[Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Martin User2021
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2021 11:15

[Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door Martin User2021 »

Op 27 juli 2021 heb ik voor €139 excl. verzendkosten besteld en betaald 2x een paar sokken, een winterjas en 2x een paar schoenen. Binnen een week opgehaald op het postkantoor. Tevreden over de sokken en de winterjas, maar de schoenen zijn een maat te klein. Volgens hun eigen voorwaarden kan het binnen 14 dagen worden geretourneerd. Op 5 en 6 augustus 2x een mail gestuurd met het verzoek om de twee paar schoenen te ruilen en op 6 augustus het pakket via DHL verstuurd, dat door Outdoordump.nl op 7 augustus in ontvangst is genomen. Op 12 augustus tevergeefs gebeld, een mail en een appje gestuurd met het verzoek om een reactie. Tot op heden nog geen enkele reactie. Het gaat om in totaal een bedrag van €90, dus niet de wereld, maar het feit dat ze op geen enkele manier reageren, vind ik toch raar. Zeker nadat ze de eerste keer het pakket keurig verstuurd hadden. Ze adverteren via Marktplaats.nl; zal ik Marktplaats.nl ook waarschuwen? Wat zouden jullie doen?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: [Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Martin User2021 schreef:
15 aug 2021 11:25
Wat zouden jullie doen?
Wellicht mosterd na de maaltijd, maar ik zou de volgende keer eerst kijken waar ik zou bestellen. Een woonhuis en geen algemene voorwaarden te vinden op de site.
Wat u nu achteraf nog kunt doen is nakijken op uw track en trace of de retourzending daadwerkelijk is aangekomen. Daarna een mail sturen naar de verkoper dat u ze nog eenmalig de tijd geeft tot datum x waarin het geld terug betaald moet zijn. Daarna kunt u een incassobureau inschakelen.


Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: [Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb verder niets uitgezocht, maar NeoDutchio heeft gezien dat het adres van onderneming een woonhuis is. Misschien is de ondernemer gewoon met vakantie en heeft hij geen afwezigheid aangegeven omdat hij liever geen nachtelijke zelfbedieningsklanten wil.
Op zaterdag 7 augustus is uw retourpakket nog aangenomen. Als u gelukt hebt, gaat hij bv na 2 weken weer aan de slag, maandag 23 augustus.

Martin User2021
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2021 11:15

Re: [Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door Martin User2021 »

Een e-mailtje vanuit Outdoordump.nl zou al helpen, als de ondernemer inderdaad, vanwege vakantie, afwezig is.

Martin User2021
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2021 11:15

Re: [Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door Martin User2021 »

De stand van zaken tot op heden: Oudoordump.nl reageert vanaf het begin al op geen enkel e-mailtje, telefoontje of WhatsAppbericht. Wel stuurden ze me op 16 augustus de gewenste second-best schoenen als alternatief, nadat ik daar een aparte bestelling via een aparte e-mail voor had verstuurd. Het contact gaat nog steeds erg moeizaam en ik heb het idee dat het concept van klantvriendelijkheid daar nog niet is doorgedrongen. Ik heb wel het idee dat ze e-mails lezen, want anders zou het paar schoenen niet zijn verstuurd. Nu resteert nog een openstaand bedrag van €36,75. Mijn advies aan Marktplaats.nl, waar ze veel advertenties hebben staan, zou zijn: check jullie zogenaamde 'Gecontroleerde Adverteerders' ook eens op bereikbaarheid en klantvriendelijkheid. Bij de volgende aankoop via een Marktplaats-adverteerder ga ik ze eerst bellen of e-mailen, want het label 'Gecontroleerde Adverteerder' zegt ook niet alles. Bedankt voor jullie tips en feedback hier op het Forum! En weten jullie nog een alternatief voor Marktplaats.nl?

Seinhuis
Berichten: 2373
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: [Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt naar een deurwaarder toe. De vraag is wel of je zin hebt om voor zo'n laag bedrag hoge kosten te maken. Ook is het maar de vraag of de deurwaarder in staat is om het bedrag te vorderen.

Je bent gecontroleerd op marktplaats als je telefoon nummer klopt (door middel van een SMS code).

Echt een alternatief voor marktplaats bestaat niet. Hooguit Catawiki, maar ook daarover is een topic op dit forum. Er zijn kleine marktplaatsen, maar die werken volgens het zelfde manier waar je het zelfde problemen tegen kom.
Als ik iets op marktplaats koop, dan ga ik het altijd ophalen. De enige manier om zekerheid te hebben.



Alternatief voor marktplaats, kringloopwinkel in je buurt, Outlet store in de stad.

Outdoordump
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2021 10:20

Re: [Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door Outdoordump »

Beste lezers.
Zo, Ik ben weer terug van vakantie. Ten eerste fijn dat er nog mensen zijn als Erthanax die eerst nadenken voordat ze in paniek schieten.
Ondernemers zijn ook mensen die op vakantie gaan.
Normaal gesproken als ik bijvoorbeeld s'avonds een filmpje aan het kijken ben en de telefoon gaat en moet ik die opnemen. Ben ik op een verjaardag en te telefoon gaat, moet ik die opnemen.
Daar ben ik dan ondernemer voor geworden en dat accepteer ik dan ook.

Als het dan de grote vakantie is en ik neem dan een keertje echt vrij. Waar ik dan wel regel dat iemand anders alle bestellingen verzorgd dat deze alsnog de deur uit gaan.
De spaarzame keer dat ik dan eens echt weg ben dan wil ik niet gebeld worden als ik boven op de eifeltoren sta of tijdens een museum bezoek. En ook niet s'avonds na het eten nog een aantal uren alle emails te gaan beantwoorden.
Het lijkt mij zelf dan ook erg logisch als je in de grote vakantie contact opneemt met een bedrijf dan ze dan even niet bereikbaar zijn.
Waar deze blinde paniek dan vandaan komt dat we gelijk met de noorderzon vertrokken zouden zijn als er heel even geen reactie komt is mij dan ook een raadsel.
Waar ik dan al helemaal niet van gediend ben is meteen beginnen met "deurwaarder" "Marktplaats.nl waarschuwen" "Redactie Tros radar op de hoogte brengen"
Het is vakantie, denk na, blijf rustig en alles komt goed.

Wij gaan weer lekker aan de slag hier met alle bestellingen.

P.S. van de ruim 90.000 webshops in Nederland staat een zeer groot deel op een woonadres ingeschreven.
Waar ik overigens niet zelf woon maar een loods huur.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: [Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door Radar »

Op basis van deze reactie van Outdoordump.nl passen we de titel van het topic aan.

Bromsax
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2018 12:55
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: [Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door Bromsax »

Beste Outdoordump,
Om dit soort reacties in het vervolg te voorkomen zou u natuurlijk ook wat actiever kunnen "adverteren" dat u gesloten bent tijdens uw vakantie. Even een mededeling op de site, de voicemail aanzetten en een auto-reply aanzetten op de e-mail.
Een geïnformeerde klant heeft heel vaak wel begrip als er een goede reden gegeven wordt waarom er (nu) even niet wordt gereageerd.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: [Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door kuklos »

Outdoordump schreef:
25 aug 2021 10:50
Het is vakantie, denk na, blijf rustig en alles komt goed.
Sorry hoor, maar kijk eens in de spiegel en pas dit op jezelf en je bedrijf toe. Natuurlijk heb je recht op vakantie. Maar zoals Bromsax al aangaf, zorg dat je klanten dit weten. Oftewel, denk na en realiseer je dat klanten niet weten dat jij weg bent en dus zich af zullen vragen wat er aan de hand is. Wat jij kan voorkomen door bijvoorbeeld een autoreply in de email aan te zetten en op je website te zetten dat je nu met vakantie bent en daardoor niet reageert.

Begrip kweken werkt 2 kanten op.

Martin User2021
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2021 11:15

Re: [Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door Martin User2021 »

Geachte redactie van het Radar Forum,

Verbazingwekkend hoe u zich helaas wel héél snel door de beloftes van deze ondernemer in de luren laat leggen.... Ik wacht namelijk nog steeds op het nakomen van de eerder gemaakte belofte.

Met vriendelijke groet,
Martin

Martin User2021
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2021 11:15

Re: [Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door Martin User2021 »

Marktplaats Zakelijk heeft inmiddels als volgt gereageerd:

Goedemiddag Martin,

Vervelend om te vernemen dat niet het product is geleverd zoals is afgesproken bij de aankoop en dat de verkopende partij vervolgens niet meer reageert.

Mocht jij het vermoeden hebben dat jij bent opgelicht dan kan jij het beste aangifte doen bij de politie.
Dit kan zowel bij het politiebureau als online via het meldpunt internetoplichting .

Ik vind het zeker een goede suggestie om aan de gecontroleerde verkoper ook de bereikbaarheid toe te voegen.
Daarbij ga ik er zorg voor dragen dat deze suggestie bij de juiste afdeling terecht komt.

Ik wens jou een mooie dag verder.

Met vriendelijke groet,
Jeffrey
Medewerker Klantenservice
Het team van Marktplaats Zakelijk

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: [Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door kuklos »

@Martin User2021, het is als het goed is pas de eerste dag dat deze ondernemer weer aan de slag is, dus geef het nog even de tijd. Desalniettemin heb je gelijk dat de moderators wel erg snel het topic aangepast hebben op basis van 1 post, zonder dat jij als topicstarter hebt aangegeven dat alles nu goed is. Niet echt wat je verwacht van een kritisch consumenten programma.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: [Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door Jablan »

Kijk even naar de tijden. Moderatie moet eerste posts vrijgeven, ziet een nieuwe aanmelding en kan bellen voor meer info. Het is allemaal kort na elkaar, maar je mag ervan uitgaan, dat hier is opgelet en gecheckt.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: [Achterhaald] Outdoordump.nl/Leisure Planet - reageert niet; met de Noorderzon vertrokken?

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik heb nooit vakantie, en als ik weg ben draaien de bedrijven gewoon door, met communicatie naar de klanten toe. Persoonlijk vind ik de reactie van de webshop erg vreemd. En de opvolging van de mods nog vreemder. De AH gaat ook niet dicht als Randy Fokke met haar moeder op vakantie is.

Gesloten