Bekijk ook of ze een fysiek adres hebben, en wat voor adres dit is. Een woonhuis of een kantoorpand met mogelijk magazijn.

Ik vind het vervelend voor de gedupeerden, maar ik ben bang dat u uw geld kwijt bent. De belastingdienst gaat bij een faillisement voor, en deze mensen hebben vast geen rekening gehouden met de invoer kosten en belastingen, dus...

Gesloten