Aanbetaling gedaan van 3.500 euro, maar niets geleverd krijgen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Aanbetaling gedaan van 3.500 euro, maar niets geleverd krijgen

Ongelezen bericht door Radar »

Je hebt er lang voor gespaard en kan eindelijk een boot kopen. Daar zit best een prijskaartje aan, dus het bedrijf verwacht een aanbetaling. Uiteindelijk krijg je echter niets geleverd, want achter de scherm is er een heleboel aan de hand...

Heb jij ook weleens een aanbetaling gedaan, maar niet geleverd gekregen? Deel je ervaring!

Je kunt de Radar-uitzending van maandag 7 februari 2022 hier terugkijken:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... d-krijgen/

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Aanbetaling gedaan van 3.500 euro, maar niets geleverd krijgen

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik heb wel eens veel spullen voor een klant besteld en nooit betaald gekregen.

Telt dat ook ?

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aanbetaling gedaan van 3.500 euro, maar niets geleverd krijgen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
07 feb 2022 16:22
Heb jij ook weleens een aanbetaling gedaan, maar niet geleverd gekregen?
Een kleine blik op dit forum geeft alleen al honderden mensen die dit met "ja" kunnen beantwoorden :wink: Zoeken jullie iets specifieks?

KeesBenz
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2022 08:52

Re: Aanbetaling gedaan van 3.500 euro, maar niets geleverd krijgen

Ongelezen bericht door KeesBenz »

Ook ik heb de nodige 'ervaring' met Del Mare. Uiteindelijk wel een boot, met wat transportschade geleverd gekregen inclusief nieuwe 'normale' trailer. De bestelde (en betaalde) 'kanteltrailer' zou later geleverd worden. Na overleg met Indy de 'normale' trailer alvast ingeleverd omdat deze toch maar ongebruikt bij mij thuis stond. Na weer weken bellen, mailen, appen met beide heren uiteindelijk te horen gekregen dat de kanteltrailer niet geleverd zal worden, de ingeleverde trailer er niet meer is, en er ook geen geld meer is. Dus ben ik ongeveer €1.700 kwijt. De transportschade aan de boot wilde Indy nog wel regelen, hij zou de boot ophalen en mee naar Polen nemen... Heel 'aardig' maar je zult begrijpen dat ik de boot echt niet uit handen geef.

Kees.

IamMikeG
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2022 18:45

Re: Aanbetaling gedaan van 3.500 euro, maar niets geleverd krijgen

Ongelezen bericht door IamMikeG »

Ik ben een van de gedupeerde, maar na enige 'beloftes' die we over de telefoon gemaakt hadden werd het geld opeens van één van de mannen zijn privé rekening overgemaakt.

Paar interessante feiten:
- KVK Nummer op aanbetalings offerte bestaat niet, en heeft ook nooit bestaan - Je kunt ze dus buiten het failliesement privé aansprakelijk stellen. KVK nummer wat ze gebruikten is: KVK 81245114
- Ondertussen is (ik neem aan de eerste die je ziet in de aflefering) weer bezig met NIEUW advertenties op wat minder bekende sites:
https://www.advertentiex.nl/ad-winteraa ... Watersport
- In 2018 ook al slechte reviews voor het bedrijf Del Mare. Bedrijf is in 2018 al in opsprak en genoemd op de site van Opgelicht.
https://opgelicht.avrotros.nl/forum/han ... 35538.html

Radar Tros kan nog wel een keertje opvolging geven.
Laatst gewijzigd door IamMikeG op 16 feb 2022 19:03, 2 keer totaal gewijzigd.

KeesBenz
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2022 08:52

Re: Aanbetaling gedaan van 3.500 euro, maar niets geleverd krijgen

Ongelezen bericht door KeesBenz »

De belofte voor het terugstorten van de helft van de betaalde trailer is mij door Indy, de dag na de uitzending (!), toegezegd. De andere helft zou ik dan van Maurits moeten eisen. Absoluut een mooi gebaar van Indy, maar tot op heden niets ontvangen.

Gesloten